חברות במקלטי מס, אנשי-קש והטבות סלב: מה מכילה טיוטת החשדות המלאים נגד בר רפאלי

טיוטת האישום ששוגרה אל בר רפאלי ואל הוריה חושפת "מעללי המס" לכאורה של דוגמנית-העל וכן את היקפי ההשתכרות הגבוהים שלה בשנים האחרונות • לפי המסמך שהגיע ליד "גלובס", רפאלי העלימה הכנסות של עשרות מיליוני שקלים, זאת בין היתר באמצעות רישום חברות במקלטי מס בחו"ל

בר רפאלי / צילום: שלומי יוסף
בר רפאלי / צילום: שלומי יוסף

רגע לפני סוף השבוע קיבלה הדוגמנית הישראלית-בינלאומית בר רפאלי הודעה מטרידה: אתמול (ה') היא הפכה מחשודה בעבירות מס ובתרמית כנגד המדינה לנאשמת בכפוף לשימוע. פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לבר רפאלי, ולהוריה ציפי ורפי רפאלי, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע, בעבירות מס. רפי וציפי רפאלי חשודים בנוסף בעבירת הלבנת הון.

את "הבשורה" קיבלה בר רפאלי מהמדינה בדמות "מכתב יידוע", המנוסח ככתב אישום מלא לכל דבר ועניין ומפרט את כל החשדות המיוחסות לדוגמנית ולבני משפחתה. המכתב, שהגיע באופן בלעדי לידי "גלובס" - ופרוש על פני לא פחות מ-10 עמודים - מגולל סיפור העלמת הכנסות בהיקף עשרות מיליוני שקלים, והתרמית לכאורה שביצעה הדוגמנית כלפי המדינה, במשך כ-4 שנים, בין השנים 2009-2012. חקירת הפרשה החלה במשרדי החקירות פקיד שומה תל-אביב ברשות המסים.

סיפור המסגרת לחשדות נגד רפאלי הוא היותה דוגמנית ישראלית שפרצה את גבולות ישראל וטיפחה קריירת דוגמנית בינלאומית. סביב המסגרת הזו החלו לצוף שאלות בנוגע להכנסותיה - בהיקף עשרות מיליוני שקלים - ואיזו מדינה תהנה מהמס עליהן. השאלה הזאת עוברת דרך מענה לשאלה המקדמית - איפה גרה בר רפאלי באותן שנים. בעוד שרפאלי טוענת כי ב-2007 עברה להתגורר בארה"ב, בין היתר על-מנת להיות קרובה לבן זוגה באותה תקופה, כוכב-העל ההוליוודי ליאונרדו דיקפריו - ולכן אינה חייבת במס בישראל; הרי שרשות המסים הישראלית טועת כי הדוגמנית הונתה את המדינה באשר למקום מגוריה, ובמשך כל השנים שבמחלוקת התגוררה בפועל בישראל - ולכן חייבת במס בארץ.

המחלוקת סביב שאלת מגוריה של הדוגמנית התפצלה לשתי זירות משפטיות. הראשונה היא הזירה האזרחית - שבמסגרתה דורשת המדינה לחייב את רפאלי במס בגובה מיליוני שקלים. הנושא נדון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, שלאחר שהוגשו לו סיכומים בתיק, אמור להכריע בין העמדות. אולם בעת האחרונה נעשו ניסיונות של השופט לשלוח את הצדדים לגישור, במקום מתן הכרעה בפסק דין. רפאלי הסכימה. המדינה סירבה. בשלב זה לא ברור מה יעלה בגורל ניסיונות אלה של השופט.

הזירה השנייה, והדרמטית יותר, היא הזירה הפלילית. הזירה הזאת התפוצצה בראשית 2016, אז נעצרו ונחקרו בר ואמה, ציפי רפאלי, בחשד כי לא דיווחו לרשויות על מלוא הכנסותיהן, וכי הציגו מצג כוזב לפקיד השומה לעניין התושבות של בר רפאלי, מה שבעצם מנע את מיסוי הכנסותיה מחו"ל הנאמדות בעשרות מיליוני שקלים.

