בחירות 2019 | בלעדי

רמת השופט או רמת אביב? נציג מפלגת העבודה המשוריין למחוז הקיבוצים הוא תושב צפון תל אביב

לדרר מתכוון להתמודד בפריימריז מטעם מחוז הקיבוצים, המשוריין למקום 14 ברשימה • אולם מבדיקת "גלובס" עולה כי לדרר מתגורר בתל אביב ולא בקיבוץ רמת השופט, שם נולד, ולאחרונה קנה דירה חדשה בצפון תל אביב

אבי גבאי בוועידת ישראל לעסקים 2018 / צילום: איל יצהר
אבי גבאי בוועידת ישראל לעסקים 2018 / צילום: איל יצהר

במפלגת העבודה הודיעו אתמול שאילן לדרר, בן 31, יועצו הפוליטי של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי יצא לחופשה ללא תשלום כדי להתמודד על מקום בפריימריז בעבודה.

לדרר הוא יליד קיבוץ רמת השופט וכיהן כיו"ר המשמרת הצעירה במחוז הקיבוצים, מחוז משמעותי מאוד בקרב מתפקדי העבודה. ואכן בספר המתפקדים של המפלגה רשומה כתובתו של לדרר בקיבוץ רמת השופט, שם גדל.

היום בבוקר (ו') בכינוס היערכות לבחירות של מחוז הקיבוצים אמר לדרר לנוכחים שבכוונתו להתמודד בפריימריז מטעם הקיבוצים.

אולם בבדיקה של "גלובס" עולה שלדרר חי בשנים האחרונות באזור צפון תל אביב ושלפני כחצי שנה הוא רכש דירה בתל אביב. הערת אזהרה על הדירה החדשה רשומה על שמו ועל שם רעייתו.

הדירה בה הוא מתגורר כיום גם היא באזור בו רכש את הדירה הבאה, באזור צפון תל אביב לא הרחק מקניון רמת אביב ואוניברסיטת תל אביב.

יצוין שעל פי תקנון המפלגה הזכות לקבל שריון (הבטחת ייצוג) בשיבוץ הרשימה נקבעת על פי כתובתו הרשומה של חבר המפלגה בספר החברים. המקום המשוריין לחבר מן הקיבוצים הוא 14. המתמודד הנוסף על מקום זה הוא גברי ברגיל, יו"ר מכללת אורנים, חבר קיבוץ רמות מנשה ומי שהיה מזכ"ל התנועה הקיבוצית ומזכ"ל שלום עכשיו.

בהודעה בפייסבוק של לדרר הוא כתב אתמול: "אני רץ. אני מאמין שבכדי לשנות חייבים להיות בעמדות השפעה. רק ככה אפשר להוביל שינוי. גדלתי בקיבוץ רמת השופט, עם סט ערכים ומוסר עבודה. אני לוקח איתי את זה לכל מקום. מאז שאני זוכר את עצמי השתתפנו בהפגנות, בעצרות, בפעילות שטח של מפלגת העבודה. זאת התנועה שאיתה גדלתי, אלה הערכים שלאורם חונכתי. מאז ומתמיד הובלתי. גם בצבא, כמפקד ביחידת מגלן וגם כיו"ר המשמרת הצעירה במחוז הקיבוצים. אני מאמין במפלגת העבודה ובדרכה. אני מאמין שזאת המפלגה היחידה שיכולה להחליף את השלטון. אני מאמין באבי גבאי, יו"ר המפלגה שלנו, האיש שאיתו ננצח."

לאור הודעות מספר חברי כנסת בשבוע האחרון - חיליק בר, איילת נחמיאס ורבין, איתן ברושי ומיקי רוזנטל- על החלטתם שלא להתמודד, כתב אבי גבאי שיש 40 מתמודדים חדשים במפלגה וכי בשבועות האחרונים התפקדו 4600 איש.

גלובס פנה למפלגת העבודה ולאילן לדרר, אך הם טרם הגיבו.