הסטארט-אפ שרוצה לנהל בשבילכם את השכרת הדירה ב-Airbnb

השכרת דירה ב-Airbnb הפכה להיות עבודה בפני עצמה: מציאת שוכרים, צ'ק-אין, ניקיון, כביסה ועוד • סטארט-אפ ישראלי פיתח תוכנה שתעשה את זה עבורכם

עמיעד סוטו/ צילום:יובל יוסף
עמיעד סוטו/ צילום:יובל יוסף

גסטי (Guesty) היא חברת סטארט-אפ ישראלית שפיתחה פלטפורמה המרכזת בממשק אחד את כל השירותים הדרושים לצורך ניהול השכרה של נכסים לטווח קצר. הפלטפורמה מתחברת לשירותים דוגמת Airbnb, בוקינג.קום ואחרים, ומרכזת את כל תהליך ניהול הנכסים, ההזמנות והתשלומים, התקשורת עם השוכרים וניהול תחזוקת הנכס.

לחברות הניהול של הנכסים, הפלטפורמה מבצעת אוטומציה לתהליכים כמו הזמנת מנקה, ומציעה שירותי מענה 24/7 לפניות בנוגע לנכסים בכל הפלטפורמות השונות דרך תיבה אחת. המערכת מסננת אורחים פוטנציאלים באופן אוטומטי ומספקת להם הנחיות דוגמת דרכי הגעה, יצירת קשר, וסיסמאות לאינטרנט האל-חוטי. לבעלי הנכסים, הפלטפורמה מספקת מידע ותובנות פיננסיות.

איך הכל התחיל:

גסטי הוקמה על ידי התאומים עמיעד וקובי סוטו ב-2013. "לפני גסטי הייתי סטודנט להנדסה, תעשייה וניהול באוניברסיטת תל-אביב ופרשתי בשנה השנייה כדי להקים את החברה", מספר עמיעד המכהן כיום כמנכ"ל החברה, "אחי התאום, שבינתיים כבר עזב את החברה, למד משפטים וגם הוא שם את הלימודים על הולד, אבל הוא דווקא כן הצליח לסיים את התואר שלו".

האחים סוטו גדלו בקריות, ועברו לתל-אביב כשהתחילו את לימודיהם. "השכירות בתל-אביב היא ממש פסיכית ושנינו שכרנו פה דירות. בזמן שטיילנו בחופשות מהלימודים לא רצינו לאבד את הכסף הזה סתם, אז אמרנו שנשים את הדירות ב-Airbnb", מספר סוטו איך הכל התחיל, "ניסינו, והחוויה הייתה יותר מדי קשה, הייתה לנו יותר מדי עבודה, וזו בדיוק אותה עבודה שיש ללקוחות שלנו היום: שמנו את הדירה בפלטפורמה, וקיבלנו המון פניות. ההתעסקות בפניות לקחה כמעט יום שלם או יומיים, ואחר כך צריך לדאוג שמישהו יבוא לנקות את הדירה בין האורחים השונים, שמישהו יקבל אותם ויעשה להם צ'ק-אין, יעשה כביסה למצעים וכן הלאה. זה הגיע למצב שאמרנו 'וואי, איזה טירטור, זה לא שווה את ההתעסקות כבר. זה לא שגר ושכח כמו שגורמים לזה להישמע'".

כאשר הבינו האחים שהשכרת נכסים לטווח קצר היא עבודה קשה, החליטו השניים שהם יכולים לעשות את העבודה הזאת עבור בעלי הנכסים. "מצאנו כמה חברים של אחי שעשו השכרות לטווח קצר, והצענו להם את כל השירותים של הכביסה, הניקיונות והצ'ק-אין, במקביל ללימודים. כשראינו שבאמת יש לזה ביקוש, הגשנו מועמדות לאקסלרטור Y COMBINATOR והתקבלנו", מספר סוטו. מי שראיין אותם וקיבל אותם לתוכנית ההאצה הפופולרית, היה המייסד שלה, פול גרהם, שכמה שנים קודם לכן קיבל לתכונית את המיזם הצעיר Airbnb.

