פימי רוכשת 70% משטרן הנדסה בכ-34 מיליון דולר

הרכישה משקפת שווי חברה של 49 מיליון דולר לשטרן • בשבוע שעבר השלימה פימי את מכירת יתרת החזקתה (10.5%) בחברת מוצרי הבנייה הציבורית אינרום, תמורת כ-130 מיליון שקל

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

קרן פימי רוכשת 70% מחברת שטרן הנדסה. הקרן, אותה מוביל ישי דוידי, תרכוש את הנתח בהשקעה של כ-34 מיליון דולר, המשקפת שווי חברה של 49 מיליון דולר לשטרן. השלמת העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים שונים.

שטרן הנדסה הוקמה בשנת 1989 על ידי יוסי ויובל שטרן. שני המייסדים יישארו לאחר השלמת העסקה עם 30% ממניות החברה וימשיכו לנהל אותה. שטרן עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי סניטציה אלקטרוניים לחיסכון במים. בין מוצרי החברה ניתן למנות ברזים, סבוניות ומייבשי ידיים אלקטרוניים המופעלים ללא מגע יד אדם. מוצרי החברה משולבים ברוב מבני הציבור ובנייני המשרדים היוקרתיים בארץ.

החברה מוכרת את מוצריה ביותר מ-80 מדינות, מעסיקה כיום כ-300 עובדים ויש לה שני מפעלי ייצור, בקריית גת ובגרמניה. בשנת 2013 רכשה שטרן את ברן טכנולוגיות, העוסקת בפיתוח וייצור לוחות מקשים וכפתורי פיקוד ושליטה בטכנולוגיה פייזואלקטרית, ומשווקת את מוצריה בעיקר לארה"ב. הטכנולוגיה של ברן מאפשרת ייצור לוחות מקשים בעלי עמידות גבוהה לתנאי מזג אוויר ללא צורך במקור כוח חיצוני.

מוצרי החברה מסוגלים לעבוד בטווח רחב של טמפרטורות, ואינם מושפעים מתנאי הלחות והאבק בסביבתם. ישנו מגוון שימושים נרחב למוצרי החברה, שמותקנים, בין היתר, במכשירי חשמל, בחדרים נקיים, בכלי תעופה, בצוללות, במתקני כליאה ובכלי שיט מסוגים שונים. שוק היעד המרכזי של ברן טכנולוגיות נמצא בארה"ב.

קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים של כ-5 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה ב-88 חברות ומימשה 58 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ-5.5 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר השלימה פימי את מכירת יתרת החזקתה (10.5%) בחברת מוצרי הבנייה הציבורית אינרום, תמורת כ-130 מיליון שקל. ההשקעה באינרום הייתה אחת המוצלחות של הקרן, שמימשה במשך השנים האחרונות מניות אינרום בתמורה כוללת של כ-1.3 מיליארד שקל - סכום של פי עשרה מהיקף השקעתה בחברה.

את מניותיה באינרום הציבורית (בשמה המלא אינרום בנייה) החזיקה פימי באמצעות חברה פרטית, אינרום תעשיות, שלאחר המכירה נותרה עם שלוש חברות נוספות, שגם הן פעילות בענף הבנייה ומוצריו - אורדן (תעשיות מתכת), אלוני (עיצוב הבית ואמבטיה) ואורלייט (מוצרי תעשייה). התמורה מהחזקות אלה, לכשימומשו, מוערכת ב-200-300 מיליון שקל נוספים.

מלבד אינרום, פימי מימשה בשנים האחרונות את החזקותיה בכמה חברות פורטפוליו נוספות, באמצעות הצעות מכר בבורסה בתל אביב, בהן חברת הפצת התרופות נובולוג. רגע לפני סיומה של 2018, בעיצומה של מפולת בשוק המניות, הצליחה פימי להשלים את הנפקת המניות הראשונית (IPO) של קבוצת האבטחה G1 בבורסה, גם כן באמצעות הצעת מכר. בסך הכול מכרה פימי מניות G1 תמורת כ-150 מיליון שקל.