מפלגת העבודה אישרה את מועמדות היועץ של גבאי כנציג הקיבוצים

המוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה אישר את מועמדות לדרר על אף שהוא מתגורר בתל אביב ורכש דירה בעיר, זאת לאחר שהוכיח שמרכז החיים שלו נמצא בתנועה הקיבוצית • תומר פינס נפסל מאחר שהוועדה קבעה כי עיסוקיו הפוליטיים לא קשורים למושבים • פינס: "צר לי שבזמן שהשמאל הציוני ומפלגת העבודה נמצאים במצב חירום, בוחרים שוב גורמים במפלגה לעסוק בפוליטיקה קטנה"

תומר פינס, יו״ר צעירי העבודה / צילום: מטה צעירי העבודה
תומר פינס, יו״ר צעירי העבודה / צילום: מטה צעירי העבודה

מועמדותו של היועץ הפוליטי של אבי גבאי, אילן לדרר, כנציג הקיבוצים אושרה היום על ידי המוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה. אך מועמדותו של תומר פינס כנציג המושבים נפסלה.

המוסד לבירור עתירות, בראשות עורך הדין יגאל שפירא, פסק היום בעתירתו של איש המפלגה דני זמיר כי לדרר, שכתובתו הרשומה היא בקיבוץ עין השופט, הוכיח בפניהם שמרכז החיים שלו נמצא בתנועה הקיבוצית. הוא נבחר ליו"ר המשמרת הצעירה בקיבוצים, הוא נמצא בצוות היגוי צעירי מחוז הקיבוצים ואף סייע בבניית תכנית העבודה של מחוז הקיבוצים לקראת הבחירות לכנסת ה-21. לדרר מתמודד ברשימה הכללית ואם לא יבחר אף נציג קיבוצים עד למקום 14 ברשימה, לדרר יוקפץ לשם. זאת על אף שלדרר מתגורר בתל-אביב ואף רכש דירה למשפחתו בעיר תל-אביב רק לפני מספר חודשים.

באשר לתומר פינס, המתגורר בתל-אביב ובמושבים כפר הס וחירות לסירוגין בעשור האחרון (כתובתו הרשומה היא כפר הס), פסק המוסד לבירור עתירות באופן הפוך מאשר לדרר. הסיבה לכך, לפי החלטת שפירא היא שיו"ר מחוז המושבים במפלגה, טען שפינס התרחק, מבחינת עיסוקיו הפוליטיים מנושאים הקשורים למושבים.

"הגעתי למסקנה שלדרר הוכיח שמרכז החיים שלו עדיין בתנועה הקיבוצית ולכן זכאי להתמודד ואילו פינס לא שכנע שלמרות מגוריו בתל-אביב, מרכז חייו בתנועת המושבים. לפיכך, פינס לא יוכל להציג מועמדות למשבצת המושבים, אך יוכל להמשיך להתמודד על מקום ברשימה לכנסת".

ההחלטה לאשר את לדרר לא עוברת בקלות בתוך המפלגה. המועמד הנוסף על משבצת הקיבוצים הוא גברי ברגיל, מזכיר התנועה הקיבוצית לשעבר ואיש קיבוץ רמות מנשה המתגורר בקיבוץ כל השנים.

מחר עומדים לפרסם בכירים בתנועה הקיבוצית עצומה ומכתב שקוראים לתמוך בגברי ברגיל למועמדות מטעם הקיבוצים. בין שאר יחתמו על המודעה: שרי החקלאות לשעבר שלום שמחון ואורית נוקד, גיורא זלץ ראש מועצה אזורית גליל עליון, דני עטר יו״ר קק״ל, ניב ויזל ראש מועצה אזורית מטה יהודה, ליבשטיין ראש מועצה אזורית שער הנגב, ועוד ראשי מועצות אזוריות ובכירים בתנועה הקיבוצית.

בנוסף, תומר פינס אשר נרשם להתמודדות על מחוז המושבים, אף הוא שוקל לפנות לערכאות נוספות, בעיקר בשל ההחלטה המבדילה בינו לבין לדרר, על אף ששניהם מתגוררים בתל-אביב.

פינס אמר ל"גלובס": "צר לי שבזמן שהשמאל הציוני ומפלגת העבודה נמצאים במצב חירום, בוחרים שוב גורמים במפלגה לעסוק בפוליטיקה קטנה ולנסות ולהצר את צעדיי. ההחלטה לפסול את מועמדותי במשבצת המושבים תוך השארת יועצו הפוליטי של אבי גבאי במשבצת הקיבוצים, ללא הבדלים מהותיים ובניגוד להחלטה פה אחד של ועדת הבחירות היא לא פחות ממחשידה. עם זאת, לא אערער על ההחלטה. את הזמן והמשאבים המצומצמים שברשותי אקדיש לחיבורים הנדרשים בשמאל הציוני ובעתיד התנועה, כפי שהייתי מצפה ממנהיגי המפלגה בתקופה שעתידה לוט בערפל יותר מאי פעם".