ארה"ב נגד סין, שוב: אישומים פליליים נגד וואווי

ארה"ב הגישה שני אישומים פליליים נגד ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי וכן בקשת הסגרה מקנדה של סמנכ"לית הפיננסים ובתו של מייסד החברה • לפני חודש פורסם כי נפתחה חקירה פלילית בחשד לגניבת סודות מסחריים מחברות אמריקאיות • הסמנכ"לית הואשמה ע"י ארה"ב בהונאה רב-לאומית של בנקים בנוגע לעסקאות עם איראן, צעדים שהם הפרת הסנקציות של ארה"ב

סמנכ"לית הכספים של וואווי טכנולוג'יס, מנג וואנז'ו / צילום: Alexander Bibik, רויטרס
סמנכ"לית הכספים של וואווי טכנולוג'יס, מנג וואנז'ו / צילום: Alexander Bibik, רויטרס

המתחים בין ארה"ב לחברה סינית וואווי עולים מדרגה: ארה"ב הגישה שני אישומים פליליים נגד ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי וכן בקשת הסגרה מקנדה של מנג וואנז'ו, סמנכ"לית הפיננסים של וואווי ובתו של מייסד החברה ונשיאה, מנג וואנז'ו.

המחלקה המשפטית הפלילית בארה"ב הגישה אתמול (ב') אישומים פליליים נגד החברה, זאת לאחר שלפני חודש פורסם כי נפתחה חקירה פלילית נגד החברה הסינית בחשד לגניבת סודות מסחריים מחברות אמריקאיות. 

החקירה נולדה, בחלקה, בשל התביעות האזרחיות נגד וואווי, בהן גם תביעה בסיאטל, שבה חבר המושבעים קבע כי וואווי אחראית על גניבת טכנולוגיה רובוטית ממעבדה של T-Mobile.

התובע המיוחד מת'יו וויטקר אישר במהלך מסיבת עיתונאים כי המחלקה המשפטית מבקשת את הסגרתה של וואנז'ו מקנדה. זאת לאחר שב-1 בדצמבר 2018 נעצרה והואשמה על-ידי ארצות הברית בהונאה רב-לאומית של בנקים בנוגע לעסקאות עם איראן, צעדים שהם הפרת הסנקציות של ארה"ב. בית המשפט הקנדי ​​שחרר את מנג בערבות ב-11 בדצמבר, בעוד היא ממתינה לשימוע לקראת הסגרתה לארה"ב.

"אנו מתכננים להגיש את בקשת ההסגרה הרשמית בד-בבד עם כל המסמכים הנדרשים עד לתאריך 30 בינואר", אמר וויטקר.

בתגובה, אמר בכיר בממשל בסין כי התנהלותו של ממשל ארה"ב נגד וואווי היא "לא הוגנת" ו"בלתי מוסרית", כך לפי דיווח ברויטרס.