האופציות של אהוד ברק יחכו? אינטרקיור דחתה את אסיפת בעלי המניות

חברת הקנאביס אינטרקיור הודיעה על דחיית אסיפת בעלי המניות שהייתה אמורה להתקיים היום, אשר נועדה לאישור השקעה בחברה ותנאי העסקה של נושאי המשרה, בהם היו"ר אהוד ברק והמנכ"ל אלכס רבינוביץ' • הסיבה לדחייה היא הערות שרשות ני"ע מעוניינת לשלב בדוח הזימון

אהוד ברק/ צילום: איל יצהר
אהוד ברק/ צילום: איל יצהר

חברת הקנאביס אינטרקיור , הנסחרת לפי שווי של יותר מ-900  מיליון שקל, הודיעה אתמול בשעות הערב על דחיית אסיפת בעלי המניות שהייתה אמורה להתקיים היום (ה'), ונועדה לאשר עסקת השקעה בחברה ואת תנאי ההעסקה של נושאי משרה בה - היו"ר אהוד ברק, המנכ"ל אלכס רבינוביץ' ומנהלי החברה הבת קנדוק, בה מרוכזת פעילות הקנאביס של אינטרקיור. הסיבה לדחייה היא הערות של רשות ני"ע לדוח זימון האסיפה. הדוח המעודכן יפורסם ככל הנראה בהמשך היום.

ככל הידוע, ההבהרות שמבקשת רשות ני"ע קשורות לעסקיה של חברת קנדוק, ובהתאם אינטרקיור תידרש לפרסם בימים הקרובים נתונים מעודכנים על החברה הבת, בהם מתאר עסקת הרכישה ונתונים כספיים רלוונטיים. כך, המשקיעים יוכלו לקבל תמונת מצב עדכנית לגבי הפעילות הנרכשת, ובהתאם לשקול את הצבעתם בנושאי השכר של מנהלי אינטרקיור.

רשות ני"ע החלה בחודשים האחרונים להתערב בדיווחים של חברות הקנאביס בבורסה בת"א, כך שנדיר לראות שיוצא דיווח משמעותי ומורכב של חברה מובילה ללא תיקון. התיקונים הללו  נועדו להבהיר למשקיעי הקנאביס נקודות של אי ודאות וסיכון בתחום הבוסרי מבחינת הבורסה ולמשקיעים, אשר מרכז בתקופה האחרונה פעילות רבה ועליות מטאוריות.

רשות ני"ע אף פרסמה מסמך ובו הנחיות למשקיעים בקנאביס וביקשה מהם לשים לב לסוגיות כגון הבדל בין אישור עקרוני לגידול הצמח לבין אישור בפועל, העובדה כי חלק מהחברות לא תוכלנה לייצר על פי התקנות החדשות (אינטרקיור היא דווקא מאלה שכן), ההבדל בין מזכר הבנות למיזוג לבין השלמת העסקה, ועוד.

פיגל ונוימן מורווחים כבר מאות אחוזים על השקעתם

במסגרת האסיפה של אינטרקיור אמורה החברה לאשר כאמור הקצאת מניות בתמורה לכ-17 מיליון דולר, על פי הסכם שנחתם בדצמבר, לקבוצת משקיעים בהובלת המיליארדר גארי פיגל ובהשתתפות יזם ענקית חללי העבודה המשותפים WeWork אדם נוימן. המשקיעים הללו כבר מרווחים "על הנייר" מאות אחוזים על השקעתם, כאשר חלק לא מבוטל מהעליות במניה (סה"כ כ-3,000% מאז יוני האחרון) התרחשו על רקע ביצוע גיוס ההון.

כמו כן צפויה האסיפה לאשר אופציות ליו"ר אהוד ברק השוות כיום 35 מיליון שקל על הנייר, שכשליש מהן יהיה ניתן למימוש מיד לאחר ההקצאה. אינטרקיור מחזיקה בבעלות מלאה בחברת קנדוק, חברה ותיקה בתחום גידול הקנאביס הרפואי בישראל. לאחרונה החלה אינטרקיור ליזום פעילות דומה בחו"ל וכן להגדיל את כושר הייצור בארץ, לקראת אישור היצוא. כמו כן בכוונתה להנפיק בנאסד"ק בתוך חצי שנה.

ביום ראשון השבוע אישרה ממשלת ישראל את יצוא הקנאביס מישראל, כאשר בפועל עשוי היצוא להתחיל לקראת סוף השנה. בעקבות האישור נסק שוויין של מניות הקנאביס בבורסה בת"א (סקטור שכבר מכיל 16 חברות, לעומת חברה אחת לפני שנה וחצי). מלבד אינטרקיור שטסה, ישנן חברות קנאביס נוספות הנסחרות בשוויים גבוהים כגון טוגדר (קרוב ל-300 מיליון שקל), קנאשור (144 מיליון שקל) וקנביט (133 מיליון שקל). בסך הכל שווה סקטור מניות הקנאביס בבורסה כ-2 מיליארד שקל, שלא היו קיימים כלל אשתקד.