בני גנץ בהתבטאות ראשונה: אפעל לתיקון חוק הלאום

גנץ דיבר עם מארגני מחאת מטה מאבק הדרוזים, שהגיעו אל מחוץ לביתו: "יש לנו ברית חיים. אנחנו צריכים לבנות ביחד את השותפות הזו בינינו" • בין האנשים שהגיעו אל מחוץ לביתו של גנץ היו גם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו והאלוף במיל' יורם יאיר

בני גנץ / צילום: איל יצהר
בני גנץ / צילום: איל יצהר

הרמטכל לשעבר בני גנץ אמר היום מחוץ לביתו בראש העין שיפעל לתיקון חוק יסוד הלאום. הוא יצא החוצה אל קבוצה של מארגני מחאת מטה מאבק הדרוזים בראשות תאל אמל אסעד. 

בדבריו אמר גנץ: "יש לנו ברית חיים. אנחנו צריכים לבנות ביחד את השותפות הזו בינינו. אני אעשה ככל שביכולתי להביא לשינוי חקיקה שיביא לידי ביטוי את הקשר העמוק הזה בינינו". 

בין האנשים שהגיעו אל מחוץ לביתו של גנץ ניתן היה לראות את ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, שאמר שהוא תומך בפעילותם של הקצינים והחיילים הדרוזים, וגם את האלוף במיל׳ יורם (יאיא) יאיר. גם אשתו של גנץ יצאה אל האנשים ועמדה עמם בחוץ. בחניון הביתי הוצב שולחן עם כיבוד קל ושתייה קלה. כעבור כ-10 דקות בחוץ, נכנסו ראשי הקבוצה לתוך ביתו של גנץ לשיחה פרטית.

בתגובה לדברים מסר השר יריב לוין ממובילי חוק הלאום: "יצא המרצע מן השק ונחשף המרצ האמיתי של מועמד השמאל בני גנץ. חוק הלאום שהעבירה ממשלת הליכוד מעגן את הבסיס הציוני של מדינת ישראל וכל פגיעה בו פירושה פגיעה בהתיישבות היהודית ובזהות היהודית. נמשיך להגן על זהותה של המדינה ולמנוע כל ניסיון לפגוע בחוק הלאום".

גדעון סער מסר בתגובה לדברים: "אם המשפט הראשון שאומר בני גנץ הוא נגד ההישג הכי חשוב של המחנה הלאומי בכנסת היוצאת זה ממקם אותו בדיוק מוחלט: מולו. אני מכבד את עברו הצבאי של גנץ וקצת פחות מתרשם מהבנתו במשפט חוקתי. אין כל סיבה לתקן או לשנות את חוק הלאום".

בחוסן לישראל מסרו בגתובה: "הם ירו בגב של אחינו הדרוזים ואנחנו נרפא".