זוהר לוי בוחן את הנפקת פעילות הנדל"ן של סאמיט בגרמניה גם בבורסה הראשית בפרנקפורט

הפעילות שתונפק מרוכזת כיום בחברה הבת סאמיט גרמניה, שמניותיה נסחרות בבורסת ה-AIM בלונדון • סאמיט עצמה נסחרת בשווי של כ-2 מיליארד שקל

חברת הנדל"ן המניב סאמיט  הנמצאת בשליטת זוהר לוי, בוחנת הנפקה בבורסה שלישית. מדיווח של החברה לבורסה עולה כי החברה הבת סאמיט גרמניה, בה מחזיקה סאמיט בכ-51% מההון ומניותיה נסחרות בבורסת ה-AIM בלונדון, בוחנת להנפיק במהלך 2019 מניות של חברה בת (חברה נכדה של סאמיט הנסחרת בת"א) בבורסה הראשית בפרנקפורט, בכפוף לתנאי השוק.

סאמיט מציינת כי "החברה הבת האמורה מוחזקת במלואה על ידי סאמיט גרמניה ומרכזת את כל פעילותה של סאמיט גרמניה. מטרת ההנפקה היא לאפשר למשקיעים הזדמנות להשקיע בפעילות הנדל״ן בגרמניה ולתמוך בצמיחתה של החברה הבת באמצעות הון שיאפשר לה לפתח פרויקטים. סאמיט גרמניה מתכוונת לשמר את רישומה למסחר בבורסת ה-AIM בלונדון ולהישאר בעלת מניות משמעותית בחברה הבת האמורה תוך איתור הזדמנויות השקעה ופיתוח באירופה ובשווקים נוספים". ההנפקה, אם תצא לפועל, תאפשר לסאמיט להמשיך להחזיק בשליטה בסאמיט גרמניה, לצד גיוס ההון לצורך המשך פיתוח העסקים של החברה.

מניית סאמיט עלתה כ- 150% בחמש שנים
 מניית סאמיט עלתה כ- 150% בחמש שנים

שתי עסקאות גדולות בשנה האחרונה

גרמניה היא שוק הפעילות העיקרי של סאמיט, והיא מחזיקה שם באמצעות סאמיט גרמניה יותר מ-100 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-1.1 מיליון מ"ר, המניבים דמי שכירות שנתיים של כ-346 מיליון שקל (כ-83 מיליון אירו). מלבד גרמניה, לחברה 27 נכסי נדל"ן מניב בישראל בשטח כולל של כ-238 אלף מ"ר המניבים לה דמי שכירות של כ-116 מיליון שקל בשנה. במהלך השנה האחרונה הרחיבה סאמיט את הפעילות בגרמניה, ובמהלך השנה ביצעה שתי עסקאות גדולות בסכום מצטבר של כ-1.1 מיליארד שקל. שוויה של החברה בבורסה בת"א עומד על כ-2 מיליארד שקל.

בעשור הקודם ניצל לוי את הגאות בשווקים כדי להנפיק את הפעילות בגרמניה בבורסה של לונדון בשנת 2006. במסגרת ההנפקה וגיוסים נוספים שביצע שם בשנים 2006-2007, הצליח לוי לגייס לפעילות בגרמניה סכום אדיר של 305 מיליון אירו. זמן לא רב לאחר מכן השתנה הסנטימנט בשוק והגיע המשבר העולמי. כחלק ממגמת השוק, גם מניית סאמיט סבלה מירידות שערים משמעותיות במסחר בלונדון. לוי ניצל את הירידה במחיר המניות, ושלוש שנים לאחר הנפקתה, ביוני 2009, השקיעה סאמיט כ-70 מיליון אירו במחיקת החברה הבת מהמסחר בבורסה האנגלית. למרות ההפסד הכבד ביחס למחיר ההנפקה, רוב המשקיעים העדיפו באותה תקופה, שבה שלט חוסר ודאות בשווקים, להיענות להצעת הרכישה של לוי.

בשנת 2014, הנפיק שוב לוי בבורסת ה-AIM בלונדון את פעילות החברה הבת סאמיט גרמניה וגייס 35 מיליון אירו בהנפקה, לפי שווי חברה של 185 מיליון אירו. כיום נסחרת החברה בלונדון בשווי של כ-535 מיליון אירו (כ-610 מיליון דולר ) לאחר ירידה של 9% במניה בשנה האחרונה.