מי עומד מאחורי קמפיין האיחוד בשמאל-מרכז, ולמה ציפי לבני לא מופיעה בבני-ברק

קמפיין פוליטי רחב קורא למנהיגי מפלגות השמאל מרכז להתאחד לגוף אחד • במודעות הקמפיין שהועלו באזור בני-ברק הוסרה דמותה של ציפי לבני • מיהם אנשי העסקים שעומדים מאחורי הקמפיין?

קמפיין איחוד מפלגות השמאל / קרדיט: ראובני פרידן
קמפיין איחוד מפלגות השמאל / קרדיט: ראובני פרידן

שלשום (שישי) הושק קמפיין פוליטי רחב על שלטי חוצות, מודעות בעיתונים ובדיגיטל הקורא למנהיגי מפלגות השמאל מרכז להתאחד לגוף אחד.

היוזמה היא של איש הפרסום והעסקים אילן שילוח; אלוף במיל משה קפלינסקי; תא"ל במיל' גיורא ענבר; נועה אליאסף-שוהם, יזמית חברתית, ממקימי מכון ראות; ומנכ"לית לשעבר של ארגון "ישראל יוזמת", יונתן בן ארצי.

בין התורמים ליוזמה נמצאים דוריס ומורי ארקין, שרה ומיכאל סלע, דפנה כהן בן שאול, נועה ויואב שוהם, אילן שילוח, שירה מרגלית ואנשים נוספים.

היוזמה קוראת ללפיד, גנץ, גבאי, לבני, ברק, יעלון ואשכנזי להתאחד, בין השאר בעקבות סקרים המראים שמעל ל-79% מקרב בוחרי השמאל מרכז תומכים באיחוד. "יצאנו לדרך בשביל יותר ממיליון אזרחים שמאסו במצב ומעוניינים באיחוד כוחות ובשינוי" אמרו מובילי היוזמה אתמול.

קמפיין איחוד מפלגות השמאל / קרדיט: ראובני פרידן
 קמפיין איחוד מפלגות השמאל / קרדיט: ראובני פרידן

משרד הפרסום ראובני-פרידן מוביל את הקמפיין בראשותם של אודי פרידן וזיו קורן.

מובילי היוזמה מסרו: "אנחנו קוראים למי שרואים את עצמם כמנהיגים, לגלות מנהיגות, לשים את קרבות האגו בצד, להתאחד ולנצח במלחמה על המדינה. אנחנו לא חפצים להתערב בזהות המוביל, כל הרצון שלנו הוא באיחוד כוחות שיילחם את המלחמה האמיתית, החשובה והיחידה - המלחמה על המדינה, מפני שבלי איחוד הקול אבוד".

אתמול משכה את תשומת הלב העובדה שבמודעות הקמפיין שהועלו באזור בני-ברק הוסרה דמותה של ציפי לבני, וזאת בשל החלטה של עיריית בני-ברק המכתיבה לחברת שלטי החוצות את התכנים.

לבני אמרה שבעקבות דרישת עירית בני-ברק להסיר את תמונתה משלטי חוצות, "לא רק את הפנים שלי ביקשה עיריית בני-ברק להוריד, אלא את הפנים של כל נשות ישראל."

לפני מספר ימים ארע דבר דומה, כאשר מפלגת מרצ בראשות ח"כ תמר זנדברג סורבה מחברת שלטי חוצות בפרסום פוליטי באזור קניון איילון הנמצא באזורה העירוני של בני-ברק.

גם ממפלגתה של עדינה בר שלום, אחי ישראלי, הגיבו: "ההדרה שעושה עריית בני-ברק לנשים מבטאת אלימות כנגד נשים ומהווה ביטוי לתפיסת עולם מעוותת. מחיקת האישה אולי מתרחשת בדמיונם של קברניטי העיר בני-ברק אבל במציאות נשות ישראל חזקות, עוצמתיות ונוכחות גם במערכת הבחירות הזאת."