הימין החדש: שלוש פוליטיקאיות ופוליטיקאי ברשימה

הבוקר הודיע בנט כי קרוליין גליק, בעלת טור ב"ג'רוזלם פוסט", מצטרפת לרשימת הימין החדש • בהודעת המפלגה נכתב: "כלת פרס מוסקוביץ', אשת ההסברה הישראלית, הסופרת והעיתונאית קרוליין גליק, אישה אמיצה ולוחמת ציונית. יחד איתה אנחנו מקימים היום את הסיירת של הימין הישראלי כדי להגדיל את גוש הימין - וכדי שישראל תחזור לנצח"

קרוליין גליק / צילום: דוברות הימין החדש
קרוליין גליק / צילום: דוברות הימין החדש

נפתלי בנט הודיע היום (ד') על הצטרפותה של פוליטיקאית נוספת לרשימת הימין החדש, וזאת אחרי שלצידו ניצבות השרה איילת שקד וח"כ שולי מועלם. עוד לא ידוע מי יעמוד בראש הרשימה ומה יהיה מיקומן ברשימה, דבר מהותי במיוחד כדי לוודא שבכנסת יושבות שיעור משמעותי של נשים נבחרות.

קרוליין גליק, בעלת הטור בעיתון "ג'רוזלם פוסט", מתלבטת על דרך פוליטית בשנים האחרונות. בבחירות 2015 קיבלה גליק הצעה מראש הממשלה נתניהו להיות חלק מן הליכוד, באמצעות שריון, אך לא הייתה שלמה עם המהלך (עיתונאים נוספים קיבלו אז הצעות מנתניהו, לרבות אראל סג"ל, ולכן לא ידוע אם לנתניהו הייתה כוונה לשבץ אותה או רק להציע).

הבוקר הודיע בנט כי גליק מצטרפת לרשימת הימין החדש. בהודעת המפלגה נכתב: "כלת פרס מוסקוביץ', אשת ההסברה הישראלית, הסופרת והעיתונאית קרוליין גליק, אישה אמיצה ולוחמת ציונית. יחד איתה אנחנו מקימים היום את הסיירת של הימין הישראלי כדי להגדיל את גוש הימין - וכדי שישראל תחזור לנצח". 

להודעת המפלגה צורף וידאו הסברה של גליק:

גליק, תושבת אפרת, חילונית, משמשת כבעלת טור ועורכת בכירה בעיתון "ג'רוזלם פוסט", היא ממקימות אתר ביקורת התקשורת "לאטמה", עמיתה במרכז למדיניות ביטחון בוושינגטון ובעבר שימשה כחוקרת שותפה במסגרת המרכז לחקר תורת המערכה בצה"ל.

בשנת 2003 התלוותה גליק לכוחות המזוינים של ארצות-הברית במהלך הפלישה האמריקנית לעיראק ודיווחה על המלחמה מהקו הקדמי עבור "ג'רוזלם פוסט", "מעריב", "שיקגו סאם טיימס" וערוץ 2. כתבותיה התפרסמו ב"בוסטון גלוב", ב"וושינגטון טיימס" וב"וול סטריט ג'ורנל". 

עוד בהודעת המפלגה מצוין כי גליק היא כלת פרס "עט הזהב" לעיתונות לשנת 2003 מטעם ארגון האמריקאים והקנדים בישראל וכלת הפרס לעיתונות ע"ש בן הכט לשנת 2005, מטעם ארגון ציוני אמריקה. בשנת 2005 זכתה גליק בפרס הישראלי לביקורת התקשורת ע"ש אברמוביץ' של "האגודה לזכות הציבור לדעת" "בזכות חתירתה להשגת תקשורת מקצועית והוגנת ובזכות ביקורתה הנוקבת את מערכות התקשורת הגדולות במדינה". כמו כן, גליק קיבלה את פרס "שומר ציון" מטעם אוניברסיטת בר-אילן בשנת 2009.

שר החינוך בנט אמר הבוקר: "גליק מביאה עמה ניסיון והבנה של החברה הישראלית משנותיה הרבות כעיתונאית וכפובליציסטית. כמי שנולדה בארה"ב ועלתה לישראל כדי לשרת בצה"ל, קרוליין מסמלת את מהות הציונות והחיבור של עם ישראל לארץ ישראל. קרוליין היא אדם רהוט ודעתן, בעלת תפיסות עולם ימניות מובהקות ואינה מתנצלת על כך".

גליק חטפה ביקורת מרובה בחודשים האחרונים על כך שהעלתה בעמוד הפייסבוק שלה כרזה ובה הפניה למעשי בגידה של ראשי המדינה בעצם החתימה על הסכמי אוסלו. גליק הסירה בהמשך את הסטטוס הבעייתי, ובטקס האזכרה ליצחק רבין ז"ל השנה, האשימה נכדתו של רבין, נועה רוטמן, את נתניהו בכך שאנשים מטעמו מעלים חומרים מן הסוג הזה ברשתות. רוטמן טעתה לחשוב שגליק היא דוברת לשעבר במשרד ראש הממשלה.

גליק העלתה לאחר מכן סטטוס ארוך ובו מתקפה על גורמי שמאל, כולל אלדד יניב ואחרים.