לראשונה: טיסות ישירות בין ישראל לרואנדה

חברת התעופה הלאומית של רואנדה, "רואנדה אייר", תפעיל לראשונה טיסות ישירות בין רואנדה לישראל • ישראל כץ: "ההסכם פותח בפני ישראל מאות שדות תעופה ברחבי העולם ללא כל הגבלה וכניסתה של רואנדה אייר היא חלק ממהלך זה"

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ושגריר רואנדה בישראל, גוזף רוטאבאנה / צילום: משרד התחבורה
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ושגריר רואנדה בישראל, גוזף רוטאבאנה / צילום: משרד התחבורה

בקרוב יושק קו תעופה חדש: תל אביב-קיגאלי (רואנדה). חברת התעופה הלאומית של רואנדה, "רואנדה אייר", תפעיל לראשונה טיסות ישירות בין רואנדה לישראל. זאת בעקבות הסכם תעופה שנחתם היום (ב') בין שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ ושגריר רואנדה בישראל, ג'וזף רוטאבאנה.

לפי ההסכם תוכל כל מדינה להפעיל עד שבע טיסות סדירות בין נתב"ג לבירת רואנדה קיגאלי, ללא הגבלת קיבולת או סוגי מטוסים. השגריר רוטאבאנה הודיע לשר כץ כי בכוונת חברת התעופה הרואנדית להפעיל את הקו החדש כבר בחודשים הקרובים. במשרד התחבורה מדגישים כי צוות של אגף הביטחון במשרד התחבורה ערך לפני מספר שבועות סיור בנמל התעופה שברואנדה, ואישר כי הוא עומד בכל דרישות האבטחה לביצוע הטיסות לישראל.

לדברי השר כץ, חתימת הסכם התעופה עם רואנדה מתבצעת במסגרת פתיחת השמיים לתחרות. "הסכם השמיים הפתוחים הביא לתוספת משמעותית בהיצע חברות הטיסה לישראל וממנה. ההסכם פותח בפני ישראל מאות שדות תעופה ברחבי העולם ללא כל הגבלה וכניסתה של רואנדה אייר היא חלק ממהלך זה. היום אזרחי ישראל לא מפסיקים להמריא ולטוס לכל העולם במחירים הזולים ביותר וגם התיירים מתחילים להגיע".

רואנדה אייר (RwandAir) קמה ב-2002 והיא חברת התעופה הלאומית של רואנדה. החברה מפעילה טיסות פנים וטיסות בינלאומיות ליעדים באפריקה, באירופה אסיה והמזרח התיכון . צי המטוסים שלה כולל כ-12 מטוסים.

גם חברת התעופה הקנייתית קניה איירליינס הגישה בקשה להפעיל קו לישראל במטרה לפתוח עוד השנה קו בין תל אביב לניירובי. הטיסות הישירות שהפעילה החברה בקו לתל אביב הופסקו ב-2002. החברה הייתה אמורה לחדש טיסותיה עוד ב-2015, מה שלא קרה בסופו של דבר. חברת התעופה האפריקאית שפעילה בישראל מזה שנים היא אתיופיאן איירליינס המפעילה טיסות ישירות מתל אביב לאדיס אבבה.