פשרה בתביעה ייצוגית: סינמה סיטי תעניק לאנשים עם מוגבלות הטבות בכ-2.5 מיליון שקל

סיבת התביעה: רק בנובמבר 2017 הטמיעה סינמה סיטי את שירות ההזמנה והביטול של כרטיס אונליין לאנשים עם מוגבלות • חלק מההטבות: בעלי המוגבלויות ייהנו מ-30% הנחה למשך שנה

בעלי מוגבלויות / צילום: Shutterstock
בעלי מוגבלויות / צילום: Shutterstock

סינמה סיטי תעניק לאנשים עם מוגבלויות הטבות בהיקף כ-2.5 מיליון שקל, כך קובע הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד סינמה סיטי ב-2016. בתביעה נטען כי סינמה סיטי לא מאפשרת לאנשים עם מוגבלות ליהנות משירות הזמנה וביטול הזמנה דרך אתר האינטרנט של רשת בתי הקולנוע וזאת בשונה מכלל האוכלוסייה.

סינמה סיטי טענה מצידה שלאנשים עם מוגבלות היא מאפשרת שירות שהוא מותאם ונגיש יותר. בסיכומו של דבר, בנובמבר 2017 הטמיעה סינמה סיטי את השירות של הזמנת כרטיס אונליין לאנשים עם מוגבלות לרבות הנחה של 30% בהצגת תעודה עם איסוף הכרטיסים בקופה.

הסכם הפשרה אליו הגיעו הצדדים קובעים כי מדיניות זו תימשך לתקופה של שנה. מעבר לזה יוקרנו על מסכי הקולנוע במתחמי סינמה סיטי סרטונים להעלאת המודעות לחשיבות הנגישות לאנשים עם מוגבלות. הסרטונים יוקרנו לפני סרטים שלא מוגדרים כסרטי ילדים ואורכם יהיה עד 30 שניות. כאמור שווי ההטבות נאמד בסך כולל של 2.5 מיליון שקל.

סינמה סיטי תציין באתר האינטרנט שלה את קיומה של האפשרות להזמין או לבטל כרטיסים לסרט באופן מקוון לאנשים עם מוגבלות. עוד נקבע כי סינמה סיטי תשלם גמול של 60 אלף שקל למבקש וסכום של 190 אלף שקל לעורך דינו, רם גורודיסקי. את סינמה סיטי ייצג משרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן ושות' (ת"צ 29249-02-16)