ההגנה שהעניק עו"ד דרשוביץ לנתניהו

העו"ד האמריקאי נתן לנתניהו משהו הרבה יותר יקר מכל ה"מתנות": את שמו הטוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

אנחנו מכירים את ארנון מילצ'ן, שלדון אדלסון וג'יימס פאקר כאנשים שנתנו לראש הממשלה בנימין נתניהו "מתנות", לרוב בכסף ושווה-כסף. עכשיו אנחנו שומעים על הפרקליט האמריקאי אלן דרשוביץ, שידוע כפרקליט ממולח שהיה מעורב בכמה מהמשפטים הגדולים בארה"ב. הוא נתן לנתניהו משהו הרבה יותר יקר: את שמו הטוב.

לא הבכיר ביותר

ערוץ 20 הימני הגדיר את דרשוביץ כ"בכיר המשפטנים בעולם". מזה כבר אפשר להבין שדרשוביץ נותן לנתניהו את מה שהוא רוצה. דרשוביץ הוא בכיר, אבל לא הבכיר ביותר. מה שהוא העניק אינם יהלומים לשרה או סיגרים לראש הממשלה - אלא חוות-דעת שאמורה לתת גושפנקא לטענותיו של ראש הממשלה נתניהו החשוד בעבירות לא פשוטות.

הפוסט שנתניהו פירסם בשבוע שעבר בפייסבוק בשמו של עו"ד דרשוביץ נראה כמשהו שנתניהו הכתיב לו. יש שם דברים שנראה כי דרשוביץ לא היה יכול לדעת על הצלחותיו של ראש הממשלה - אלא מפיו של נתניהו עצמו.

האם דרשוביץ בדק?

זה מזכיר לי את הקומיקאי היהודי-אמריקאי המפורסם דון ריקלס, שצחק פעם על רוברט דה-נירו: "הוא השחקן הגדול בעולם; מאיפה אני יודע? - הוא כל הזמן אומר לי". גם אם דרשוביץ חקר או בדק את דברים, זה עדיין נראה כאילו נתניהו סיפר לו והוא רשם. עד עכשיו היה נראה שגדול יצרני ה"פייק ניוז" הוא נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ. עכשיו יש לו מתחרה בדמותו של דרשוביץ.

מי אמר שהבוחרים יכריעו

"רק הבוחרים, לא המשטרה או בתי המשפט, יכריעו את עתידו של נתניהו". אמירה זו רשומה על-שמם של נתניהו, דודי אמסלם, דוד ביטן ומירי רגב. מדוע שדרשוביץ יאמר את השטות הזאת? מה זה בכלל אומר? אם נתניהו היה נאשם חלילה באונס, או בשוחד למשל, האם הוא היה ממשיך לכהן?

פירושה האמירה הזאת היא שנתניהו הוא מעל לחוק. כמו דיקטטורים חשוכים.

השרלטנות הפוליטית

יש אצל דרשוביץ עוד צימוקים לרוב מסוג זה. טענות לא מבוססות, לא מוכחות, הד לדברים של מירי רגב ושותפיה. מאוד מאכזב לגלות שאדם כמו דרשוביץ מוכן להעלות את המוניטין שלו על מזבח התמיכה בנתניהו ולמען דעותיו הימניות והבלתי דמוקרטיות בעליל.

אבל אמריקה אינה טובה מישראל בכל הנוגע לשרלטנות הפוליטית, הפצת שקרים ושנאה. היה עדיף שדרשוביץ יתרכז בפוליטיקה במדינתו, ולא יפשוט את זרועותיו אל מדינה שהוא אינו חי בה ואינו מכיר אותה.

גלנט חייב להוכיח סחיטה

לא יכול להיות שאדם יטען בפומבי שיועץ משפטי לממשלה ומבקר מדינה נסחטו - ולא יידרש להוכיח את דבריו. אבל זה מה שקורה עם יואב גלנט, שבא, שפך בוץ על אנשים וכעת אומר שהוא לא רוצה לדבר על זה יותר - ואף אחד לא עושה כלום כדי לוודא אם יש ממש בטענותיו, או שזו דיבה. 

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הם עדיין בראשיתם. נתניהו הוא בגדר חשוד, הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.