רפאל ואוניברסיטת בן גוריון ישתפו פעולה בתחומי סייבר

שני המיזמים הראשונים שיקודמו יעסקו בחקירת הסיכונים שבפריצות סייבר תוך פגיעה בחיישנים של כלי רכב אוטונומיים ובבינה מלאכותית

אוניברסיטת בן גוריון / צילום: איל יצהר
אוניברסיטת בן גוריון / צילום: איל יצהר

רפאל ואוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע ישתפו פעולה בתחומי אבטחת סייבר, ניידות חכמה, בינה מלאכותית ורובוטיקה. שני המיזמים הראשונים שיקודמו במסגרת שיתוף הפעולה החדש יעסקו בחקירת הסיכונים שבפריצות סייבר - תוך פגיעה בחיישנים של כלי רכב אוטונומיים ובבינה מלאכותית.

הסכם שיתוף הפעולה המחקרי נחתם היום (ג') במסגרת הכנס סייברטק 2019 בין הסמנכ"ל ומנהל חטיבת המו"פ וההנדסה של רפאל, ד"ר רן גוזלי לבין נטע כהן, מנכ"ל החברה למסחור טכנולוגיות של האוניברסיטה, BGN Technologies.

מתוקף שיתוף הפעולה שהוגדר היום אסטרטגי, שתי החברות יקימו מרכז מצוינות חדש שיפעל מפארק ההייטק בבאר שבע.

ההסכם החדש נחתם בעקבות ההחלטה של רפאל להקים שלוחת מחקר בבאר שבע במהלך 2019. המרכז החדש יתמקד בהיבטים הקשורים למערכות אוטונומיות, תוך הרחבת שיתוף הפעולה עם מומחי האוניברסיטה: "ההחלטה של רפאל להקים את מרכז המצוינות בבאר שבע בשילוב עם הסכם שיתוף הפעולה איתנו הם עדות ברורה למובילות של חוקרי אוניברסיטת בן גוריון בחדשנות ובתחומי החומרה והנתונים", אמר כהן.

גוזלי מרפאל אמר כי "אבטחת הסייבר היא אחד האתגרים הגדולים, כמעט בכל היבט של החיים המודרניים ושיתוף הפעולה החדש יסייע לתמול במערכות האוטונומיות שלנו תוך עבודה משותפת עם מומחים מובילים בתחום".