"המשקם הלאומי" עו"ד ד"ר שלמה נס מתמזג עם פירמת דורון טיקוצקי-קנטור-גוטמן ועמית גרוס

עו"ד רו"ח ד"ר שלמה נס, שזכה לכינוי "המשקם הלאומי", הוא מייסד אחת מפירמות עורכי הדין המובילות בישראל בתחום של חדלות פירעון • בראש הפירמה הממוזגת יעמדו עורכי הדין אלי דורון, ירון טיקוצקי, רונן קנטור, עמית גרוס ושלמה נס

מימין לשמאל: עו"ד אלי דורון, ד"ר שלמה נס, עו"ד ירון טיקוצקי / צילום: סיגל סבן
מימין לשמאל: עו"ד אלי דורון, ד"ר שלמה נס, עו"ד ירון טיקוצקי / צילום: סיגל סבן

עו"ד רו"ח ד"ר שלמה נס, מייסד אחת מפירמות עורכי הדין המובילות בישראל בתחום של חדלות פירעון, ומי שזכה לכינוי "המשקם הלאומי", מתמזג עם פירמת דורון-טיקוצקי-קנטור-גוטמן ועמית גרוס, בראשות עו"ד אלי דורון ועו"ד ורו"ח ירון טיקוצקי.

הפירמות הודיעו היום (ב') על האיחוד, שנולד בעקבות שיחות שהתקיימו בחודשים האחרונים בין הצדדים. עו"ד שלמה נס אמר על המיזוג כי הוא "מהווה אבן-דרך משמעותית עבור כולנו ועבור הלקוחות שיזכו לשירות מקצועי, חדשני והכי טוב בארץ, עם שתי פירמות מובילות בשוק הישראלי, במגוון גדול של תחומים מסורתיים ומודרניים".

עו"ד אלי דורון, שותף ומייסד הפירמה, מסר: "פירמת דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, עמית גרוס ושות' היא אחת המובילות בישראל במגוון תחומים כגון מיסוי, נדל"ן, התחדשות העירונית, דיני עבודה והגירה, מיזוגים ורכישות ושוק ההון. האיחוד בין המשרדים ייתן מענה נרחב ללקוחות המשרד המאוחד במגוון תחומים המשלימים האחד את השני. אני מברך על המהלך ומצפה לדרך ארוכה ומשותפת יחד".

בראש הפירמה יעמדו עורכי הדין אלי דורון, ירון טיקוצקי, רונן קנטור, עמית גרוס ושלמה נס. ד"ר נס מביא אתו ניסיון רב בעולם התאגידים, ניהול החברות והעסקים הישראלי, ויחד עם פירמת עורכי הדין דורון-טיקוצקי-קנטור-גוטמן, עמית גרוס ושות' נוצרת פירמה גדולה ומתפתחת של למעלה מ-100 עורכי דין מומחים בתחומי עיסוקם, הכוללים מגוון מחלקות ותחומים ונותנים מענה וליווי רחב לכל לקוח. שילוב הכוחות יוצר פלטפורמה ארצית חזקה במגוון רחב של נושאים כמו מסים, שיקום כלכלי והבראת חברות, נדל"ן, התחדשות עירונית, שוק ההון, הייטק, מיזוגים ורכישות, דיני עבודה, מטבעות דיגיטליים ועוד. הפירמה פועלת גם בחו"ל עם שלוחות, נציגויות ושיתופי-פעולה בארה"ב, באירופה, בסין והמזרח הרחוק ועוד.

משרדו של נס, שנותר לאורך השנים משרד בוטיק קטן, מונה כיום שני שותפים - המייסד עו"ד שלמה נס ועו"ד שי גליקמן. במשרד מועסקים 15 עורכי דין נוספים. אלה יצטרפו כעת אל משרד טיקוצקי, המעסיק מעל 100 עורכי דין. 

משרד שלמה נס מתמחה בשיקום והבראה של חברות והוביל חלק משמעותי מתיקי שיקום חברות הגדולים שהיו בארץ - הידועים שבהם הם: רשת קלאבמרקט, רשת בורגרנץ, קבוצת מעריב תקשורת והתחנה המרכזית החדשה. כעת מטפל המשרד בהליך השיקום והמכירה של רשת קואופ. ד"ר שלמה נס מרצה בניהול חברות ובדיני חברות ב-4 אוניברסיטאות ברחבי הארץ ומרכז ומרצה בקורסים להכשרת דירקטורים ומנהלים.

פירמת עורכי דין דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' הממוזגת תמנה מעל 100 עורכי דין ומשפטנים, ביניהם גם רואי חשבון, כלכלנים ויוצאי רשויות הממשלה והמס, ומתוכם 18 שותפים. המשרד הממוזג עוסק בתחומי המס, שיקום כלכלי והבראת חברות, נדל"ן ומיסוי מקרקעין, ליטיגציה אזרחית ומסחרית, התחדשות עירונית, שוק ההון, מיזוגים ורכישות, טכנולוגיה, דיני עבודה ודיני הגירה, מטבעות דיגיטליים, היי טק מיזוגים ורכישות שוק ההון ועוד. למשרד שני סניפים בארץ (במרכז ובחיפה) ופעילות בינלאומית ב-4 יבשות, ובין היתר המשרד עובד בשיתוף-פעולה הדוק עם משרד עורכי דין בניו-יורק (משרד SRFK) וכן באמצעות שלוחות ברומניה ובקפריסין ודסקים המיועדים למתן שירות לדוברי צרפתית, רוסית, סינית, גרמנית וערבית.

מגעים למיזוג עם משרדים נוספים

המיזוג של משרד שלמה נס עם משרד גדול לא נולד בריק. ל"גלובס" נודע כי בשנתיים האחרונות חיפש משרד שלמה נס משרד מתאים להתמזג איתו, ובראשית 2017 המשרד אף הגיע לשלבים מתקדמים של מיזוג עם משרד עורכי הדין מ. פירון. טיוטות חוזה מיזוג נוסחו, ונותרו רק אישורים סופיים, ואולם ברגע האחרון חזר בו משרד שלמה נס מהמיזוג. 

עו"ד נס סבר כי על רקע מגמת המיזוגים ואף מגה-מיזוגים שכבשה את שוק עורכי הדין בשנים האחרונות, והרצון של הלקוחות לקבל שירותים כוללים ממשרד עורכי הדין שלהם, שירותי one stop shop - אין מנוס ממיזוג.