ננו דיימנשן גייסה 12 מיליון דולר בנאסד"ק בדיסקאונט של 21.9% והמניה צנחה ב-10.7%

יצרנית מדפסות התלת ממד ננו דיימנשן נאלצה להמתין עם הגיוס עקב השבתת הממשל האמריקאי • המניה יורדת היום בבורסת ת"א בכ-8%

מדפסת של ננו דיימנשן  / צילום: אתר החברה
מדפסת של ננו דיימנשן / צילום: אתר החברה

יצרנית מדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן השלימה גיוס של 12 מיליון דולר בנאסד"ק. הגיוס בוצע בדיסקאונט של 21.9% ובתגובה מניית החברה נפלה ביום שישי ב-10.7% בנאסד"ק ויורדת היום (א') בת"א בכ-8%.

הגיוס בוצע על בסיס תשקיף שהגישה החברה כבר לפני למעלה מחודשיים, וזאת על רקע עיכוב שנבע מהשבתת הממשל בארה"ב שהשפיעה גם על ה-SEC, רשות ניירות הערך האמריקאית. בעת הגשת התשקיף ציינה ננו דיימנשן שמחיר ה-ADS (איגרות מעקב אחרי מניה שנסחרת בבורסה זרה) עמד על 1.9 דולרים, ואילו בסופו של דבר ההנפקה בוצעה במחיר של 75 סנט בלבד ל-ADS.

ננו דיימנשן  הנפיקה 16 מיליון יחידות - כל יחידה כוללת ADS, אופציה לרכוש ADS נוספת במחיר מימוש של כ-86 סנט לתקופה של חמש שנים ואפשרות לרכוש עוד ADS בתמורה ל-75 סנט; וזאת כאמור בתמורה כוללת של 12 מיליון דולר ברוטו, ושל 11.2 מיליון דולר נטו לאחר הוצאות הקשורות להנפקה. היקף הגיוס עשוי לגדול ב-1.8 מיליון דולר אם החתם, A.G.P., יבחר לממש אופציה שיש לו לרכוש ADS נוספות תוך 45 יום. את ההנפקה ליווה עו"ד עודד הר-אבן ממשרד ZAG S&W.

זינוק בהכנסות

בחברה מייעדים 7 מיליון דולר מהיקף ההנפקה להגברת מאמצי המכירות והשיווק הגלובליים, 2 מיליון דולר נוספים להגדלת יכולות הייצור ואת היתרה לצרכי הון חוזר וצרכים כלליים עסקיים, כולל הסכמי רישוי. בסוף הרבעון השלישי היו בקופת ננו דיימנשן מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 7.5 מיליון דולר, לאחר שבחודש פברואר שעבר החברה גייסה 13.8 מיליון דולר בהנפקת ADS בדיסקאונט.

ננו דיימנשן, המנוהלת על ידי עמית דרור, מייצרת מדפסות תלת-ממד שמסוגלות להדפיס רכיבים אלקטרוניים שונים. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 צמחו הכנסות החברה ב-745% לעומת התקופה המקבילה ב-2017, לרמה של 3.4 מיליון דולר, והיא צמצמה את ההפסד הנקי שלה מ-13.3 מיליון דולר ל-11.5 מיליון דולר.