חשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות ב-75 מיליון שקל שוחרר בתנאים מגבילים

נגד החשוד, טומס ביאטוס, מתנהלת חקירה ע"י רשות המסים בחשד להפצה וקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות • סך המע"מ שנגרע מקופת המדינה, לפי החשד: יותר מ-11 מיליון שקל • החשוד הסתיר במהלך חקירתו את דרכונו הזר בגרבו

העלמת מס / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
העלמת מס / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

טומס ביאטוס, החשוד בהפצה ובקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, נעצר ושוחרר על-ידי בית משפט השלום בראשון-לציון בתנאים מגבילים.

לצורך שחרורו נדרש ביאטוס להפקיד במזכירות בית המשפט 30,000 שקל במזומן, לחתום על ערבות עצמאית בסך 250 אלף שקל, וכן שאביו יחתום עבור שחרורו על ערבות צד ג' בסך 100 אלף שקל.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט על-ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז, צוין כי במסגרת חקירה שמתנהלת במחלקה עלה כי החשוד הפיץ חשבוניות מס פיקטיביות על-שם חברת ביאטוס ניהול משאבי אנוש בע"מ, העוסקת בתחום כוח-אדם. עוד מיוחס לחשוד כי במטרה להתחמק מתשלום מס, הוא קיזז בספרי הנהלת החשבונות שלו חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של 75 מיליון שקל על-שמות חברות ועוסקים שונים. סך מע"מ שנגרע מקופת המדינה, לפי החשד, עומד על יותר מ-11 מיליון שקל.

במסגרת חקירתו של ביאטוס ברשות המסים, נשאל ביאטוס לגבי דרכונו הזר והשיב כי הדרכון נמצא בחו"ל. אולם כששב ביאטוס לחדר החקירה לאחר שביקש לגשת להתפנות, נערך עליו חיפוש, ודרכונו הזר נמצא מוסלק בתוך גרב רגלו הימנית.

למרות זאת, שופטת בית משפט השלום בראשון-לציון, זהר דיבון-סגל, הורתה על שחרורו בתנאים מגבילים, ובכלל זה כאמור הפקדת ערבויות כספיות ועיכוב יציאה מהארץ.

אין זו הסתבכותו הראשונה של ביאטוס עם רשויות המס, כאשר רק בחודש מאי האחרון הורה בית משפט השלום בנצרת על מעצרו ושחרורו בתנאים מגבילים בחשדות דומים לחשדות נגדו כיום. על-פי בקשת המעצר מחודש מאי, ביאטוס הוא הבעלים של חברת ב.ארדן מתכות בע"מ. במשרד מע"מ נצרת התקיימה חקירה בחשד כי בחברה קיזזו חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-2 מיליון שקל על-שם חברת נ. דוידוביץ. החשוד זומן למשרד מע"מ ונחקר, ובעקבות כך החלה גם חקירה בנוגע לספק החשבוניות.

באי-כוחו של טומס ביאטוס, עורכי הדין אלברט הראל ויובל מעוז, מסרו בתגובה: "החשדות המיוחסים למר ביאטוס מוכחשים. החברה התנהלה בצורה מקובלת בענף, דיווחה את מלוא הכנסותיה כנדרש, ולאחר בדיקה אנו סבורים כי האמת תצא לאור".

*** חזקת החפות: טומס ביאטוס הוא בגדר חשוד בלבד. הוא לא הורשע בכל עבירה, ועל כן הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות.