"אני כותבת את קורות-החיים שלי ב-5 שפות, אבל דוברת יותר"

ליסה (וסיליסה) שיינינה (28) עובדת כ-Customer Success manager בחברת Gloat • טווח שכר: 21-18 אלף שקל

ליסה (וסיליסה) שיינינה / צילום: שואנג ציו
ליסה (וסיליסה) שיינינה / צילום: שואנג ציו

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?

"אמנם יום שישי ובדרך-כלל אני עובדת בו מהבית, אבל היום אני במשרד ובדיוק סיימתי הדרכה לכ-300 איש ברחבי בעולם על המערכת שלנו. Gloat הוא סטארט-אפ ישראלי בן 3.5 שנים שהחל כפלטפורמה שעוזרת לאנשים לחפש עבודה מצד אחד, ומצד שני לחפש עובדים באופן אנונימי בעזרת בינה מלאכותית. בהמשך ראינו שבארגונים בינונים וגדולים יש צורך לחשוף בצורה טובה יותר הזדמנויות קריירה בארגון. בדרך-כלל גם בתוך הארגון קשה למצוא את התפקיד הנכון, ובנוסף לכך המגייס יעדיף אנשים שהוא מכיר".

כמה זמן את בחברה?

"הצטרפתי לפני כחצי שנה. אני מגיעה מכמה רקעים: בינה מלאכותית וניהול מערכות מידע, ועולם אחר הוא הדרכה ועבודה עם לקוחות. זו פחות או יותר מהות התפקיד שלי. יש לי גם רקע בשיווק דיגיטלי ועבודה עם ארגונים גדולים".

מה למדת ואיך הגעת לתפקיד?

"לפני שהגעתי לחברה הייתה לי הזדמנות לעבודה עם חבר פרלמנט קנדי, אבל בסופו של דבר בחרתי בהייטק. את התואר הראשון עשיתי באוקראינה בבלשנות שימושית - בקצרה מדובר בשפות ומחשבים; את התואר השני עשיתי כבר בארץ באוניברסיטת תל-אביב, בניהול טכנולוגיה ומערכות מידע. חלק מהתואר היה באוניברסיטת בייג'ין, שנחשבת להארוורד הסיני - למדתי שם סמסטר במסגרת חילופי סטודנטים, שזה היה חלום ישן שלי. כבר כשהתחלתי את התואר הראשון, בגיל 17, חלמתי על זה. זה הצטרף לחלום לטוס לסין".

כמה שפות את דוברת?

"אני כותבת את קורות-החיים שלי בחמש בהן אני מסוגלת לעבוד, אבל מכירה יותר. אני שולטת בעברית, אנגלית, רוסית, אוקראינית ומנדרינית. בסינית אני יכולה לכתוב, ואני יודעת לנהל שיחה בסיסית שוברת קרח. האמת היא שזו שפה מאוד בסיסית דקדוקית. סיפרו לי פעם שהיא במקור הייתה בלי טונים, והוסיפו אותם כי הייתה קלה מדי לפיצוח".

נשמע שיש לך תשוקה לשפות.

"מאוד. גם למערכות ולתרבויות. בבית הספר באוקראינה למדתי מתמטיקה ופיזיקה ברמה מאוד גבוהה. ב-2007 הייתה לי אפשרות ללמוד מדעי המחשב, מתמטיקה, או משהו שקשור יותר לעולם האנושי ולשפות. כשהייתי בת 14 היה לנו טורניר בו התנסינו בבלשנות. הייתה לנו למשל פסקה בסינית ופסקה ברוסית ונדרשנו לתרגם משפטים על סמך פיצוח השפה, בלי לדעת כלום קודם. אני פיצחתי ולא פעם אחת. ממש התלהבתי מזה. אז הבנתי שכל דבר סביבנו הוא אלגוריתם".

עברית היא שפה קשה?

"כן. התחלתי ללמוד עברית שבועיים לפני שהגעתי לראשונה ארצה. הגעתי במסגרת תגלית והכרתי את תוכנית מסע - בכלל תכננתי להגיע רק ל-4 חודשים ולחזור, מה שלא קרה. התחלתי ללמוד לבד איך לכתוב, והבנתי שהכתיבה והדיבור שונים לגמרי".

איפה תהיי בעוד עשר שנים מהיום?

"אהיה בסיליקון וואלי עם תואר מסטנפורד וסטארט-אפ משלי למשהו שישנה את העולם".