בריטיש איירווייז סוגרת את מרכז ההזמנות שלה בישראל

בסוף החודש הזה צפויה חברת התעופה הבריטית לסגור את מוקד ההזמנות הטלפוני שהיא מפעילה בישראל • בריטיש מצטרפת לחברות תעופה נוספות, בהן לופטהנזה ויונייטד, שכבר צמצמו את הנציגות שלהן בארץ

חברות התעופה הגדולות ממשיכות לצמצם את פעילותן בישראל: בסוף החודש הזה צפויה בריטיש איירווייז לסגור את מוקד ההזמנות הטלפוני שהיא מפעילה בארץ. בכך מצטרפת בריטיש לחברות תעופה אחרות, בהן לופטהנזה ויונייטד, שכבר צמצמו את הנציגות שלהן בישראל והעתיקו את מרכזי ההזמנות למדינות אחרות.

בריטיש איירווייז תפעיל את מרכז ההזמנות הטלפוני גם לקהל הישראלי ממוקד אזורי בבריטניה, אליו ינותבו השיחות שיחויגו ממספר ישראלי. במקביל תעביר החברה את משרדיה מתל-אביב להרצליה. נציגי החברה שימשיכו לפעול מישראל תחת הנהלתה של יעל קטן כוללים את נציגי המכירות, מחלקת כספים ומחלקת. החברה תמשיך להפעיל את המשרד שלה הממוקם בנמל התעופה בן-גוריון.

בבריטיש ישראל מדגישים כי מדובר במגמה כלל-עולמית, וכי בריטיש מצטרפת למרבית חברות התעופה הזרות שפועלות מישראל, שכבר ביצעו את הצעד הזה עוד קודם לכן.

יצוין כי טורקיש איירליינס ודלתא הן מהחברות הבודדות שממשיכות להפעיל ממשרדיהן בישראל מרכז הזמנות מקומי בישראל. בנוסף, טורקיש היא אחת החברות האחרונות שעוד פועלות במודל של עמלות לסוכנים בגין מכירה של כרטיסים, מודל שהולך ונכחד בענף.

בריטיש איירווייז היא החברה הוותיקה ביותר המפעילה טיסות מישראל מזה 86 שנה. לפני כשנה ביקר בישראל מנכ"ל בריטיש העולמית, אלכס קרוז, שהתייחס לחשיבות של השוק הישראלי עבור החברה. עוד אמר קרוז כי החברה תשקול להפעיל טיסות ישירות לאילת (רמון) באמצעות מותג לואו קוסט שלה - אך בינתיים המהלך הזה לא מבשיל. מבחינת החברה, הטיסות מתל-אביב מוגדרות כטיסות לטווח רחוק (Long Haul), מה שבא לידי ביטוי בשירות לנוסע ובסוגי המטוסים שמוקצים לקו.

בקרוב בריטיש איירווייז תתמודד עם תחרות מעניינת בטיסות ישירות לבריטניה, יעד שהתחרות אליו תגבר עם הכניסה המתוכננת של חברת התעופה וירג'ין בקווים לישראל - דבר שמתוכנן לקרות לקראת האירוויזיון.