רפאלי חשודה בכך שהציגה מצג-שווא בפני רשות המסים כאילו היא מתגוררת בחו"ל במשך שנים - בעוד שבפועל התגוררה בתל-אביב במגדלי YOO ובמגדל W. לפי החשד, החוזים לדירות מגוריה של רפאלי נחתמו עם אחיה ועם אמה, כדי להסתיר את העובדה שהיא מתגוררת בארץ, וכך הדוגמנית העלימה לכאורה את המס המחויב על הכנסותיה באותן שנים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. בנוסף, רפאלי ואמה נחשדות בקבלת "הטבות סלב" בגין מגורים בדירות יוקרה, שימוש במכוניות ו"הנחות סלב" בשווי של יותר ממיליון שקל, שלא דווחו כהכנסה.

במקביל, נטען, הציגה בר רפאלי בפני רשויות המס בארה"ב מצגים, שלפיהם היא אינה תושבת ארה"ב (U.S Nonresident Alien), וכי היא מתגוררת בישראל.

"גלובס" חושף את הרקע המלא לפרשה, כל החשדות המפורטים והטענות של המדינה:

1. העלימה הכנסות והקימה חברות במקלטי מס 

במכתב "היידוע" מפרטת המדינה את הרקע לסכסוך עם הדוגמנית בר רפאלי - אותו הסדר שנחתם עם רפאלי בנוגע להכנסותיה טרם עזיבתה את הארץ ושהתייחס גם לעזיבתה לחו"ל. ההסדר שנחשף לראשונה ב"גלובס", נולד על רקע דיונים בין הדוגמנית לרשות המסים בנוגע למיסוי הכנסותיה בשנות המס 2007-2005. כבר בנוגע לשנות המס 2006-2007 הגישה רפאלי דוחות לפקיד השומה, שבהם דיווחה כי אינה תושבת ישראל, ולכן לא כללה בהן הכנסות שאותן הפיקה מעבודותיה בחו"ל.

ב-2009 נערכו דיוני שומה בנוגע לדיווחיה לשנות המס 2007-2005, שבעקבותיהם בדצמבר 2009, נחתם הסכם פשרה בין הצדדים, ולפיו ישולם מס בישראל בגין מלוא הכנסותיה של רפאלי בארץ ובעולם, שהופקו בשנים 2007-2005. עוד הוסכם כי הכנסותיה של הדוגמנית שהופקו בחו"ל בשנת 2007, ימוסו במסגרת שנת המס 2006. באותו מועד נקבע כי בהתאם להוראות הדין ולהחלטת פקיד השומה, סוגיית התושבות של רפאלי תיבחן מחדש בשנים הבאות. לפי "מכתב היידוע", כבר אז הסתירו בר וציפי רפאלי מפקיד השומה הכנסות בסך של כ-6 מיליון שקל.

לפי "מכתב היידוע" שנשלח אל הדוגמנית ואל הוריה, קשרו בר וציפי רפאלי קשר להסתיר את זיקותיה של הדוגמנית לישראל, במטרה להתחמק ממס. במסגרת זו, נטען, החל משנת 2007 הקימה בר רפאלי, באמצעות אחרים, חברות בבעלותה ובשליטתה "Sweet Life" שהתאגדה בסינגפור; "Avecio" שהתאגדה בקפריסין, ו-"Tamako" שהתאגדה באיי הבתולה הבריטיים. עוד נטען כי החל משנת 2007 נפתחו חשבונות בנק בשווייץ, בקפריסין ובבריטניה, על שם בר רפאלי או על שם החברות הזרות. בהמשך, נטען, הוזרמו הכנסותיה של הדוגמנית שהופקו באירופה, לחשבונות הבנק הזרים.

בנוגע להכנסותיה של בר רפאלי שהופקו בארה"ב, נטען כי אלה הופקדו בחשבון שבבעלותה או בשליטתה בארה"ב. בדוחות המס שהגישה בר רפאלי לשנים 2012-2009 הצהירה כי אין לה הכנסה בישראל וכי היא תושבת חוץ. לטענת המדינה, בהצהרות ההון לשנת 2011, שהגישו הדוגמנית והוריה לא הוצהרו הבעלות והשליטה של מי מהם בחברות הזרות או בחשבונות הבנק הזרים.

