גל פרישות: חיליק בר ואיתן ברושי לא יתמודדו בפריימריז של מפלגת העבודה

כמה שעות אחרי שחברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין הודיעה כי לא תתמוד בפריימריז של המפלגה, הודיעו גם בר וברושי על כך • ברושי: "קיים ספק אם מפלגת העבודה במתכונתה הנוכחית תוכל עוד להיות הבית של ההתיישבות והחקלאות"

חיליק בר / צילום: שלומי יוסף
חיליק בר / צילום: שלומי יוסף

כמה שעות אחרי שהודיעה חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין שלא תתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה, מודיעים היום חברי הכנסת חיליק בר ואיתן ברושי שגם הם לא יתמודדו.

ברושי, שהוקע על ידי יו"ר המפלגה אבי גבאי כאשר התפרסם שטפח באופן פוגעני בישבנה של חברת הכנסת נחמיאס ורבין, הודיע היום (ד') שהחליט לא להתמודד כנציג מחוז הקיבוצים. גבאי צייץ בחשבון הטוויטר שלו, שברושי הוא מטרידן מיני, וברושי הגיש נגדו תביעת לשון הרע.

בהודעתו היום כתב ברושי: "מאז ומתמיד אני חבר מפלגת העבודה. תמיד הייתי נאמן לדרכה ולערכיה. צמחתי וגדלתי במחנה רבין ומה שתמיד עמד לנגד עיני הוא טובת המדינה ולאחריה ההתיישבות, החקלאות והמפלגה, מתוך השאיפה שישראל תהיה מדינה חכמה, צודקת ובטוחה, יהודית ודמוקרטית השואפת לשלום ושוויון". 

לדבריו, מצבה הנוכחי של מפלגת העבודה מדאיג אותו ויש חשש אם המפלגה תוכל לחזור להנהגת המדינה. "קיים ספק האם מפלגת העבודה במתכונתה הנוכחית תוכל עוד להיות הבית של ההתיישבות והחקלאות, ויש לכך ביטוי במקומות המיועדים לנציגי המושבים והקיבוצים ברשימה לכנסת הבאה". עוד אמר ברושי שאינו יכול להתעלם "מהתבטאויותיו הקשות והבלתי אחראיות של יו"ר המפלגה כלפי, התבטאויות אשר בגינן השופט מתח עליו ביקורת קשה בדיון המקדמי שנערך בבית המשפט במסגרת תביעת הדיבה שהגשתי נגדו".

ברושי הוסיף שהוא עובר טיפולים רפואיים בחודשים האחרונים המחייבים אותו לתת עדיפות לסוגיית הבריאות. "בנסיבות הקיימות ובתיאום עם משפחתי, החלטתי שלא להתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-21".

ח"כ חיליק בר, אשר היה מזכ"ל מפלגת העבודה ושולב ברשימה פעמיים בשנת 2013 ו-2015 מבלי שהשתתף בפריימריז,הביע היום את אכזבתו על כך שנחמיאס ורבין החליטה לפרוש. "צר לי כל כך על החלטתך שלא להתמודד, לא רק בגללך, אלא גם ובעיקר בגללנו", כתב.


היום בערב בשידור טלוויזיה בערוץ 12 אמר בר לפרשן אמנון אברמוביץ שגם הוא לא יתמודד בפריימריז. 

בהמשך פרסם בר הודעה שבה אמר כי "לאחר התלבטות לא קלה, החלטתי שלא אתמודד בפריימריז הקרובים לרשימת מפלגת העבודה לכנסת. אינני עוזב את המפלגה, או את החיים הציבוריים, להיפך. אני נשאר במפלגה, וכמו מילדותי ועד היום, אתגייס למען הצלחת המפלגה בכל הכח בבחירות הקרובות". בר הדגיש את המחויבות שלו לפתרון שתי המדינות ואמר שהוא רואה בנושא של 'ניהול הסכסוך' את השורש של בעיות ורעות וחולאים בחברה הישראלית. ״'ניהול הסכסוך' לנצח ייכשל, והמחיר של ניהול הסכסוך והנצחתו היה, ותמיד יהיה, גבוה מאוד, כולל האפשרות של הפיכתה של ישראל למדינה דו לאומית שתכלול בטווח הארוך את הפלסטינים - ותהווה את סופה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ובעלת רוב יהודי", כתב בר בהודעתו.