לפיד: "אתמול קיבלנו הוכחה סופית למה חשוד בעבירות פליליות חמורות לא יכול להיות ראש ממשלה"

יו"ר מפלגת יש עתיד תקף את נתניהו באירוע הפתיחה של מערכת הבחירות: "האזרחים מבינים שזה מסוכן שרה"מ מנסה לפרק את שלטון החוק" • "זה מסוכן שהוא תוקף את היועץ המשפטי, את פרקליט המדינה ואת המפכ"ל שהוא בעצמו מינה, את עדי המדינה שהיו האנשים הכי קרובים אליו, את המשטרה, בתי המשפט, אפילו את מפקדי צה"ל"

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כינס הערב (ג') את אירוע פתיחת הבחירות של מפלגתו בעיר ראשון-לציון. בדבריו ביקר לפיד את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הודעתו "הדרמטית" אתמול בשעה 20:00 בערב. לפיד אמר: "אנחנו לא ניתן לנתניהו לגרור את המדינה איתו למטה". לדבריו, ההשתלחות הבוטה של נתניהו ברשויות אכיפת החוק עברה כל גבול.

"האזרחים מבינים שזה מסוכן שראש הממשלה מנסה לפרק את שלטון החוק. זה מסוכן שהוא תוקף את היועץ המשפטי, את פרקליט המדינה ואת המפכ"ל שהוא בעצמו מינה, את עדי המדינה שהיו האנשים הכי קרובים אליו, את המשטרה, בתי המשפט, אפילו את מפקדי צה"ל. תקף גם אותי. אני גאה להיות חלק מהרשימה הזו".

לדברי לפיד, "אתמול קיבלנו הוכחה סופית למה חשוד בעבירות פליליות חמורות לא יכול להיות ראש ממשלה. זו לא הייתה הודעה דרמטית, זו הייתה הודעה היסטרית. מדינה עם אתגרים מורכבים לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה עם עצבים רופפים. נתניהו השתלח בשלטון החוק בשידור חי כאחרון העבריינים. לא ניתן לנתניהו לגרור את המדינה איתו ביחד בדרך למטה. יש פה מדינה, מר נתניהו. המדינה יותר גדולה ממך ויותר חשובה ממך".

מפלגת הליכוד שלחה את תגובתה לדברי לפיד (עוד לפני שהוא החל לנאום): "ההודעה של לפיד תהיה דרמטית רק אם הוא יגלה סוף-סוף לציבור בביתו של איזה איש עסקים הוא קיים את עשרות הפגישות הסודיות שלו עם נוני מוזס, כשהוא נתן לו את החוק לסגירת 'ישראל היום' וקיבל סיקור אוהד ב'ידיעות אחרונות' ו-ynet".

לפיד הוסיף שהוא בשל להיכנס "מחר בבוקר לתפקיד ולהתחיל לעבוד". לדבריו, "אני אתחיל לעבוד בלהוריד את הפקקים. לקצר את התורים במיון. להחזיר את ההרתעה מול החמאס בעזה. ללכת לוועידה אזורית ולהתחיל את ההיפרדות מהפלסטינים. לשים סוף לכפייה החרדית. נבטל את חוק המרכולים, נחזיר את חוק הגיוס, נחזיר את לימודי המתמטיקה והאנגלית", אמר.

"ראש הממשלה עוסק כל הזמן בהסתה, שונאים שם להט"בים, שונאים שמאלנים, תל-אביבים, שונאים שומרי סף, שונאים את הנשיא האיש הכי נחמד והגון בארץ, שונאים ימנים שמאמינים בשלטון החוק. שנאה זה הדלק שלהם. אני אומר להם מכאן, אי-אפשר להגיד כל הזמן שאתם שונאים את המדינה אם אתם שונאים את האזרחים שחיים במדינה".

לפיד תקף בנאומו גם את התנהלות של שר הבריאות יעקב ליצמן. לדבריו, "סגן שר הבריאות ליצמן יודע שצריך להוסיף לפחות 4.5 מיליארד שקל למערכת הבריאות, אבל  ליצמן השיג את הכסף הזה בהסכמים קואליציוניים למפלגה שלו. אלה הם אותם המיליארדים, הכסף לא צומח על העצים".

לפיד הוסיף כי "החרדים ישמעו אותי הערב ויצעקו שנאת חרדים, אבל אני לא שונא את ליצמן, כי הנושא לא קשור. גם החרדים וגם החילונים חולים לפעמים, ויש פה מאבק על סדרי העדיפויות. אנחנו גם מאמינים באלוהים, אבל לא מאמינים בעסקנים שמדברים בשמו. וליצמן צריך היה להחליט בין פוליטיקה לחדרי מיון, והוא החליט להאמין בפוליטיקה".

בסביבת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיבו: "אזרחי ישראל לא יקבלו הטפות מהפוליטיקאי המזגזג ביותר, שעסוק בלהשכיח את היותו שר אוצר מהכושלים שידעה ישראל. רק אתמול הצלחנו לתקן עוול נוסף שעשו לפיד וגרמן, שביטלו בשרירות הרחבת טיפולי שיניים לילדי ישראל, ואנחנו החזרנו להם את זה. היום כולם כבר יודעים את מה שליצמן אמר מהרגע הראשון: לפיד לא השתנה ונשאר אותו דבר - איש של שנאה ומדון, שמבסס את ערכי מפלגתו על הסתה ושקרים".