מצוקת המזומנים של ברנמילר גורמת לבעל השליטה להזרים לה עוד כספים ולחתוך את שכרו בחצי

חברת ברנמילר אנרג'י, הפועלת בייזום מתקנים לייצור חשמל, עדיין לא מייצרת הכנסות, צוברת הפסדים ומניית החברה צללה מאז ההנפקה ביותר מ-70%

חברת ברנמילר , הנמצאת במצוקת מזומנים, נוקטת בצעדים להשגת מימון ולצמצום הוצאותיה, שייסיעו לה להתייעל ויאפשרו לה להמשיך להתקדם בעסקיה כמתוכנן. בעדכון בנושא שפרסמה ברנמילר הבוקר (ד') היא דיווחה כי "יתרת המזומנים המצויה ברשות החברה אינה מספיקה להשלמת פרויקט רותם 1 ופרויקטים נוספים", וכי בניסיון לשפר את מצבה, בעל השליטה, אבי ברנמילר, מגדיל את התמיכה בה, ומצמצם במחצית את תשלומי השכר לו ולילדיו לתקופה הקרובה.

ברנמילר, הפועלת בייזום, תכנון, הקמה והפעלת מתקנים לייצור חשמל, עדיין לא מייצרת הכנסות, צוברת הפסדים ומניית החברה, שהחלה להיסחר בבורסה באוגוסט 2017, צללה מאז ביותר מ-70% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-60 מיליון שקל.

החברה העריכה בדוחותיה הכספיים האחרונים כי יש בידיה משאבים מספיקים למימון המשך פעילותה עד סוף חודש נובמבר 2019 לפחות. רואי החשבון שלה הפנו את תשומת לב המשקיעים להפסד של יותר מ-7 מיליון שקל ולתזרים מזומנים שלילי של 12.5 מיליון שקל שהצטבר לה במחצית הראשונה של 2018, וציינו כי המשך מימון פעילותה "מותנה בתזרים הכנסות חיובי וגיוסי הון ממקורות חיצוניים".

במטרה לתמוך בתזרים המזומנים של החברה, בעל השליטה ברנמילר העביר אתמול (ג') לחברה 1.8 מיליון שקל, בהתאם להסכם הלוואה בהיקף של עד 2.5 מיליון שקל שחתם מול החברה מוקדם יותר החודש (במסגרתה כבר העביר לה 400 אלף שקל), והודיע כי הוא מוכן להכפיל את היקף ההלוואה ולהעניק לה תמיכה של עד 2.5 מיליון שקל נוספים. המימון שמעניק ברנמילר לחברה הנושאת את שמו מגיע במקביל לניסיונות החברה לקבל מימון בהיקף משמעותי יותר.

צעדי ברנמילר לצמצום הוצאות והגדלת מימון
 צעדי ברנמילר לצמצום הוצאות והגדלת מימון

גם הבנים יקצצו בשכרם

בשבוע שעבר עדכנה ברנמילר על מתווה לעסקת מימון בסך 20 מיליון שקל מקרן השקעות, בריבית שנתית של כ-10%, שבועות ספורים אחרי שנפלה עסקה שקידמה לקבלת הלוואה בסכום דומה מקרן השקעות פרטית אחרת. בברנמילר ציינו כי החברה ממשיכה לקדם את המו"מ מול הקרן ולצד זה "בוחנת חלופות נוספות לחיזוק מצבה הכספי".

בחודש אוקטובר האחרון משכה ברנמילר סכום של כ-21 מיליון שקל המהווים את עיקר כספי הלוואה שקיבלה מבנק לאומי למימון השלמת הקמת פרויקט רותם 1, הפרויקט המרכזי של ברנמילר, במסגרתו היא מקדמת הקמת תחנת כוח בדרום הארץ לייצור חשמל המתוכנן להימכר לחברת החשמל.

כעת מעריכים בברנמילר כי קבלת המימון מהקרן הפרטית יחד עם הלוואות הבעלים יאפשרו לה לעמוד "באבני הדרך הנותרות של הסכם המימון עם לאומי" וכך תוכל החברה לשחרר סכום של עד כ-16 מיליון שקל שהופקדו בפיקדונות כחלק מהסכם המימון מול הבנק.

סכום זה, לפי החברה, מיועד "לשמש מקור עיקרי לפירעון ההלוואה שתתקבל מקרן ההשקעות הפרטית", שתסייע לה להשלים את פרויקט רותם 1 ולתמיכה במימון פעילותה השוטפת לשנה הקרובה.

כאמור, עוד במסגרת צעדי ההתייעלות, ברנמילר בתפקידו כיו"ר וכמנכ"ל החברה יקצץ 50% משכרו החודשי, העומד כיום על 88 אלף שקל, למשך חצי השנה הראשונה של 2019, וכך גם צמד בניו - ניר ודורון, המכהנים כמשנים למנכ"ל ומקבלים שכר חודשי של 50 אלף שקל כל אחד. נוסף לשכרם החודשי, השלושה נהנים מהטבות וזכאים למענק שנתי על בסיס תוצאות החברה. עלות ההעסקה המצרפית של השלושה התקרבה ל-1.8 מיליון שקל ב-2017.