אינוביד גייסה 30 מיליון דולר; "היתרון שיש לנו על גוגל רק יגדל"

החברה הישראלית, שמפתחת פלטפורמת פרסום בווידאו, השלימה את סבב הגיוס השישי שלה • אינוביד מתכוונת לשכור כ-70 עובדים נוספים, מתוכם כ-30 למשרד הפיתוח בישראל

צביקה נטר / צילום: איל יצהר
צביקה נטר / צילום: איל יצהר

חברת אינוביד (Innovid) הישראלית, המפתחת פלטפורמת פרסום בווידאו, הודיעה היום על גיוס בסך 30 מיליון דולר מקבוצת ההשקעות הפרטית של בנק ההשקעות גולדמן סאקס. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה לכ-82.5 מיליון דולר.

"אחרי הסיבוב האחרון החלטנו לקחת את החברה לרווחיות וב-2017-18 החברה כבר הייתה רווחית. הכוונה בזמנו הייתה שזה יהיה סבב הגיוס האחרון, אבל בשנה האחרונה החלטנו לעשות עוד סיבוב, משום שראינו שיש לנו הזדמנות לפרוץ מהר יותר אם נשקיע יותר בשני תחומים עיקריים", אמר צביקה נטר, מנכ״ל ומייסד-משותף של החברה, בשיחה עם "גלובס".

"תחום אחד זה התחום של גדילה גלובלית - החברה הייתה ממוקדת בעיקר בארצות הברית, ובשנה האחרונה יותר לקוחות גלובאליים שלנו ביקשו מאיתנו להחליף את המוצר המתחרה של גוגל, דאבל קליק, בכל הקשור לוידיאו בשאר המקומות בעולם. זה דורש מאתנו לעשות השקעות באופן יותר פרואקטיבי, כמו פתיחה של משרדים בעוד מקומות בעולם. למשל, ממש עכשיו אנחנו פותחים משרד ביפן. אנחנו גם צריכים לשכור אנשים נוספים למשרדים הקיימים שלנו.

"הדבר השני, שהוא הרבה יותר גדול, הוא הפעילות בתחום הטלוויזיה החכמה. אינוביד גדלה בתחום שידור פרסומות בתוך מסכי טלוויזיה פי שתיים מאז שנה שעברה, והפעילות הזו הפכה ממשהו שהיה יחסית בשוליים ל-30% מהכנסות החברה. אנחנו פעילים בתחום כבר חמש שנים והיום אנחנו כבר מובילים בתחום, אבל הוא גדל וימשוך אליו עוד שחקנים ותחרות, ואנחנו רוצים לוודא שאנחנו ממשיכים להוביל אותו".

אינוביד הקדימה להכנס לשוק טכנולוגיות הפרסום לטלוויזיות חכמות לפני כחמש שנים, עם פרסומות אינטראקטיביות ועם קמפיינים פרסומיים בשידורים חיים בטלוויזיה מבוססת אינטרנט. כיום, אינוביד מעידה כי היא מגישה ומודדת פרסומות וידאו עבור כ-340 לקוחות גדולים דוגמת לוריאל, דיסני, רד בול, טויוטה, Bank of America, מקדונלד'ס וחברת Campbell’s, ומשדרת פרסומות לכ-75 מיליון משקי בית בארצות הברית. בנוסף, אינוביד עובדת באופן הדוק עם ספקי תוכן מובילים, הכוללים את playstation ,Xbox Roku ,Hulu ו-Fox, המשדרות את הפרסומות שלה באפליקציות שלהן.

"תחום הפרסום בטלוויזיה חכמה הוא מאוד בתחילתו, ובסופו של דבר הן אמורות להחליף את כל הטלוויזיות. לא יהיה יותר כבלים ולוויין, אלא הכל יעבור דרך האינטרנט. שוק הטלוויזיה העולמי מבוסס הפרסומות מוערך כיום ב-260 מיליארד דולר, ואנחנו מעריכים שלפחות 150 מיליארד דולר יעבור בעתיד לטלוויזיות חכמות, לכן מדובר בשוק עצום ונכנסים אליו שחקנים גדולים כמו אפל ואמזון", אומר נטר.

