סולאראדג' ממשיכה להתרחב: רוכשת שליטה ב-SMRE האיטלקית תמורת 77 מיליון דולר

הרכישה צפויה להרחיב את פעילות סולאראדג' לשוק כלי הרכב החשמליים • התמורה תשולם 50% במזומן ו-50% במניות סולאראדג' • ברבעון הראשון העסקה לא תשפיע מהותית על הכנסות חברת הטכנולוגיה לתעשיית האנרגיה הסולארית, אך תפחית את הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) ב-1-3 סנט

גיא סלע / צילום: תמר מצפי
גיא סלע / צילום: תמר מצפי

סולאראדג' , חברת הטכנולוגיה לתעשיית האנרגיה הסולארית, ממשיכה להתרחב לתחומי פעילות משיקים והודיעה היום על רכישת השליטה ב-SMRE האיטלקית בתמורה ל-77 מיליון דולר. זו הרכישה השלישית תוך שמונה חודשים שמבצעת החברה מהרצליה, אחרי שרכשה את פעילות גמאטרוניק הישראלית תמורת 41 מיליון שקל, ואת השליטה בחברה הקוריאנית Kokam בכ-105 מיליון דולר. 

SMRE - תעודת זהות
 SMRE - תעודת זהות

SMRE שנוסדה ב-1999 פועלת בתחומי ה-e-mobility והטלמטיקה (השילוב של תקשורת ומידע) ומספקת פתרונות מקצה לקצה לכלי רכב חשמליים והיברידיים. רכישת SMRE צפויה להרחיב את פעילותה של סולאראדג' לשוק כלי הרכב החשמליים, כאשר לפי הודעת סולאראדג', הרכישה תאפשר לה למנף את הניסיון והמומחיות העשירה שלה לטובת פיתוח טכנולוגיות הנעה חשמלית לתעשיית הרכב. בסולאראדג' מציינים כי "על רקע הצמיחה המוגברת ברחבי העולם של שוק הרכבים החשמליים, הנובעת בין השאר מהתגברות התקינה הנוגעת לרמת פליטת המזהמים המותרת מכלי רכב, סולאראדג' ו-SMRE מצויות בעמדה מיטבית לספק את צורכיהן של חברות רכב המחפשות ספק של טכנולוגיות עילית בתחום ההנעה החשמלית".

סולאראדג' צירפה להודעתה נתונים לפיהם השוק הגלובלי לרכבים חשמליים צפוי לגדול מכמיליון כלי רכב ב-2018 לכ-20 מיליון ב-2030, עם צמיחה שנתית ממוצעת של 30.6% בין 2015-2030.

הרכישה הנוכחית היא של 51% מהון המניות של SMRE, מידי המייסד של החברה ושני בעלי מניות נוספים בה. התמורה תשולם 50% במזומן ו-50% במניות סולאראדג'. בסוף הרבעון השלישי היו לסולאראדג' בקופה 453 מיליון דולר, והסכום צפוי לקטון בכ-39 מיליון דולר בעקבות הרכישה ברבעון הראשון של השנה. היקף המניות של סולאראדג' שיוקצו לבעלי מניות SMRE הוא כ-1.1 מיליון, שהן כ-2.2% ממניות סולאראדג'. העסקה משקפת לחברה האיטלקית שווי של 151 מיליון דולר. החברה נסחרת בבורסה האיטלקית לפי שווי של 137 מיליון אירו, שהם כ-157 מיליון דולר. ב-2017 עמדו הכנסות החברה על 17 מיליון אירו וה-EBITDA (רווח לפני ריבית מסים פחת והפחתות) היה 1.7 מיליון אירו.

העסקה תושלם בשבועות הקרובים, ולאחר מכן תגיש סולאראדג' הצעת רכש ליתרת מניות החברה האיטלקית, במטרה להפוך לבעלת החברה כולה. ברבעון הראשון העסקה לא תשפיע מהותית על הכנסות סולאראדג', אך תפחית את הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) ב-1-3 סנט (קונצנזוס האנליסטים עומד כיום על 64 סנט).

סולאראדג' הוקמה ומנוהלת על ידי גיא סלע, והיא מפתחת ומייצרת מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית. שווי השוק של החברה בנאסד"ק הוא 1.7 מיליארד דולר, אחרי ירידה של 46% מהשיא אליו טיפסה המניה בחודש מאי האחרון. "רכישת SMRE היא צעד נוסף בביצוע האסטרטגיה של צמיחה בת-קיימא באמצעות הוספת שוק צומח וסינרגטי, וגיוון תחומי הפעילות שלנו מעבר לתחום הסולארי", מסר סלע. "הטכנולוגיה החדשנית של SMRE, והמומחיות וההצלחה של הצוות שלה, מספקים לסולאראדג' גישה מהירה לשוק הצומח במהירות של ה-e-mobility".

נזכיר, שרכישת גמאטרוניק הכניסה את סולאראדג' לשוק האל-פסק (UPS), ורכישת Kokam הוסיפה לחברה יכולות בתחום הסוללות ופתרונות אגירת האנרגיה. גם ב-Kokam רכשה סולאראדג' שליטה ולאחר מכן הגדילה את ההחזקות בה, אם כי עדיין לא הגיעה לבעלות מלאה על החברה מקוריאה.