נהרס מתחם רשות השידור ההיסטורי בתל אביב

העבודות החלו ביום שישי האחרון במסגרת היתר חפירה ודיפון שהנפיקה עיריית תל אביב לקבוצת רכישה שצפויה להקים פרויקט מגורים על חורבות המתחם הישן

העבודות להריסת מתחם רשות השידור בשרונה ת"א / צילום: קבוצת בסר
העבודות להריסת מתחם רשות השידור בשרונה ת"א / צילום: קבוצת בסר

תם עידן: העבודות להריסת מתחם רשות השידור ההיסטורי במתחם שרונה בתל אביב, החלו ביום שישי האחרון, זאת במסגרת היתר חפירה ודיפון שהנפיקה עיריית תל אביב לקבוצת רכישה שצפויה להקים פרויקט מגורים על חורבות המתחם הישן. את הקבוצה מנהלת בשנה וחצי קבוצת בסר, שהוחלפה במארגני הקבוצה המקוריים - חברת מינהל מגורים ישראל שבבעלות מוטי פלד.

ברקע העבודות סכסוך משפטי כבד בין חברי הקבוצה, לבין פלד, שגיבש את קבוצת הרכישה המקורית, שזכתה במחצית 2016 במכרז של רשות מקרקעי ישראל, ורכשה את הקרקע תמורת 1.25 מיליארד שקל כולל מע"מ. על הקרקע צפוי לקום פרויקט מגורים בן 400 דירות ושטחי מסחר. זמן קצר לאחר הזכייה במכרז, התברר כי האומדנים שמסר פלד לחברי הקבוצה בעת שיווק הדירות, היו נמוכים ורחוקים מהאומדנים הריאליים, שכוללים את מרכיב רכישת הקרקע וביצוע עבודות הבנייה להקמת הדירות. לצורך השלמת רכישת הקרקע ומסירת כלל התשלומים לרשות מקרקעי ישראל נדרשה הקבוצה ליטול הלוואה מבית ההשקעות ילין לפידות. על רקע זה, הוחלט לסיים את ההתקשרות עם מינהל מגורים ישראל ונבחרה במקומה לניהול הפרויקט ומימושו קבוצת בסר. במקביל הסתבר כי חברי הקבוצה יידרשו להוסיף למחיר הדירות לפחות 42% מהמחיר ששיווקה המארגנת המקורית.

כיום עדיין מתנהלים הליכים משפטיים בין חברי הקבוצה הידועים כדור א', שהיו ראשונים לרכוש זכות לדירה בפרויקט, לבין המארגנים. כמו כן, מוטלת בספק יכולתה הכלכלית של הקבוצה לשאת בעלויות הבנייה של הפרויקט, שכן מרבית השטחים שטרם שווקו משועבדים לטובת הלוואות שנטלה הקבוצה לצורך מימון רכישת הקרקע.

מקבוצת בסר נמסר כי היתר הבנייה לפרויקט צפוי להתקבל בתוך 9 חודשים, עד יולי 2019, והפרויקט צפוי להתאכלס בעוד כחמש שנים, בשנת 2024.