ח"כ איילת נחמיאס-ורבין פורשת: "ביתי אינו אותו הבית"

הודיעה כי החליטה לא להתמודד בפריימריז במפלגת העבודה • לדבריה, פירוק המחנה הציוני והדחתה של  ציפי לבני הייתה טעות קשה של אבי גבאי, דבר שעשוי להוביל להפסד בבחירות

איילת נחמיאס-ורבין / צילום: איל יצהר
איילת נחמיאס-ורבין / צילום: איל יצהר

חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין הודיעה כי החליטה לא להתמודד בפריימריז במפלגת העבודה. לדבריה, פירוק המחנה הציוני והדחתה של ציפי לבני הייתה טעות קשה של אבי גבאי, דבר שעשוי להוביל להפסד בבחירות.

נחמיאס-ורבין הייתה פעילה מאוד בהקמת ועדת פישמן לחקר האשראי הבנקאי, ובתפקידה באופוזיציה הייתה חברה בוועדת חוץ וביטחון. היא חברת מפלגת העבודה מנעוריה ונבחרה לראשונה כחברת כנסת בכנסת ה-20.

"למרות התמיכה הרבה לה אני זוכה, נכון להיום, ביתי אינו אותו הבית. אני מודה לחבריי ולחברותיי האהובים במפלגה ובסיעה על כהונה סוערת ומורכבת".

לדבריה, "הבטן מתהפכת לי כשאני כותבת מילים אלה - עולמי הבוגר עוצב במידה רבה בין הכתלים הרעיוניים של מפלגת העבודה. אבל נכון להיום, ביתי אינו אותו הבית. ראיתי בפירוק המחנה הציוני ובדרך טעות אסטרטגית שתפגע קשות בסיכוי לחילופי שלטון ובמפלגת העבודה כציר חיוני להשגת היעד לטובת המדינה ואזרחיה.

"את המהלך הגדול שהחל בשותפות בין הרצוג ללבני היה עלינו להרחיב בחיבורים נוספים שיובילו לניצחון. פירורי המפלגות במרכז ובשמאל מחייבים את כולנו לחשיבה דחופה ומיידית בדבר עתיד המחנה הלאומי-הדמוקרטי. בעת הזאת איני יכולה לטעון כפי שעשיתי בפני צירי הועידה לסלאלום אידאולוגי, לאיבוד 'הרגל' שלנו במרכז הפוליטי, ובה-בעת לשכנע את הציבור בדרכנו. יש גם לי אחריות לכך".

לפני נחמיאס-ורבין פרשו מהתמודדות ח"כ מיקי רוזנטל ועוד קודם לכן ח"כ זוהיר בהלול.

בוועידת המפלגה לפני מספר ימים נאמה נחמיאס-ורבין נגד החלטותיו של יו"ר המפלגה אבי גבאי וסיפרה כיצד ההחלטה שלו, לפרק את השותפות עם לבני, פגעה ברבים במפלגה. 

ח"כ עמיר פרץ הגיב: "איילת, עזיבתך היא אבידה גדולה לתנועת העבודה. היכרותנו במשך שנים ממחנה רבין ועד היום הוכיחה שאת לוחמת אמיתית למען שלום וצדק חברתי, ואני בטוח שתמשיכי להיאבק למען ערכים אלה בהצלחה בכל מקום שבו תפעלי בעתיד".