בהמשך, טוענת המדינה, ביצעו ציפי ורפי רפאלי פעולות על-מנת להסתיר את זיקותיה של בתם לישראל, ובין היתר הסתירו מספר עובדות הקושרות אותה למדינה, בהן העובדה שבין נובמבר 2009 לדצמבר 2014 עמד לרשותה של הדוגמנית מעון קבע שאותו שכרה לשמש לה למגורים בשהותה בישראל, והעובדה שהיא רכשה דירת מגורים בישראל.

החל משנת 2013 נערכו דיוני שומה לשלושת בני משפחת רפאלי המוזכרים בחשדות, בנוגע לשנות המס 2012-2009. טענתה המרכזית של בר רפאלי בדיוני השומה הללו, הייתה כי אין לראותה כתושבת ישראל, אלא כתושבת ארה"ב. אולם לטענת המדינה, בדיונים אלה מסרו בר וציפי רפאלי, בעצמן או באמצעות המייצגים שלהן, מידע כוזב לפקיד השומה, והסתירו ממנו מידע רלוונטי, וזאת במטרה להסתיר את זיקותיה של הדוגמנית לישראל. במקביל, נטען, הציגה בר רפאלי בפני רשויות המס בארה"ב מצגים שלפיהם היא איננה תושבת ארה"ב, וכי היא מתגוררת בישראל.

לטענת המדינה, ההכנסות לגביהן שבוצעו פעולות ההסתרה עמדו על מיליוני שקלים לכל שנה בין 2009-2012, ובסך-הכול למעלה מ-23 מיליון שקל.

בנוסף נטען כי בשנים 2012-2009 בר וציפי רפאלי קשרו קשר כדי להסתיר מפקיד השומה את הכנסותיה של ציפי רפאלי כסוכנת של הבת ("עמלת סוכנות אם"), בסכום שאינו ידוע, אך עומד על כ-3 מיליון שקלים לכל הפחות, שהופקדו בחשבונות הבנק הזרים.

עוד נטען כי בשנות המס 2014-2009 הפיקה בר רפאלי, כתוצאה מעיסוקה כדוגמנית, או ממכירת פרטי לבוש, הכנסות נוספות שאותן לא כללו היא ואמה בדוחות שהגישו לפקיד השומה בשנות המס 2014-2009.

הכנסות של בר רפאלי מעבודתה בחול
 הכנסות של בר רפאלי מעבודתה בחול

2. שוכרת דירות במגדלים בתל-אביב, לא על-שמה

מרכז הכובד של התיק הפלילי נגד בר רפאלי נוגע לשאלת מקום מגוריה. סוגיה זו עוברת דרך השאלה אם לדוגמנית היה "מעון קבע" - בית - בישראל. לטענת המדינה, לאחר שהדוגמנית טענה בפניה כי היא עזבה את הארץ, ב-2009, רפאלי הביעה עניין בשכירת דירה במגדלי Yoo למגוריה. לפי החשדות, לאחר שחברת חבס איתרה במגדלי Yoo דירה המתאימה לצורכי הדוגמנית, נחתם חוזה לשכירת הדירה לתקופה שבין 1.11.2009 לבין 31.10.2010 -ובתקופה זו היוותה הדירה בישראל את ביתה הקבוע של רפאלי.

"בר רפאלי וציפי רפאלי חששו כי העובדה שלבר רפאלי מעון קבע שנשכר עבורה לשמש לה למגורים בישראל, עשויה להוות זיקה שבה יתחשב פקיד השומה בקביעה כי מרכז חייה בישראל. לפיכך, הביאו לכך שבחוזה השכירות צוין כי שוכר הדירה הוא דור רפאלי", נטען במכתב החשדות.

בהמשך נטען כי החל מנובמבר 2010, עם תום תקופת השכירות של הדירה במגדלי Yoo, בר רפאלי או מי מטעמה שכרו דירה אחרת לשימושה של הדוגמנית במגדלי W בתל-אביב, והדירה שימשה אותה לכל אורך התקופה הרלוונטית לדיוני השומ כמעון קבע. ושוב, נטען כי חוזה השכירות הציג תמונת שווא בנוגע לשוכר, כאשר הפעם חתמה על החוזה כשוכרת הדירה ציפי רפאלי. 

