מגדל ממשיכה לממש את ההשקעה המוצלחת בפתאל החזקות; בצד הרוכש: אלטשולר שחם

בית ההשקעות הפך לבעל עניין בחברה, עם החזקה של קצת יותר מ-5% מההון, לאחר שהשקיע 50 מיליון שקל ברכישת נתח של קרוב ל-1% ממניותיה מידי קבוצת הביטוח

רשת המלונות פתאל החזקות עדכנה כי בימים האחרונים הפך בית ההשקעות אלטשולר שחם לבעל עניין בחברה, עם החזקה של קצת יותר מ-5% מההון, לאחר שהשקיע כ-50 מיליון שקל ברכישת נתח של קרוב ל-1% ממניותיה.

על פי הערכות, בצד המוכר עומדת קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל, שעם המכירה הנוכחית ממשיכה לצמצם את החזקותיה בפתאל.

מבחינת מגדל מדובר בהחזקה היסטורית, שהציפה לה, ובעיקר למבוטחיה ולעמיתיה, תשואה נאה מאוד. מגדל השקיעה בפתאל כ-120 מיליון שקל לפני כ-11 שנים, ורשמה מאז תשואה פנומנלית של כמעט פי עשרה על ההשקעה (כולל דיבידנדים שחולקו). כיום מחזיקה מגדל קרוב ל-15% ממניות פתאל, בשווי שוק נוכחי של כ-830 מיליון שקל.

ההשקעה בחברת המלונאות של דוד פתאל הייתה מהסיבות העיקריות להצטיינות של מגדל בתשואות ב-2018. שווי השוק של פתאל, הנסחרת במדד ת"א-35, עומד על 5.7 מיליארד שקל, כשמנייתה רחוקה 14% משווי השיא שקבעה בדצמבר 2018.

מניית פתאל טיפסה ב-20% מאז ההנפקה
 מניית פתאל טיפסה ב-20% מאז ההנפקה

אחת ההנפקות המוצלחות בשנתיים האחרונות

מהעדכון של פתאל בנושא עולה כי מכירת המניות על ידי מגדל, שבוצעה בסוף השבוע האחרון, נעשתה לפי מחיר של 380 שקל למניה - נמוך בכ-2.5% ממחיר השוק בעת הרכישה, וזאת אחרי שמניית פתאל החזקות טיפסה בכ-20% מאז שהונפקה לפני קצת פחות משנה. באוקטובר האחרון מכרה מגדל נתח גדול יותר ממניותיה תמורת כ-100 מיליון שקל - מימוש שנעשה לפי מחיר של כ-400 שקל למניה.

הנפקתה של פתאל החזקות, שייסד המנכ"ל והיו"ר דוד פתאל, מסתמנת עד כה כאחת המוצלחות שנכללו בגל הנפקות האקוויטי הראשוניות (IPO) שהתרחש בבורסה ב-2017-2018, שמרביתן מציגות תשואות שליליות דו-ספרתיות. הנפקתה של פתאל הייתה גם הגדולה בגל הנפקות זה, וכללה גיוס של יותר מ-500 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-4 מיליארד שקל "לפני הכסף".

מוקדם יותר החודש ביצעה פתאל הקצאת אג"ח פרטית למוסדיים בהיקף של כ-130 מיליון שקל, באמצעות הרחבת הסדרה הציבורית שלה הנסחרת בתשואה של כ-3.5% והיקפה כ-580 מיליון שקל.

בימים האחרונים עדכנה פתאל על חבירה לחברת ספרינג ונצ'רס של אביב רפואה בהקמת קרן ההשקעות Journey Ventures, שתשקיע ותאגד תחתיה חברות טכנולוגיה המתמקדות בתחומי התיירות והמלונאות (Travel-Tech). גובה ההשקעה בכל חברה צפוי לנוע בין מיליון ל-2 מיליון דולר, ומהודעת החברות עולה כי פתאל תהיה בעלת המניות המרכזית בקרן, עם החזקה של 81%, וספרינג תחזיק ביתרה (19%).

אלטשולר שחם, המנוהל על ידי גילעד אלטשולר ורן שחם, הוא שחקן בולט בשוק המניות המקומי, והיה פעיל מרכזי בשנה האחרונה בפעילות בשוק ההנפקות וההפצות של מניות בבורסה, על רקע גיוסים משמעותיים הנרשמים בפעילות החיסכון לטווח ארוך שלו. מדובר בהשקעות מכספי החוסכים בבית ההשקעות, שמנהל כיום נכסים בהיקף של יותר מ-100 מיליארד שקל.