הנהלת התע"א והוועד הגיעו להסכם קיבוצי חדש: "הסכם טוב לשני הצדדים"

(עדכון) - הנהלת התע"א וועד העובדים טרם חשפו את פרטי ההסכם שאליו הגיעו, ולדברי גורם שהיה מעורב במו"מ, "מדובר בהסכם טוב לשני הצדדים, שמאפשר עתיד לפעילות האזרחית של תע"א על מנת שהיא אכן תצליח"

התעשייה האווירית / צילום: יעקב סער - לע"מ
התעשייה האווירית / צילום: יעקב סער - לע"מ

הנהלת התעשייה האווירית וועד העובדים בחברה הגיעו אמש (ג') להסכם קיבוצי חדש, וזאת כשברקע איחוד החטיבות האזרחיות בחברה שיצא לדרך היום.

המשא-ומתן לקראת החתימה על ההסכם התנהל באינטנסיביות במהלך החודש האחרון, ונועד לאפשר את פתיחת הפעילות המאוחדת של החטיבות האזרחיות בשקט תעשייתי.

הנהלת התע"א וועד העובדים טרם חשפו את פרטי ההסכם שאליו הגיעו ולדברי גורם שהיה מעורב במו"מ "מדובר בהסכם טוב לשני הצדדים, שמאפשר עתיד לפעילות האזרחית של תע"א על מנת שהיא אכן תצליח".

בעבר גורמים בחברה העריכו כי בשל איחוד החטיבות האזרחיות, החברה תידרש לבצע גל פיטורים בהיקף של כ-500-600 עובדים וזאת עם ביטול כפל תפקידים ואיחוד של מטות.

אלא שגורמים בכירים בתע"א אמרו בימים האחרונים כי אין הכרח בכך שההסכם יכלול פיטורי עובדים. לדברי גורמים אחרים, בחלקו שמתייחס למצבת כוח האדם בחברה, ההסכם מתמקד בעיקר בניוד של עובדים בתוך חטיבותיה השונות.

מטרת איחוד החטיבות האזרחיות היא לייעל ולשפר את שיעור רווחיותן, וזאת בשל הפסדי עתק שצברו במהלך השנים האחרונות.

בתחילת השבוע מבקר המדינה, השופט יוסף חיים שפירא פרסם דוח ביקורת חמור על ממשק יחסי הגומלין בין הנהלת התע"א לבין וועד העובדים בין השנים 2013 ל-2016. המבקר מצא ליקויים רבים ביחסים שבין ההנהלה לבין הוועד, וקבע כי בחלק מהמקרים הוועד עשה בחברה כבתוך שלו.

בהנהלת תע"א אמרו בהתייחס למיזוג החטיבות האזרחיות כי "מדובר באחד המיזוגים הגדולים שידע המשק הישראלי, שכולל היקף פעילות של כ-6 מיליארד שקל". שם ציינו כי כ-5,000 עובדי קבוצת התעופה החדשה שכוללת את החטיבות המאוחדות יתמקדו קווי עסקים, פיתוח וייצור כלי טייס; פיתוח וייצור מכלולים תעופתיים; הסבות והשבחות של כלי טייס ותחזוקה. בתע"א מאמינים כי המיזוג יאפשר את העמקת הסינרגיה בין פעילויות התעופה השונות בחברה, ויאפשר התייעלות תפעולית משמעותית.

יו"ר התע"א, הראל לוקר ומנכ"ל החברה, נמרוד שפר התייחסו בהודעה שמסרו לתקשורת לאיחוד החטיבות: "יש לנו את ההון האנושי והטכנולוגיות מהטובות בעולם, וזה מה שיאפשר לנו לממש את הפוטנציאל הכלכלי של החטיבה והחברה ולהביא לרווחים ולצמיחה", אמר לוקר. שפר אמר: "עולם התעופה הוא נשמת אפה של התע"א וכך הוא ימשיך להיות. אני משוכנע ומאמין שיחד, עובדים, מנהלים, ארגון העובדים וההנהלה- נגיע לכל מטרה ויעד שנציב".