"בדיונים מול פקיד השומה, הן בדיונים לשנים 2007-2005 והן בדיונים לשנים 2012-2009, הסתירו בר וציפי רפאלי את העובדה כי בשנים 2012-2009 היה לדוגמנית מעון קבע בישראל שנשכר עבורה ושימש אותה במהלך שהותה בארץ. הסתרת עובדות אלה נעשתה הן במסירת מצגים כוזבים פוזיטיביים, והן במחדל", נטען בכתב החשדות.

3. ציפי ורפי משמשים אנשי-קש לרכישת דירה

המדינה ממשיכה ומגוללת את סיפור מגוריה בישראל של הדוגמנית בר רפאלי, שלטענתם החליטה, בשנת 2010, לרכוש דירה בפרויקט בלו בתל-אביב. אולם לטענת המדינה, בשל חששה והחשש של אמה כי רכישת הנכס תהווה זיקה אפשרית שתובא בחשבון בקביעת התושבות בישראל לצורכי מס, פעלו השתיים על-מנת להסתיר את העובדה שהדירה בפרויקט בלו נרכשת עבור הדוגמנית המצליחה.

בין היתר, נכתב בכתב החשדות כי "ציפי רפאלי חתמה כ'אשת-קש' על חוזים לפיהם היא הרוכשת את הזכויות במקרקעין שעליהם נבנתה הדירה בפרויקט בלו; רפי וציפי רפאלי פתחו על שמם כ'אנשי-קש' את חשבון הבנק לתשלום עבור הדירה בפרויקט בלו, ונרשמו כ"אנשי-קש" בחשבון הנציגות שהוקם לטובת הקמת הפרויקט; לאורך תקופת דיוני השומה לשנות המס 2012-2009, בר, ציפי ורפי רפאלי הסתירו מפקיד השומה את העובדה כי לבר רפאלי זכויות שנרכשו על-ידה בדירה בפרויקט בלו".

4. ניתוק מלאכותי מהחברות בארץ

הסתרת הקשר לכאורה של בר רפאלי לישראל עוברת, לטענת המדינה, גם דרך ניתוק מלאכותי של הקשר שלה לחברות בבעלותה בארץ. לדברי המדינה, ביולי 2007 העבירה בר רפאלי לאמה ציפי את כל המניות שהיו על-שמה בחברה שהקימה בדצמבר 2000 - חברת "בר רפאלי בע"מ", לאמה, ושמה של החברה אף שונה, ונקרא בשם "ליב און בע"מ" (ליב הוא שמה של בתה הבכורה של הדוגמנית).

לטענת המדינה, העברת המניות נועדה, בין היתר, כדי לנתק את זיקותיה של בר רפאלי לישראל, ואולם לפי החשד "בין ציפי רפאלי לבר רפאלי נוהלה התחשבנות, בגין חלקה היחסי של כל אחת מהן בהכנסות בר רפאלי בארץ ובעולם, בהתאם מהעברת מניות חברת 'ליב און' על-שמה של ציפי רפאלי".

בין היתר, נטען, משכה בר רפאלי כספים מחברת "ליב און" ואילו ציפי רפאלי קיבלה עמלות סוכנות-אם בחו"ל שהופקדו בחשבונות הזרים שפתחה המשפחה.

במכתב החשדות נטען כי "לאורך תקופת דיוני השומה לשנות המס 2012-2009, בר וציפי רפאלי הסתירו מפקיד השומה, במעשה ובמחדל, את המפורט ומסרו כי ההכנסות שנרשמו בחברת "ליב און" מהוות את העמלה שמקבלת ציפי רפאלי בגין ייצוגה של בתה בארץ ובחו"ל".

5. מסירת מידע כוזב

עוד כוללים החשדות נגד בר רפאלי מסירת מידע כוזב בנוגע לשימוש בכרטיסי אשראי, ביטוחי הבריאות של הדוגמנית, תשלום ביטוח לאומי וכן הצגת רפאלי כתושבת ישראל בפני הרשויות בארה"ב.

