יש מסיבה? סיוה חגגה 10 מיליארד מוצרים המבוססים על הטכנולוגיות שלה

וגם: מי הגיעו לצפות במרי מלכת הסקוטים

גדעון ורטהייזר וצמרת סיוה בפתיחת המסחר אתמול בנאסדק / צילום: נסדק
גדעון ורטהייזר וצמרת סיוה בפתיחת המסחר אתמול בנאסדק / צילום: נסדק

חברת הטכנולוגיה הישראלית סיוה פתחה אתמול את יום המסחר בנאסד"ק, לציון 10 מיליארד מוצרים שסופקו עד היום, המבוססים על טכנולוגיות שפיתחה. לאחר שפתח את המסחר, גדעון ורטהייזר, מנכ"ל החברה, התפנה לארח במשרדי הנאסד"ק את יום האנליסטים הראשון של סיוה.

סיוה מהרצליה היא ספקית טכנולוגיה לתכנון שבבים המיועדים לשוקי הסלולר, האינטרנט של הדברים ושווקים נוספים. ביום האנליסטים סיפקו בכירי החברה פרטים על השווקים אליהם פונה סיוה, וציינו כי הם יצמחו מ-10 מיליארד דולר ב-2018 ל-17 מיליארד דולר ב-2022. בנוסף ציינה הנהלת סיוה כי לחברה יש הזדמנויות צמיחה שונות בשוק הסלולר, הקישוריות והמכשירים החכמים.

"בשם דירקטוריון סיוה וצוות ההנהלה, אני גאה במיוחד בהשגת היעד שסייע ללקוחותינו לספק יותר מ-10 מיליארד מוצרים המבוססים על טכנולוגיות שפיתחנו", אמר ורטהייזר. "סיוה החלה את דרכה כספין-אוף של חטיבה קטנה מחברת שבבים, והפכה למובילה עולמית בטכנולוגיות קניין רוחני בתחומי דור 5, בינה מלאכותית, ראייה ממוחשבת, עיבוד קול, וקישוריות למוצרי IoT. כל אחד מעובדינו לאורך השנים תרם להישג זה, ואנו מלאי הערכה לעבודה הקשה וההתמדה של עובדינו. אנו נרגשים לציין זאת היום בפתיחת המסחר בנאסד"ק, ומצפים לראות כיצד 10 מיליארד המוצרים מבוססי סיוה הבאים יסייעו בהמשך פיתוח עולם המוצרים החכם והמקושר לאינטרנט".

במקביל הודיעה אתמול החברה על פתיחת מרכז מחקר ופיתוח חדש בבריסטול שבבריטניה, במטרה להרחיב את יכולותיה בתחומי עיבוד האותות והבינה המלאכותית.

סיוה נסחרת בנאסד"ק בשווי של 507 מיליון דולר אחרי ירידה של 50% במניה בשנה האחרונה, ירידה המוסברת בקשיים מול לקוחות מסין בשל מלחמת הסחר וחולשה כללית בשוק הסלולר; כמו גם בעקבות שינוי בתקן חשבונאי שהקשה על החברה בתזמון ההכרה בהכנסות.

תרבות עסקית: מי הגיעו לצפות במרי מלכת הסקוטים 

אל קולנוע לב בתל אביב הגיעו השבוע שגריר בריטניה בישראל דיוויד קוורי ובן זוגו אלדו הנריקז, שם נערכה הקרנת הפרמיירה של הסרט "מרי מלכת הסקוטים", והושק שיתוף פעולה תרבותי בין חברת הפצת הסרטים טוליפ אינטרטיינמנט והשגרירות הבריטית.

כידוע, יש צורך לתדלק אירוע שכזה גם בתרבות עסקית, ולאירוע הוזמנו אנשי ונשות עסקים בהם ברק מרשקי משנה למנכ"ל קבוצת דלק וליאורה פרת לוין היועצת המשפטית של חברת דלק; דורון ספיר, מנכ"ל מגדל ורעייתו ד"ר נורית ספיר; ליסה וגיל וויט, שותף בהרצוג פוקס נאמן; עמוס ערן, בעברו מנכ"ל משרד רוה"מ ומנכ"ל מבטחים; שמעון אלקבץ, מפקד גלי צה"ל; נחשון דוידאי סמנכ"ל שיווק הגלובל של גט, שהפתיע את השגריר כשעדכן אותו שכרבע מהמוניות השחורות באנגליה הן של גט; ועוד אחרים.

ליאורה פרת לוין / צילום: איציק בירן
 ליאורה פרת לוין / צילום: איציק בירן

אלדו הנריקז, דיויד קוורי, דורון ספיר / צילום: איציק בירן
 אלדו הנריקז, דיויד קוורי, דורון ספיר / צילום: איציק בירן