בשל התנגדות הכנ"רית בתיק הוניגמן: המנהלים המיוחדים יקבלו כעת שכ"ט ביניים של 870 אלף שקל

שלושת המנהלים המיוחדים דרשו בתחילה לקבל "תוספת מאמץ מיוחד" בגובה 435 אלף שקל כל אחד • אולם חזרו בהם בשלב זה מהבקשה

יעקב  ומיכה הוניגמן./ צילום: שלומי יוסף
יעקב ומיכה הוניגמן./ צילום: שלומי יוסף

המנהלים המיוחדים של רשת האופנה הוניגמן שקרסה יקבלו שכר-טרחה ביניים בגובה כ-870 אלף שקל. השופט חגי ברנר אישר את את בקשתם של רו"ח בועז גזית ועורכי-הדין קרן רייכבך-סגל ופיני יניב ופסק להם שכר-טרחה בגין תקבולי מימוש בסך כ-270 אלף שקל ושכר טרחה בגין תקבולי ניהול בסך כולל של 600 אלף שקל.

המנהלים המיוחדים ביקשו תחילה מביהמ"ש נוסף על שכר-הטרחה שהתבקש כי תינתן להם "תוספת מאמץ מיוחד" בשיעור של 50% משכר המימוש ושכר החלוקה בגובה 1.3 מיליון שקל (435 אלף שקל לכל אחד מבעלי התפקיד). וזאת, "בשים לב להיקף העבודה הרב ולטיב מהמאמץ והטרחה שהושקעו בתיק", כנטען בבקשתם. עם זאת, המנהלים הודיעו לביהמ"ש כי הם חוזרים בהם מבקשה זו בשלב זה, תוך שהם שומרים על זכותם לבקש תוספת זאת בעתיד.

החלטת המנהלים המיוחדים לחזור בהם מדרישתם נעוצה, בין השאר (ואולי בעיקר) בעמדת הכנ"רית, עו"ד סיגל יעקובי, שהתנגדה בשלב זה לתמוך בתוספת המאמץ שנדרשה. "ככלל, עמדת הכנ"ר היא כי יש לבחון שאלה זו בסופו של ההליך, וזאת הן מחמת שסיומו של התיק הוא הזמן הראוי לבחינת מידת המאמץ שהושקע לאורכו והן מאחר שאין זה נכון לפסוק את מלוא שכר הכשנותרו עדיין פעולות לביצוע והתיק לא בסופו", ציינה הכנ"רית בעמדה שהגישה לביהמ"ש.

הכנ"רית הבהירה כי היא אינה מסתייגת עקרונית מאישור בקשתם של המנהלים המיוחדים ל"תוספת מאמץ מיוחד", אלא מהעיתוי שבו הם בחרו להגיש את הבקשה לתוספת. הכנ"רית ציינה גם כי אין בעמדתה זו כדי לקבוע מסמרות באשר לעמדתה בקשר לשאלה אם זכאים בעלי התפקיד לתוספת על מאמץ מיוחד, ככל שבקשה כאמור תוגש בסוף ההליך.

הוניגמן הותירה אחריה אדמה חרוכה וחובות אדירים המוערכים ב-233 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה.

נוכח החובות העצומים, הסכימו בעלי הרשת, האחים יעקב ומיכה הוניגמן ונשותיהם דבורה וענת הוניגמן, להיפרד מהווילות המפוארות בהרצליה פיתוח. בנוסף, נפרדו האחים מרשת האופנה שחלקים ממנה נמכרו ע"י המנהלים המיוחדים שמונו לה ע"י ביהמ"ש. בעקבות המכירה נכנסו לקופת הפירוק 2 מיליון שקל עבור מותג האופנה TNT (כולל מלאי); כן נכנסו הכספים ממכירת המותג הוניגמן קידס לחברת אבני "שהם בע"מ" בסך של 6.25 מיליון שקל; וכספים ממכירתו של בניין בת"א שהיה בבעלות האחים הוניגמן תמורת 20.35 מיליון שקל וכן תקבולים נוספים.