קרן ההשקעות של סעודיה חתכה את החשיפה למניות טסלה

לפי דיווח "הפייננשל טיימס", קרן ההשקעות גידרה מפני ירידות את כל המניות שלה בחברה (4.9%)

אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai
אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai

קרן ההשקעות של סעודיה חתכה את החשיפה שלה למניות טסלה - 4 חודשים בלבד לאחר שמייסד ומנכ"ל החברה אלון מאסק טען כי הממלכה הסעודית מוכנה לתמוך בהפיכת טסלה לחברה פרטית. 

לפי "הפייננשל טיימס", בשבעות האחרונים גידרה קרן ההשקעות את כל המניות שלה בחברה (4.9%). כלומר, הקרן עדיין מחזיקה במניות אך כעת היא מבוטחת מפני ירידות במחירן. 

הקרן גידרה את המניות לאחר סגירת המסחר ב-17 בינואר ועשתה זאת בעזרת ג'יי.פי מורגן, כך לפי "הפייננשל טיימס". יום לאחר מכן, טסלה דיווחה כי תפטר עובדים והזהירה כי "תקופות קשות מאוד בדרך". מאז נפלה מניית טסלה  ב-15%.

מאסק אמר ל"פיינשל טיימס" כי הוא לא יצר קשר עם הקרן הסעודית בחודשים האחרונים וכי הוא לא יודע אם הקרן עדיין מחזיקה במניות החברה. הקרן וג'יי.פי מורגן לא הגיבו. 

"הפיינשל טיימס" דיווח לראשונה על החזקות הסעודית בטסלה באוגוסט. כמעט מיד לאחר מכן, צייץ מאסק כי הוא מצא מימון להפיכת טסלה לפרטית - במחיר של 420 דולר למניה. בהמשך מאסק חשף כי הקרן הסעודית תהיה הרוכשת. רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) טענה כי הציוצים האלו "שגויים ומטעים". בספטמבר נאלץ מאסק להגיע לפשרה עם הרשות - הוא הסכים לוותר על תפקיד יו"ר טסלה, למנות חברי דירקטוריון חדשים ולשלם קנס בהיקף של 20 מיליון דולר.