סכסוך עבודה בטבע כפ"ס: "גרירת רגליים במו"מ על השכר"

מטבע נמסר: העלאות השכר שהצענו ממקמות את שכר עובדי טבע כפר סבא מעל לנהוג בשוק

מפעל טבע/  צילום:  רויטרס - Ammar-Awad
מפעל טבע/ צילום: רויטרס - Ammar-Awad

עובדי טבע כפר סבא הכריזו על סכסוך עבודה על רקע מבוי סתום בדיוני השכר עם הנהלת חברת התרופות. בעקבות פגישה בנושא עם נציגי ההנהלה, שלח ועד עובדי האתר מכתב לכלל העובדים ובו נכתב כי "לצערנו, למרות פגישות רבות וממושכות עם ההנהלה, ההצעה היא: שנת 2018 - ללא תוספת שכר. שנת 2019: 1.4% תוספת שכר. לאור כך שמיצינו את דיוני השכר ולאור כך שאין התקדמות, הישיבה נעצרה והחלטנו להכריז על סכסוך עבודה".

הודעה רשמית על הכרזת סכסוך עבודה נשלחה מההסתדרות למנהל המפעל, יבגני ולדמן.

בהסתדרות מציינים כי סכסוך העבודה נוגע ל"גרירת רגליים" במו"מ על הסכם השכר, וכן שימוש לרעה בהליכי משמעת, יחס בלתי הולם לעובדים, יחס כוחני, מזלזל ומתעמר, ופגיעה והתנכלות בנציגי העובדים. עוד טוענים שם כי בוצעו שינויים חד צדדיים שפוגעים בביטחון התעסוקתי של העובדים. ההסתדרות מעדכנת כי מעל אלף עובדי האתר צפויים לשבות.

מטבע נמסר בתגובה: "אנו נמצאים במהלכו של משא ומתן מול ועד כפ״ס בנוגע להסכם השכר הקיבוצי שבאתר. העלאות השכר שהצענו ממקמות את שכר עובדי טבע כפר סבא מעל לנהוג בשוק.

הנסיבות העסקיות המורכבות עמן טבע מתמודדת מחייבות אותנו לגלות מידה של אחריות ואינן מאפשרות לנו להמשיך ולהגדיל את שכר העובדים בכפר סבא ביחס לא פרופורציונלי לשכר בשוק.

נמשיך לפעול על מנת להגיע להסכמות מכבדות עם הוועד אשר עולות בקנה אחד עם מדיניות התגמול של טבע שהינה מהמיטיבות בישראל בענף הפארמה".