שגריר ולא רק של רצון טוב: מה עשה טדי שגיא במרינה

וגם: מי הניחו אבן פינה למרכז חינוכי שיקומי

דותן, ז'ופרה, אלדן, טדי ועמי שגיא, פדלון, בל, נאור ובניש / צילום: לירון אלמוג
דותן, ז'ופרה, אלדן, טדי ועמי שגיא, פדלון, בל, נאור ובניש / צילום: לירון אלמוג

ביום חמישי שעבר הגיע למרינה בהרצליה חרף הרוחות העזות, איש העסקים טדי שגיא. היזם והמיליארדר היה אחד מאורחי הכבוד של מועדון השגרירים הזרים בישראל, שנערך במרינה. שגיא, שהגיע בליווי הוריו - ליזיקה ועמי שגיא - קיבל במקום אות הצטיינות על "קידום קשרי החוץ הבינלאומיים העסקיים של ישראל", כאשר זו הפעם הראשונה בה מוענק אות בקטגוריה זו. כשנשא דברים באירוע, הוא הזכיר כי כלכלת בריטניה וכלכלת האיחוד האירופי תלויות זו בזו והביע תקווה לפתרון סוגיית הברקזיט.

מטרת מועדון השגרירים לחבר בין הקהילה הדיפלומטית לבין החברה הישראלית. עוד בטקס, שנערך תחת הכותרת "דיפלומט השנה", הוענקו אותות שגריר השנה, אותו קיבל עמנואל ז'ופרה, שגריר האיחוד האירופי בישראל, וקונסול הכבוד של השנה, אותו קיבל אמנון דותן, קונסול הכבוד של ליטא ונשיא המועדון התעשייתי מסחרי.

במפגש, שנערך בחסות החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה, נכחו גם: יצחק אלדן, נשיא מועדון השגרירים; התעשיין גד פרופר, מנכ"ל מועדון השגרירים; אוריאל לין, נשיא לשכת המסחר; משה פדלון, ראש עיריית הרצליה; עפרה בל, יו"ר החברה לפיתוח התיירות; ציפי חוטובלי, סגנית שר החוץ; חזי בצלאל, קונסול הכבוד של רואנדה; שרה אללוף, קונסולית הכבוד של לטביה; איש העסקים מני בניש; יורם נאור, קונסול כבוד של בליז; ושגרירים רבים אחרים. 

נוטעים תקווה: מי הניחו אבן פינה למרכז חינוכי שיקומי

עמותת "גדולים מהחיים" לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם ערכה אתמול בבאר שבע את טקס הנחת אבן הפינה לבית שולמית, ע"ש ד"ר שולמית כצמן ז"ל שהייתה ממייסדי העמותה. הבית, שיכלול מרכז חינוכי שיקומי וסטרילי לילדים המחלימים מסרטן, הוקם ביוזמת העמותה בשיתוף עיריית באר שבע, בפיקוח משרד החינוך, כאשר על תכנונו הייתה אמונה בהתנדבות חברת ההנדסה א. אפשטיין. המקום יפעל בחינוך דו לשוני - בעברית ובערבית.

את פני הבאים, שגם נטעו במקום עצים לכבוד ט"ו בשבט, קיבלו ליאור שמואלי, מנכ"ל העמותה; חיים כצמן, בעל השליטה ומנכ"ל גזית גלוב ונשיאה העולמי של העמותה ; אריה בכר, נשיא קבוצת תדהר ויו"ר חבר הנאמנים של העמותה ; רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע; יהודית דה בר; ח"כ יעקב מרגי; ברנרד רסקין, מייסד רימקס; קלוד ברייטמן; חסידה דנאי, יו"ר גן החלומות ואחרים.

שמואלי הזכיר כי "החזון של העמותה הוא להקים מרכזים דומים ליד כל בתי החולים בארץ שיש בהם מחלקת ילדים אונקולוגית. אני קורא לרשויות נוספות להתגייס עבור מטרה חשובה זו".

כצמן ציין כי "הילדים של 'גדולים מהחיים' ומשפחותיהם היו תמיד בלבה של שולמית. הקמת גן ייחודי עבור ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם, ערבים ויהודים, משקפת את מה שהייתה שולמית בחייה - רופאת ילדים, אשת משפחה אוהבת אדם". 

ליאור שמואלי, רוביק דנילוביץ' וחיים כצמן / צילום: גדי אוהד
 ליאור שמואלי, רוביק דנילוביץ' וחיים כצמן / צילום: גדי אוהד