כצפוי: עומר מנור זכה במכרז מנהל "כאן חינוכית"

עומר מנור שימש עד עתה כמנהל בפועל של "כאן חינוכית", וכעת זכה במכרז, ומינויו יהיה קבוע • מנור נחשב למקורב למנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ

תאגיד השידור כאן
תאגיד השידור כאן

אין הרבה הפתעות בבחירת מנהל קבוע ל"כאן חינוכית": ל"גלובס" נודע כי עומר מנור, ששימש עד עתה כמנהל בפועל של "כאן חינוכית", זכה במכרז על תפקיד המנהל הקבוע. כפי שנחשף ב"גלובס", שמו של מנור הוזכר כמי שצפוי לקבל את התפקיד עוד לפני שסגירת החינוכית הייתה לעובדה מוגמרת.

מנור נחשב למקורב למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, והוא הובא על-ידו לחינוכית כיועץ חיצוני ואף היה נוכח בצמתים משמעותיים של ייצור תוכן של הערוץ - למשל במכרזים לבחירת חברות הפקה. הוא נשאר בתפקיד גם לאחר שקובלנץ עבר לנהל את התאגיד, כשהאחרון שומר על תפקידו כמנכ"ל החינוכית. בהמשך מינה קובלנץ את מנור כיועץ חיצוני גם בתאגיד, כחלק מ-20 המינויים שהותר לו למנות ללא מכרז. בתקופה מסוימת הוא אף ייעץ לשני הארגונים בו בזמן.

ועדי החינוכית לא ראו בעין יפה את מה שנתפס ביניהם כניגוד אינטרסים, וביולי 2017 נשלח מכתב לקובלנץ ולעובדים, שבו הודיעו הוועדים למנכ"ל כי הורו לעובדי התאגיד שלא לשתף פעולה עם מספר אנשים המצויים בניגוד עניינים - אחד מהם היה מנור. "אנו מוחים על דרך הניהול שהנהגת בתחנה ואשר פוגעת בעובדים ובעצמאות החינוכית", נכתב אז במכתב, "כל זאת מאז שעברת 'להתנדב' בתאגיד 'כאן'. במקביל אתה מנסה לנהל את החינוכית באמצעות שליחים, כפי שכתבת בהודעתך. החינוכית, כגוף המפיק ומשדר ב-3 ערוצים, אינה יכולה לתפקד באופן תקין עם ההנהלה הבכירה הנוכחית, אשר אינה זמינה ואינה מתפקדת ופועלת בניגוד אינטרסים".

במכרז על תפקיד מנהל לחינוכית אמנם היו מספר לא מבוטל של מועמדים, אבל בסופו של דבר, כצפוי, בתפקיד זכה מנור.