לא רק לבני הופתעה: ממי הסתיר גבאי את החלטתו להדיח את יו"ר האופוזיציה

החלטתו של אבי גבאי להדיח את ציפי לבני בשידור חי אל מול המצלמות תפסה בתדהמה גם את הצוותים הבכירים ביותר שלו • אפילו ראש המטה של גבאי, תומר לוטן, לא היה מודע לתוכנית

ציפי לבני ואבי גבאי / צילום: איל יצהר, שלומי יוסף
ציפי לבני ואבי גבאי / צילום: איל יצהר, שלומי יוסף

החלטת יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לפרק את השותפות בין מפלגת העבודה לתנועה ולהדיח את ציפי לבני בשידור חי אל מול המצלמות תפסה בתדהמה גם את הצוותים הבכירים ביותר שלו. המהלך נשמר בסוד מוחלט, אך אפילו אחד האנשים הקרובים לו ביותר בשנה וחצי האחרונות, ראש המטה תומר לוטן, לא היה מודע לתוכנית.

לוטן נדהם כאשר שמע את גבאי מדבר,ומאחל ליו"ר האופוזיציה "הצלחה בבחירות בכל מפלגה שבה תהיי", אל מול המצלמות עם טקסט שגבאי הכין מראש. גם בשעות שאחרי ההדחה, התקשה לוטן להתאושש מן הדרמה הפוליטית, והדבר השתקף בדברים שאמר לסובבים אותו בצמרת המפלגה.

יאמר, שהיחסים המתוחים בין לבני לגבאי היו ידועים לרבים בשבועות האחרונים וזאת עוד לפני נאום ה"לשים את האגו בצד" שנשאה לבני במכון הישראלי לדמוקרטיה.

כך למשל, לפני כשבועיים בוועידת "גלובס", לא הצליחו גבאי ולבני להגיע להסכמה מי יהיה הנואם מטעם המחנה הציוני בבמה המרכזית של הוועידה, ובסוף סוכם שהם ירואינו זו אחר זה. הם מיעטו להופיע יחד בסיורים בשטח. גבאי מצרף אליו את חברי הכנסת מיכל בירן, לאה פדידה ואיציק שמולי. הוא חש נוח יותר בסביבתם.

פעילי שטח של המפלגה התומכים באבי גבאי הביעו תסכול רב בשבועות האחרונים מן ההתנהלות של לבני. טענו כלפיה שהיא פועלת מאחורי גבו, יוזמת פגישות להקמת גוש מאוחד עם אהוד ברק ואחרים.

יצוין שלפני כמה שבועות החל לעבוד עם גבאי היועץ הפוליטי משה גאון. בנוסף לגאון, מוקף גבאי ביועץ הסקרים סטיבן מילר, הדוברת הלה ליפשיץ וראש המטה תומר לוטן.

תומר לוטן לא הגיב לפניית "גלובס" בנוגע לדברים.