כך, נטען כי החל מנובמבר 2009 השתמשה בר רפאלי בכרטיסי אשראי שנרשמו על שמה של אמה; ורק בתקופה שבין נובמבר 2011 לאפריל 2012 החזיקה בכרטיס אשראי על שמה. לטענת המדינה, "בשאלון התושבות שמילאה, לפי דרישת פקיד השומה, נשאלה בר רפאלי אם היו ברשותה כרטיסי אשראי של בנקים ישראליים בתקופה בה שהתה בישראל והשיבה בכזב בשלילה".

באשר לחברות בקופת החולים, נטען כי החל מ-2006 ובכל השנים הרלוונטיות למחלוקת, הייתה בר רפאלי מבוטחת בקופת חולים כללית, קיבלה החזרים כספיים מהקופה כמבוטחת ורכשה תרופות שונות תוך הצגת כרטיס מבוטח בקופה, או תוך הזדהות כמבוטחת בקופה. אולם, נטען, בשאלון התושבות, כאשר נשאלה אם היא שייכת לקופת חולים בארץ, ממתי והיכן היא מבוטחת - השיבה רפאלי "לא מבוטחת". לטענת המדינה מדובר בתשובה כוזבת. עוד נטען כי בשנים 2012-2007 נמנעה רפאלי מלשלם לביטוח לאומי, מבלי שפנתה בבקשה כי יכיר בה כתושבת חוץ.

באשר לשאלה איזה מצג תושבות הציגה הדוגמנית רשויות המס בארה"ב, נטען כי רפאלי טענה בפניהן  כי היא איננה תושבת ארה"ב וכי היא מתגוררת בישראל. בשאלון התושבות, נשאלה בר רפאלי: "האם הינך תושב המדינה שבה אתה עובד, ומגיש דוח לשלטונות המס כתושב", והשיבה: "הוגשו דוחות מס בארה"ב". זאת, לטענת המדינה, תוך שהיא נמנעת מלהציג מצג מלא.

6. אי-דיווח על "הטבות סלב"

בר וציפי רפאלי חשודות גם בביצוע עסקאות חליפין וקבלת "הטבות סלב" שהניבו הכנסות בגובה מיליוני שקלים, מבלי שדווחו לרשויות כנדרש בחוק, בהם מימון שכר דירה ורכש דירה, וכן שימוש ברכבי יוקרה, בתמורה לפרסום ויחסי ציבור.

בכתב החשדות מתוארות, בין היתר הכנסות המיוחסות לדוגמנית ממכירת עשרות פריטי לבוש של בעלת בוטיק הבגדים, תמי שפורן, בין אוקטובר 2014 לדצמבר 2015 בגובה של כ-190 אלף שקל. לטענת המדינה, בר רפאלי קיבלה משפורן את תמורת הפריטים במזומן, תוך שהדוגמנית ואמה סירבו לבקשותיה של שפורן למסור לה אסמכתא כלשהי בגין מכירת פריטי הלבוש.

הכנסות נוספות נטענות הן הנחה בסך כ-190 אלף שקל בשכר הדירה במגדלי YOO, והנחה בסך כחצי מיליון שקל בשכירות במגדלי W. זאת, בתמורה לשימוש בעובדת מגוריה של בר רפאלי במגדלים לצורכי יחסי ציבור.

לפי הנטען, גם בעת רכישת הדירה בפרויקט בלו קיבלה בר רפאלי הנחת סלב בהיקף 2.28 מיליון שקל. חלק ניכר מתוך ההנחה (כ-1.5 מיליון שקל) ניתן לרפאלי, לטענת המדינה, בתמורה להסכמה לשימוש בשמה של הדוגמנית במסגרת יחסי הציבור ושיווק הפרויקט.

