על אף המתיחות - קרן סינית משקיעה 8.5 מיליון דולר בשבב AI ישראלי

קרן ההון סיכון הסינית Glory Ventures הצטרפה למשקיעים בסטארט-אפ שבבי ה-AI הישראלי Hailo • החברה מפתחת שבב AI בעל יכולות עיבוד ביג דאטה למידה עמוקה, שמיועד לשימוש במכשירי קצה בתעשיית הרכב, המצלמות ועוד

מייסדי היילו: אבי באום, הדר צייטלין  ואור דנון / צילום: ערן טיירי
מייסדי היילו: אבי באום, הדר צייטלין ואור דנון / צילום: ערן טיירי

סטארט-אפ שבבי ה-AI הישראלי Hailo הודיע על הרחבת סבב הגיוס A שלו ל-21 מיליון דולר עם הצטרפות קרן ההון סיכון הסינית Glory Ventures למשקיעים בחברה. קרן גלורי ונצ'רס השקיעה בתחומי IoT ו-AI בסטארט-אפים בסין ובישראל ובין השקעותיה : Innoviz, Hailo, CorePhotonics, Vayyar, Intuition Robotics, Lumus ועוד.

ביוני 2018 הודיעה החברה על גיוס של 12.5 מיליון דולר, בו השתתפו זהר זיסאפל, המשמש גם כיו"ר היילו, גיל אגמון, מנכ"ל חברת דלק מוטורס; קרן OurCrowd, קרנות ההשקעה בטכנולוגיות רכב Maniv Mobility ו-Next Gear, וקרן אקסלרטור טכנולוגיות הרכב Drive. בסך הכל גייסה Hailo מהקמתה כ-24 מיליון דולר.

החברה מפתחת שבב AI בעל יכולות עיבוד ביג דאטה למידה עמוקה, שמיועד לשימוש במכשירי קצה בתעשיית הרכב, המצלמות, מחשוב לביש, רובוטיקה ועוד. החברה נחשפה לראשונה בחודש יוני, לאחר פיתוח שנעשה מתחת לרדאר, מתוך כוונה להקדים חברות אחרות שמפתחות שבבי AI בעלי יכולות דומות.

ההשקעה מגיעה בתקופה של מתיחות בין גושית שבה ארה"ב לוחצת על ישראל להימנע מעסקאות עם חברות סיניות. אור דנון, מנכ"ל ומייסד משותף של Hailo, אומר בשיחה עם גלובס: "יש לנו גם משקיעים אמריקאיים וגם סינים, ה-IP שלנו הוא ישראלי, והנגישות למידע לא ניתנת לכל המשקיעים, כך שאנחנו לא רואים סתירה בין הדברים. כמו כל החברות אנחנו מקווים להימכר בכל רחבי העולם, גם בסין".

"כיפופי הידיים בתחום הזה שהוא כל כך חם, של AI ושבבי מחשב והשילוב שלהם, זה ברור שזה נושא מאוד אסטרטגי. אבל זה גם לא הפריע לאף אחד מהשותפים האמריקאים שלנו ואני לא חושב שהעובדה שאנחנו עובדים עם האמריקאים תפריע לשותפים הסיניים שלנו".

לדברי דנון, שיתוף הפעולה עם קרן גלורי ונצ'רס הסינית התקיים כמעט מהקמת החברה: "הם מאוד בקיאים בשוק של הקיטים ל-AI וסין הוא אחד המקומות החמים בתעשייה. הם בחנו מאוד בזהירות את האפשרויות ואחרי שסגרנו את הסיבוב הקודם הם רצו להצטרף כי התלהבו מהפוטנציאל של הטכנולוגיה. מבחינתנו זו הזדמנות טובה לקראת הזמינות של המוצר לשוק, עם הנגישות שלהם לשווקים במזרח ובסין בפרט".

איפה משתלב השבב שלכם בתעשיית האוטומוטיב?
"אני לא חושב ששוק המכוניות אוטונומיות יהיה רחב היקף בשנים הקרובות אבל שוק ה-ADAS, אמצעי העזר לנהיגה, קורה כבר עכשיו ובכמויות מאוד גדולות. חלק גדול מהטכנולוגיה הזו זה להבין מה שקורה סביבך וככל שאתה יודע לזהות יותר סיטואציות בצורה איכותית, יש לזה משמעות בבטיחות ובחוויית הנהיגה. בתחום הזה השיקולים הפרקטיים של יעילות המעבד קריטיים, וזה אחד השווקים המרכזיים שלנו. אנחנו עובדים עם כמה מהחברות הגדולות בתחום ומקבלים פידבקים טובים.

היילו מודיעה היום על פתיחת הרשמה לתכנית Fast Track במסגרתה יקבלו לקוחות אפשרות לבדוק את הגרסה הראשונה של מעבד ה-deep learning Hailo-8 החדש. משתתפי התכנית יוכלו גם לפתח אבות טיפוס של מוצרי הלמידה העמוקה שלהם על בסיס מעבד ה-Hailo-8.

אריק יאנג, שותף מייסד ב-Glory Ventures, אמר: "אנו עוקבים מקרוב אחרי השוק העולמי למעבדי AI וגילינו שהטכנולוגיה של היילו היא יוצאת דופן. אנחנו מתרשמים מהצוות של Hailo ומיכולת הביצוע שלו. Glory מצפה להמשיך את מערכת היחסים עם Hailo ככל ש- AI הופכת לטכנולוגיה הכרחית בכל מוצר מבוסס מצלמה חכמה".

חברת היילו הוקמה בפברואר 2017, על ידי אור דנון (מנכ"ל), אבי באום (CTO) והדר צייטלין (מנהלת פיתוח עסקי). דנון הוא חתן פרס ביטחון ישראל, בוגר תכנית "תלפיות", ושירת ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין טרם הקמת החברה. באום מילא שורה של תפקידים בחברת Texas Instruments, בה עבד כ-13 שנה לאחר שירות באותה יחידה טכנולוגית. הדר צייטלין, גם היא בוגרת "תלפיות", שירתה כתשע שנים ביחידה הטכנולוגית, ובמהלך שירותה זכתה בפרס הרמטכ"ל למצוינות טכנולוגית. מאז ההכרזה ביוני הכפילה החברה את מספר עובדיה, שמגיע כיום לכ-50 עובדים. משרדי החברה נמצאים בתל אביב.