במהלך ההשתתפות באקסלרטור, הממוקם בקליפורניה, גסטי החלה לספק שירות לקהל לקוחות הולך וגדל. "אני ניקיתי דירות, אשתי עשתה כביסות וקובי עשה את המענה ללקוחות. אבל היינו רק שלושה אנשים, אז כדי להצליח לתת מענה של 24/7 עשינו משמרות של מענה להודעות. שמנו שעון מעורר לחצי שעה כל פעם וענינו להודעות של שוכרים ומתעניינים לסירוגין. עשינו את זה למשך כחודשיים, ואז הבנו שאי אפשר להמשיך ככה, והחלטנו להתמקד במה שאנחנו יודעים הכי טוב שזה תוכנה", מסביר סוטו.

לקוחות החברה

החברה המשיכה לפעול בארצות הברית כפלטפורמת תוכנה המיועדת לבעלי נכסים עד 2015, ולא זכתה להצלחה רבה. באותן שנים, חברות החזקה רבות הציעו שירותי ניהול בשטח, ובעלי נכסים העדיפו להשתמש בשירות שיוכל לתת מענה דחוף למשברים ולהיות נוכח בקרבת הנכס, והפלטפורמה שפיתחו שני האחים לא נראתה כפתרון המתאים.

אלא שבאותה השנה, השניים הגיעו לאירוע שערכה Airbnb, ונפגשו עם כל חברות ניהול הנכסים שהתחרו מולן. "ראינו שכל המתחרים שלנו השתמשו במערכות מתקופת האבן", אומר סוטו. וכך, המתחרה הפך ללקוח: "אנחנו הצלחנו לפתח לעצמנו תוכנה סופר מתקדמת, אז עשינו פיבוט והתחלנו למכור טכנולוגיה למתחרים שלנו, חברות הניהול האחרות, תמורת שיתוף הכנסות".

"התעשייה הזו של השכרת נכסים לטווח קצר, בנויה על שיתוף הכנסות, כמו גם Airbnb עצמה, בין היתר בגלל שהיא עונתית. במודל הזה, בעונות החלשות הלקוחות לא צריכים לשלם הרבה. בנוסף, כשאנחנו עזרנו ללקוחות שלנו לגדול עם הטכנולוגיה שלנו, גם ההכנסות שלנו גדלו ביחד איתם. לקוח שהתחיל אצלנו עם 15 נכסים בניהול ידני, הצליח להתפנות מכל ההתרוצצויות ולגדול ל-70 נכסים בתוך שנה", מספר סוטו.

כיום, לחברה אלפי לקוחות המנהלים בפלטפורמה למעלה מ-50 אלף נכסים ב-70 מדינות. סוטו מספר כי היא העלות הממוצעת של שירותי החברה עומדת על 3% מהפעילות, אך היא משתנה בהתאם לנפח הפעילות והשירותים הנדרשים. הכנסות החברה הגיעו ב-2018 לסכום של שמונה ספרות, אך היא אינה חושפת את הנתון המדויק. לדברי עליעד, בארבע השנים האחרונות החברה הכפילה את הכנסותיה מדי שנה, וגם את מצבת העובדים שלה. כיום גסטי מעסיקה כ-200 עובדים, ומחזיקה משרדים בתל-אביב, בלוס אנגלס, בברצלונה במנילה (פיליפינים) ובלבוב (אוקראינה). 

גסטי (Guesty)

■ שנת הקמה: 2013 ■ מייסדים: עמיעד וקובי סוטו ■ עובדים: 200 ■ משרדים: ת"א, לוס אנג'לס, ברצלונה, מנילה ולבוב ■ גיוסים: 24 מיליון דולר בשלושה סבבים