פירוט עסקאות החליפין נמשך ועובר דרך קבלת רכב מסוג "ריינג' רובר" לשימוש אישי ללא תשלום; קבלת מניות בחברת "קוויק צ'ק" בשווי כ-330 אלף שקל; וקבלת שירותי עיצוב פנים וריהוט מהמעצב חיים קרנדג'י בהנחה של כ-60 אלף שקל ממחיר השוק. כל אלה, נטען, לא דווחו לרשויות המס, הגם שהיוו הכנסה של הדוגמנית עקב עיסוקה.

תגובות: "אין מקום להליך פלילי. מדובר במחלוקת אזרחית שגרתית בשאלת תושבות"

עורכי הדין משה מזרחי, אלדד נח, רותי ליטבק ואודי ברזלי, המייצגים את הדוגמנית בר רפאלי, מסרו בתגובה: "ראשית, לאחר קריאת מכתב היידוע, ניתן לומר שמרבית הנושאים עלו גם בהליך האזרחי. נושאים אלה נדונו בהרחבה וקיבלו התייחסות ומענה. אנו משוכנעים שבסופו של דבר, לאחר השימוע לא יוגש כתב אישום, בין היתר, מהנימוקים שנפרט להלן:

"יש לזכור כי אותם נושאים נדונו בהליך האזרחי, ולאחר סיכומים בתיק זימן השופט את הצדדים (פעמיים) במטרה להגיע לפשרה. כלומר, גם השופט בתיק האזרחי, לאחר שקרא את העדות של כל העדים ושמע את החקירות הנגדיות, חושב שבתיק זה יש מקום להגיע לפשרה. אם כך בהליך האזרחי, אז בוודאי שאין מקום להליך הפלילי.

יש לזכור כי בשנת 2009 נחתם הסכם ניתוק תושבות עם פקיד שומה, לאחר אישור של ההסכם עם כל הגורמים המקצועיים הבכירים ברשות המסים. עפ"י ההסכם, החל משנת 2007 הוסכם שבר היא תושבת חוץ. במקרה כזה, אם לבר יש הסכם תושבות - מדוע היא צריכה לנסות "לרמות" (לדעת המדינה) את שלטונות המס? בשנים 2008 והלאה מצבה של בר לא השתנה, ולכן אם נקבע שהחל מ-2007 היא תושבת חוץ ולא היה שינוי בהמשך, מדוע יש לקבוע שהיא תושבת ישראל?

"יש לזכור כי מדובר בתיק תושבות ולא בתיק של העלמת הכנסות!!! במהלך השנים, בר דיווחה על כל הכנסותיה בחו"ל (למרות שתושב חוץ אינו חייב בדיווח בישראל), אך טענה שהיא תושבת חוץ ולכן איננה חייבת במס בישראל. גם אם פקיד שומה חושב אחרת - מדובר במחלוקת אזרחית רגילה ושגרתית בשאלת תושבות.

"לדעתנו, אין מקום להליך פלילי. שאלת תושבות היא שאלה שנבחנת לפי נסיבות ומבחנים רבים. אין בנושא זה שחור ולבן. בקביעת תושבות בוחנים את הנסיבות והמבחנים, ומגיעים למסקנה. לא ניתן לנהל הליך פלילי על רצף נסיבות ומבחנים. קל וחומר במקום שבו נחתם הסכם מפורש עם הנישום לניתוק התושבות (ועל הסכם זה הוא הסתמך). לשיטתנו, הסכמים יש לכבד, קל וחומר כשמדובר בהסכמים שנחתמים על-ידי המדינה, והניסיונות להתנער מההסכם בדרכים כאלה אינם ראויים ונועדו לכישלון".

מעו"ד עופר רחמני ממשרד אודי ברזלי, המייצג את ציפי רפאלי, נמסר בתגובה: "ציפי רפאלי פעלה אך ורק תוך ייעוץ מקצועי צמוד, אישרה את סוגיית התושבות עם פקיד השומה, ואף נחתם הסכם שומה בעניין על כל הוודאות הנלווית לכך. באופן חריג וחסר תקדים, הרשויות מתכחשות להסכם השומה, לשקיפות, למהות האזרחית המוחלטת, תוך פגיעה חמורה בשם הטוב של מרשתי. הניסיון להפוך סוגיה אזרחית לפלילית, תוך הפעלת אמצעי חקירה שנועדו למלחמה בפשיעה אמיתית, רק מעיד על מוטיבציית היתר וחוסר שיקול-דעת, תוך בזבוז כספי ציבור".

