צה"ל חשף את מחיר הפרידה מאיזנקוט: וזה עלה פחות מגנץ

הצבא הוציא 22 אלף שקל על תאורה, לבמאי ולהפקה הוא שילם כ-81 אלף שקל, הוציא עוד כ-58 אלף שקל על הסעדה וכ-68 אלף שקל לשירותי הקרנה והגברה • יצויין כי עלויות האירוע נמוכות משמעותית מעלויות אירוע הפרידה שקיים צה"ל לקודמו בתפקיד בני גנץ שהסתכמו בכ-590 אלף שקל

רב אלוף גדי איזנקוט/ צילום:  דובר צהל
רב אלוף גדי איזנקוט/ צילום: דובר צהל

אחרי שנים של ביקורת על היעדר השקיפות התקציבית מצה"ל ומערכת הביטחון, צה"ל חשף הערב (ה') את עלויות אירוע הפרידה מהרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, מוקדם יותר השבוע: 356,366 שקל.

לפי פירוט האירוע שהועלה באתר האינטרנט של צה"ל, הצבא הוציא 22 אלף שקל על תאורה, לבמאי ולהפקה הוא שילם כ-81 אלף שקל, הוציא עוד כ-58 אלף שקל על הסעדה וכ-68 אלף שקל לשירותי הקרנה והגברה.

ארוע הפרידה נערך ביום ראשון בערב בקריה בתל אביב והשתתפו בו ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין, שרים ובכירים רבים.

בצה"ל הבהירו כי שאר מרכיבי הארוע הוכנו בידי הצבא, כמו להקות צבאיות, סרטונים, אבטחה ועוד.

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של תנועת הצלחה שפועלת לקידום חברה כלכלית הוגנת צייץ בהתייחס להחלטה של צה"ל, לחשוף את עלויות האירוע באופן יזום: "לפעמים לא צריך לחכות לבקשות וחופש מידע ולפרסם באופן יזום. כך ראוי ותודה לדובר צה"ל שנענה לפנייתנו בנושא".

יצויין כי עלויות אירוע הפרידה מאיזנקוט נמוכות משמעותית מעלויות ארוע הפרידה שקיים צה"ל לקודמו בתפקיד, בני גנץ שהסתכמו בכ-590 אלף שקל.