ועד עובדי "כאן" חושש ממסמוס מסקנות ועדת השלושה

ועד העובדים בתאגיד השידור חושש שמקצה השיפורים שביקשה מועצת התאגיד מוועדת השלושה לבצע הוא ניסיון למסמס את הבדיקה שעליה הופקדה הוועדה • מדובר בוועדה שאמורה הייתה לחקור את פרשת הרשימות בתאגיד, לרבות אופן גיוס עובדי רשות השידור לשורות התאגיד והאופן בו תויגו אותם עובדים

ועד העובדים בתאגיד השידור הציבורי "כאן" חושש שמקצה השיפורים שביקשה מועצת התאגיד מוועדת השלושה לבצע הוא ניסיון למסמס את הבדיקה שעליה הופקדה הוועדה. מדובר בוועדה שאמורה הייתה לחקור את פרשת הרשימות בתאגיד, לרבות אופן גיוס עובדי רשות השידור לשורות התאגיד והאופן בו תויגו אותם עובדים.

הממצאים של ועדת השלושה נדונו במועצת התאגיד בתחילת החודש, ובסיום הדיון התבקשו חברי הוועדה לבצע השלמות. עם הגשת מסקנות הוועדה ביקשו ארגון העיתונאים וועד עובדי "כאן" - באמצעות עורכי הדין של ארגון העיתונאים, ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה, לקבל לידיהם את הדוח, אך סורבו.

בהודעה שנשלחה אתמול (ג') לעובדים, עדכן הוועד את העובדים בהשתלשלות העניינים וציין: "הרושם שלנו הוא שהתארכות הבדיקה ו'מקצה השיפורים' נועדו למסמס את העניין ולהרדים אותנו. אנחנו מבטיחים לכם שאין לנו שום כוונה לוותר". 

עוד דווח לעובדים כי ארגון העיתונאים והוועד העבירו בימים האחרונים מסמכים נוספים שנוגעים לפרשה, "המעידים לכאורה על קיומן של רשימות שחורות, על שימוש שעשו בהן בכירי התאגיד בקליטת עובדים והתכתבויות וואטסאפ שמשקפות לכאורה פרקטיקה של תפירת מכרזים בתאגיד. ביקשנו להעביר את החומרים לוועדת השלושה השוקדת על השלמת הדוח שלה". 

ל"גלובס" נודע כי בין המסמכים שהועברו יש גם צילום מסך של התכתבות בוואטסאפ בין שתי שכירות בתאגיד השידור הציבורי שהיו חשופות להליך גיוס בתחום כוח-האדם: "X עכשיו כותבת בעצמה את התנאים למכרז שלה", נכתב בתכתובת הוואטסאפ. "היא עושה את זה בשיתוף-הפעולה של קרן (קרן הראל-הררי, סמנכ"לית משאבי האנוש של התאגיד שפרשה בינתיים. עב"ל). זה מאוד מלוכלך שהיא מתאימה את התנאים למצב שלה. זה ממש מלוכלך".

פרט לתכתובות הוואטסאפ נשלחו לחברי הוועדה גם צילומים מתוך הרשימות עצמן שמציגות את האופן בו תויגו העובדים, זאת על-מנת להסיר ספק כי רשימות כאלה אכן היו קיימות. בנוסף מצורפים העתקי מיילים שקושרים בין קרן הראל-הררי, סמנכ"לית משאבי האנוש, והמנכ"ל אלדד קובלנץ לרשימות ומוכיחים כי הם היו מודעים לחלוטין לקיומם.

במייל העדכון דווח כאמור לעובדים כי הארגון והוועד בקשו לעיין בדוח הוועדה, אך בקשתם לא נענתה, והתאגיד אינו מוכן להתחייב שיועבר בהמשך.

המייל נחתם בהבטחה הבאה: "ועד עובדי התאגיד ממשיך לעמוד על המשמר עד לחשיפת האמת בפרשה". 

ממועצת "כאן" נמסר בתגובה: "דוח הוועדה כולל גם התייחסות לאנשים שכבר אינם עובדי התאגיד. המועצה הנחתה את הוועדה לעשות מאמץ נוסף לזימון אותם עובדים לשעבר, שסירבו בעבר להגיע, על-מנת לקבל את התייחסותם. אין שום כוונה למסמס את הבדיקה, והחלטת המועצה בנושא תפורסם לאחר שיבוצעו כל ההשלמות והבדיקות הנדרשות, ובכלל זה התייחסות לחומרים שהועברו על-ידי הוועד".