ח"כ קסניה סבטלובה עוזבת את התנועה של ציפי לבני

עזיבתה של סבטלובה היא על רקע התמקדותה של לבני במשך כל השנים בנושאים מדיניים ביטחוניים בלבד • "הנושא הביטחוני והמדיני חשוב לי, אך באתי לכנסת לייצג את העולים, לפעול נגד הגזענות ובעד האינטגרציה, ואמשיך לפעול בכיוון הזה גם מחוץ לכנסת", אמרה סבטלובה

קסניה סבטלובה/ צילום: דוברות הכנסת
קסניה סבטלובה/ צילום: דוברות הכנסת

חברת הכנסת קסניה סבטלובה, חברת התנועה ומי שהייתה חלק מן המחנה הציוני בכנסת ה-20 לא משתתפת היום בכנס ההשקה של קמפיין התנועה של ח"כ ציפי לבני. סבטלובה למדה על קיומו של הכנס מבלי להיות שותפה לתוכנו רק אתמול. עוד קודם לכן שקלה סבטלובה את המשך הדרך, לא רק לאור הסקרים הנמוכים הצפויים למפלגת התנועה אלא גם בשל הפוקוס של לבני לאורך כל השנים בנושאים מדיניים ביטחוניים בלבד.

סבטלובה, עיתונאית ומזרחנית בהכשרתה יצאה לחופשת לידה זמן קצר לפני התפזרות הכנסת ה-20 ובתום חופשת הלידה היא מתכננת להשלים את ההוצאה לאור של ספרה "על עקבים במזרח התיכון", העוסק בסיקור מדינות האזור, בהסתמך על אירועי גדולים שבהם השתתפה סבטלובה, ומנקודת המבט הנשית עם כל השינויים העוברים על האזור.

סבטלובה זכתה לפרסום בתקשורת הזרה בזכות הידע שלה בנושאי המזרח התיכון, לרבות יכולותיה לשוחח ולהתראיין באופן שוטף בערבית, ברוסית, בעברית ובאנגלית. אל הכנסת היא הגיעה מתפקיד כתבת מזרח תיכון וענייני ערבים של ערוץ 9. במהלך הקריירה העיתונאית שלה היא ראיינה את אבו מאזן, יאסר ערפאת, אחמד יאסין ובכירים בחיזבאללה.

במהלך השנים האחרונות בכנסת ניסתה סבטלובה לקדם נושאים הקרובים לחברה הרוסית בישראל ולזכויות העולים והייתה חברה בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת, אולם בתור חברת כנסת באופוזיציה קשה היה לה להגיע להישגים בחקיקה.

סבטלובה אמרה ל"גלובס": "אני מאוד מעריכה את ציפי בתור מדינאית ומזדהה עם מסריה המדיניים ומודה לה על ההזדמנות שנתנה לי, אך מאמינה שלמפלגה צריכה להיות גם אג'נדה חברתית. כשהצטרפתי למחנ"צ הייתה זו מפלגה גדולה עם כוח משמעותי. המתכונת הנוכחית והמצומצמת שונה למדי והדגש הוא ביטחוני בלבד. כשהבוחרים שואלים אותי 'מה עם יוקר המחיה ומה עם מחירי הדירות ומה עם פנסיות לעולים' אין לי מה לומר להם, כי לצערי הרב הנושאים האלה הם לא חלק מהאג'נדה. אני מזרחנית וערביסטית במקצועי, הנושא הביטחוני והמדיני חשוב לי ביותר, אך באתי לכנסת לייצג את העולים, לפעול נגד הגזענות ובעד האינטגרציה, ואמשיך לפעול בכיוון הזה גם מחוץ לכנסת".