*** חזקת החפות: בר, ציפי ורפי רפאלי לא הורשעו בכל עבירה, ועל כן הם זכאים ליהנות מחזקת החפות. לא ידוע כיצד ההליכים הפליליים יסתיימו, ויש לזכור כי נאשמים הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.

הדוגמנית הישראלית המצליחה ביותר בכל הזמנים

בר רפאלי (33) נחשבת לדוגמנית הישראלית המצליחה ביותר בכל הזמנים. רפאלי, שהתחילה את קריירת הדוגמנות והמשחק שלה כבר בגיל שמונה חודשים, כשכיכבה בתשדיר פרסומת, הייתה הדוגמנית הישראלית הראשונה ששברה שיאים גם בזירה הבינלאומית. בין היתר, הופיעה רפאלי על שער מגזין בגדי הים "ספורטס אילוסטרייטד" ודיגמנה לרשת ההלבשה התחתונה "ויקטוריה'ס סיקרט".בשנת 2013 הופיעה רפאלי באחת מהפרסומות ששודרו בהפסקת משחק הסופר-בול, הנחשב לאירוע בעל הרייטינג הגבוה ביותר בארצות-הברית. לפי הערכות, רפאלי קיבלה עבורה מיליוני דולרים.

רפאלי כיכבה בעבר בקמפיין של המותג "סמסונג" שיובא באותה העת על-ידי חברת "סאני", שבבעלותו של איש-העסקים אילן בן-דב. רפאלי תבעה את החברה בגין הפרת זכויותיה בקמפיין, בין היתר בשל העובדה שהכנת הקמפיין וצילומיו הועברו בשידור חי באינטרנט, ללא ידיעתה. בית-המשפט קיבל את תביעתה ופסק לזכות רפאלי סכום של 400 אלף שקל.

הונה של רפאלי מוערך בעשרות-מיליוני שקלים. בין היתר, שותפה רפאלי ברשתות האופנה קרולינה למקה ואורבניקה, ובמספר חברות הזנק. לרפאלי מספר נכסי נדל"ן, בהם חצי קומה במגדל היוקרה "בלו", בתל-אביב ששווייה מוערך ב-15 מיליון שקל.

בחודשים האחרונים עלה שמה של רפאלי כמי שצפויה להנחות לצידו של ארז טל את תחרות האירוויזיון שתיערך השנה בישראל, במאי 2019. לאחר שנודע כי בכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום - בכפוף לשימוע - נגד רפאלי, גברו הקולות הקוראים להדחתה מהנחיית האירוויזיון. אולם נכון להיום, לא ידוע אם תאגיד השידור "כאן" האחראי על הפקת האירוע, קיבל החלטה כלשהי בעניין זה.

ת"ז: בר רפאלי

גיל: 33 / מצב משפחתי: נשואה לאיש-העסקים עדי עזרא, ואם לשתי בנות / מקום מגורים: תל-אביב, שכונת תל-ברוך / קמפיינים בולטים בישראל: קסטרו, פקס, רנואר, הודיס, קרולינה למפל, מילקי (שטראוס) / קמפיינים בולטים בחו"ל: ויקטוריה'ס סיקרט, סאות'ווסט איירליינס, Go DaddY / מגזינים בינלאומיים שבהם הופיעו תמונותיה: ספורטס אילוסטרייטד, Elle , קוסמופוליטן, מקסים / עסקים מרכזיים נוסף לדוגמנות: שותפה במותג קרולינה למקה, וברשת האופנה "אורבניקה" / השקעות בהייטק: under.me , Mika Look , MyCheck / נכסי נדל"ן: חצי קומה בפרויקט "בלו" בחוף הצוק בתל-אביב (שווי מוערך: 15 מיליון שקל); דירה בפרויקט "מידטאון" (שווי מוערך: 3 מיליון שקל) / שווי מוערך: עשרות מיליוני שקלים / מספר עוקבים באינסטגרם: 2.7 מיליון