המהלומה לשקד: שרת המשפטים החלה במסע התנערות מנוה

(עדכון) - הבעיה הגדולה של איילת שקד היא העובדה שהיא מזוהה מאוד עם יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה, שנחקר בחשד לשחיתות בהליך מינוי שופטים • שקד צריכה להסביר לציבור שהיא לא ידעה ולא יכולה הייתה לדעת על מה שלכאורה הוא עשה • פרשנות

שרת המשפטים איילת שקד / צילום: שלומי יוסף
שרת המשפטים איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החקירה על חשד לשחיתות בהליך מינוי שופטים, באה לשרת המשפטים איילת שקד בזמן רע מבחינתה - בדיוק כשהיא עומדת לסיים קדנציה מוצלחת מבחינתה במשרד המשפטים, ובעיצומה של מערכת בחירות. הבעיה הגדולה שלה זה שהיא מזוהה מאוד עם יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה שנחקר.

בתנ"ך נאמר "הילכו שניים יחדיו בלתי עם נועדו? הישאג אריה ביער וטרף אין לו? הייתן כפיר קולו ממעונתו בלתי אם-לכד?" (עמוס ג'), והפירוש: אפשר להניח שכששני אנשים הולכים ביחד ובדרך משותפת, הם מתואמים ביניהם, ויש לכך סיבה. הפגיעה במעמדו הציבורי של נוה, ובשמו הטוב, מאלצים את שקד להתנער ממנו ולהבדיל את עצמה ממנו. היא צריכה להסביר לציבור שהיא הלכה עמו יחדיו עד היום, אבל זה לא אומר שצריך לזהות ביניהם. שהיא לא ידעה ולא יכולה הייתה לדעת על מה שלכאורה הוא עשה.

מוקדם יותר היום שקד החלה במסע ההתנערות הזה מחוצנו של נוה כשאמרה: "זה יום סוער עבורי, כשרת משפטים וכאישה". וניכר על שקד שהיא דוברת אמת.

בטקס השבעת שופטים שנערך בשבוע שעבר בבית הנשיא, שקד ערכה מעין סיכום של הקדנציה שלה במשרד המשפטים. היא התפארה בכך ש"לפני כ-4 שנים נבחרתי בשם אג'נדה של שבירת הקונספציה, ואחד מיעדיי בתחילת כהונתי היה להעלות את קרנה של האלטרנטיבה השמרנית בישראל. שבירת הקונספציה חייבת הייתה להתחיל במקום שבו נולדה, בבית המשפט". השאלה היא אם לא נשברו עוד כמה דברים באותה דרך משותפת.

חזקת החפות: חקירת המשטרה בעניין זה נמצאת בראשיתה. יודגש כי כל המעורבים בה ובהם אפי נוה הם בחזקת חשודים וזכאים ליהנות מחזקת החפות.