הזכרת גם את דאבל-קליק של גוגל, ועכשיו גם את אפל ואת אמזון. איך אתם מתכוונים להתחרות בשחקניות בסדר גודל כזה?

"שחקניות כמו אפל, פייסבוק ואמזון לא מספקות טכנולוגיות לפרסום מחוץ לפלטפורמות שלהן עצמן. לעומת זאת, גוגל היא שחקנית שעושה הכל - יש לה את יוטיוב, את כרום-קאסט, את אנדרואיד TV ואת דאבל קליק. ועם הרכישה הזו של דאבל קליק, גוגל היא היחידה שהתרחבה מעבר לפלטפורמה שלה עם כלים לפרסום. לכן, התחרות המשמעותית שלנו בעולם היא רק מול גוגל.

"כמו כל סטארט-אפ, מבחינתנו המפתח לתחרות הזו הוא מיקוד. אינוביד עוסקת אך ורק בווידיאו כבר עשר שנים ואנחנו מאוד חזקים בתחום הזה. הדבר השני הוא, שיותר משגוגל היא שחקן טכנולוגי, היא שחקן מדיה שמתחרה בחברות כמו אמזון, אפל, וסוני בתחום הטלוויזיה החכמה. בטווח הרחוק, אנחנו מניחים שהחברות האלה יעדיפו לעבוד איתנו מאשר עם גוגל בתחום הפרסום, לכן אנחנו מאמינים שהיתרון שכבר היום יש לנו על גוגל רק יגדל".

מנסיון עבר, ידוע שגולדמן סאקס משקיעה לרוב בחברות בשלבים שלקראת הנפקה או אקזיט. יש לכם תכניות כאלה לעתיד הקרוב?

"זה ברור שאם גולדמאן סאקס נכנסים לחברה בשלב שלנו, הם מסתכלים על ההיתכנות שהחברה תהיה מסוגלת להנפיק בעתיד. מבחינת בדיקת הנאותות שלהם, היא מאוד אינטנסיבית - הכי אינטנסיבית שראינו אי פעם - והם בודקים שהחברה תוכל בטווח של שנתיים לצאת להנפקה. מבחינת תכניות, זה לא משהו שאנחנו מסתכלים עליו או חושבים עליו כרגע, אבל בחברה בסדר גודל כמו שלנו, השאיפה היא להגיע לשוויים כאלה וחשוב שהאפשרות הזו תהיה על השולחן".

איך הצלחתם להפוך לרווחיים?

"כדי להביא את החברה לרווחיות, השקענו המון בפיתוח טכנולוגי ובאוף שורינג. הפיתוח נעשה בארץ, אבל חלק גדול מהשירות לקוחות שלנו והשירותים האחרים, נעשה בהודו, בפיליפינים ובארגנטינה. היום החברה מונה כ-220 עובדים, ויש עוד 110 עובדים באוף שור".

מאז 2015, לצורך הבאת החברה לרווחיות, מצבת כוח האדם של אינוביד התרחבה רק בעובדי ה'אוף-שור', ומספר עובדי החברה הישירים כמעט לא צמח. כעת, אומר נטר, הם מתכוונים לשכור כ-70 עובדים נוספים, מתוכם כ-30 למשרד הפיתוח בישראל, המונה כיום כ-75 עובדים.

תעודת זהות: אינוביד

שנת הקמה של החברה: 2007

מייסדים: צביקה נטר, טל חלוזין, צחי זגדון

מס' עובדים: 220 עובדים, 75 בארץ

מיקומי משרדים: ניו יורק, לוס אנג' לס, שיקאגו, דטרויט, לונדון, סידני, סינגפור, תל אביב

גיוסי הון: 82.5 מיליון דולר ב-6 סבבים

משקיעות בולטות: גולדמן סאקס, New Spring Capital, סקויה קפיטל, ג׳נסיס פרטנרס, סיסקו ונצ׳רס ו-T-Ventures.