בתוך חצי שנה בלבד: שווי נכסי סאמיט בגרמניה קפץ בכמעט 50% לכ-1.5 מיליארד אירו

חברת הנדל"ן של זוהר לוי מציינת כי כ-250 מיליון אירו מהגידול בערך הנכסים נבע מעסקאות רכישה והשקעות, והיתרה משיערוכי נכסים

שווי תיק הנכסים של חברת הנדל"ן המניב סאמיט בגרמניה קפץ בכ-470 מיליון אירו בחצי השני של 2018 והוא עומד כיום ברמה של כ-1.5 מיליארד אירו - עלייה של כמעט 50%. כך עולה מהערכת שווי חיצונית שהזמינה החברה. מדיווח של סאמיט הבוקר (ב') לבורסה עולה כי כ-250 מיליון אירו מהגידול בערך הנכסים נרשם בעקבות עסקאות רכישה והשקעות שביצעה החברה בחודשים האחרונים והשאר, כ-220 מיליון אירו, מעליית ערך נכסים.

בחברה מציינים כי "עליית ערך זו מיוחסת להתמשכות המגמה החיובית בשוק הנכסים המסחריים הגרמני, לביקוש החזק לנכסים ולהיצע המוגבל של משרדים ונכסים לוגיסטיים, וכן מהשבחת פורטפוליו הנכסים של סאמיט גרמניה הנובע מניהולם הפעיל".

מכירת סאמיט עלתה 89% בשלוש שנים
 מכירת סאמיט עלתה 89% בשלוש שנים

לא רק חלק מהמגמה בגרמניה

נזכיר כי גם חברות אחרות הפועלות בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה, ביניהן אראונדטאון של יקיר גבאי ואיי.די.או גרופ של שיכון ובינוי, קרן אפולו ומשפחת דיין, נהנו בשנים האחרונות מעלייה חדה בערך הנכסים שלהן ורשמו רווחי שיערוך  גבוהים. עם זאת, הקפיצה של 22% בערך הנכסים "הוותיקים" של סאמיט  בפרק זמן של כחצי שנה בלבד היא גבוהה משמעותית מכאלה שדווחו בעבר.

באוגוסט אשתקד הודיעה סאמיט כי שווי הנכסים שלה בגרמניה גדל ב-92 מיליון אירו בחצי הראשון של 2018, כך שאת שנת 2018 כולה סיימה החברה עם קפיצה של 562 מיליון אירו בשווי הנכסים. זאת, לאחר עליית ערך של כ-100 מיליון אירו בכל שנת 2017 ושל כ-40 מיליון אירו ב-2016.

סאמיט, הנמצאת בשליטת זוהר לוי, הודיעה באמצע החודש כי היא בוחנת הנפקה של הפעילות בגרמניה בבורסת פרנקפורט. החברה הבת סאמיט גרמניה, בה מחזיקה סאמיט בכ-51% מההון ומניותיה נסחרות בבורסת ה-AIM בלונדון, בוחנת להנפיק במהלך 2019 מניות של חברה בת (חברה נכדה של סאמיט הנסחרת בת"א) בבורסה הראשית בפרנקפורט, בכפוף לתנאי השוק.

החברה שתונפק ומרכזת את כל פעילותה של סאמיט גרמניה , מתכוונת לשמר את רישומה למסחר בבורסת ה-AIM בלונדון. ההנפקה, אם תצא לפועל, תאפשר לסאמיט להמשיך להחזיק בשליטה בסאמיט גרמניה, לצד גיוס ההון לצורך המשך פיתוח העסקים של החברה.

גרמניה היא שוק הפעילות העיקרי של סאמיט, והיא מחזיקה שם באמצעות סאמיט גרמניה יותר מ-100 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-1.1 מיליון מ"ר, המניבים דמי שכירות שנתיים של כ-346 מיליון שקל (כ-83 מיליון אירו). מלבד גרמניה, לחברה 27 נכסי נדל"ן מניב בישראל בשטח כולל של כ-238 אלף מ"ר המניבים לה דמי שכירות של כ-116 מיליון שקל בשנה. במהלך השנה האחרונה הרחיבה סאמיט את הפעילות בגרמניה, ובמהלך השנה ביצעה שתי עסקאות גדולות בסכום מצטבר של כ-1.1 מיליארד שקל. מניית סאמיט רשמה היום עלייה של כ-2% ושוויה של החברה בבורסה בת"א עומד על כ-2.2 מיליארד שקל.