אחרי החזקה של 10 שנים: זהר זיסאפל מכר את כל מניותיו באלוט בכ-19 מיליון דולר

בהנחה שיזם ההייטק מכר את ההחזקה שלו בשבועות האחרונים, אפשר להעריך שהיקף המכירה היה 18-19 מיליון דולר, לפי מחיר ממוצע של 6.6 דולרים למניית אלוט • מחיר המניה כיום משקף לחברה מהוד השרון שווי שוק של 236 מיליון דולר

זהר זיסאפל / צילום: איל יצהר
זהר זיסאפל / צילום: איל יצהר

10 שנים לאחר שנכנס להשקעה בחברת הטכנולוגיה אלוט תקשורת , יזם ההייטק זהר זיסאפל מכר את כל מניותיו בחברה. מדיווח שהועבר ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, עולה כי בסוף ינואר עמדה ההחזקה של זיסאפל במניות אלוט על 0%, בהשוואה להחזקה של כ-8.5% ממניות החברה בתחילת מארס 2018. בהנחה שמכר את ההחזקה שלו בשבועות האחרונים, אפשר להעריך שהיקף המכירה היה כ-18-19 מיליון דולר, לפי מחיר ממוצע של כ-6.6 דולר למניית אלוט. המחיר הנוכחי של המניה הוא 7 דולר והוא משקף לחברה מהוד השרון שווי שוק של 236 מיליון דולר.

אלוט, בניהולו של ארז ענתבי, שינתה בשנים האחרונות את המיקוד העסקי שלה והיא מספקת כיום פתרונות עבור מפעילות תקשורת, בהם פתרונות אבטחה, בניגוד לשנים קודמות בהן עיקר הפעילות שלה היה בייעול השימוש בציוד התקשורת בליבת הרשת - תחום שרשם שחיקה משמעותית. החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א.

אלוט הונפקה לראשונה בוול סטריט ב-2006 לפי מחיר של 12 דולר למניה, אך בתקופת המשבר הפיננסי של לפני עשור, מנייתה ירדה לרמות שפל. זיסאפל ניצל את הירידה במניה ונכנס להשקעה באלוט בשנת 2009 בתמורה מוערכת של מיליוני דולרים בודדים, כשמניית אלוט נסחרה סביב 1.5-1.7 דולר בלבד.

באחרונה נרשם מימוש נוסף במניות אלוט, כשהקרן של המיליארדר ג'ורג' סורוס מכרה בנובמבר חלק מההחזקה שלה במניות החברה. אלוט תפרסם את הדוחות הכספיים לסיכום 2018 ביום שלישי השבוע.

בשנה שעברה צמצם זיסאפל את ההחזקות שלו בחברת טכנולוגיה ישראלית נוספת, סיליקום , ומתחילת 2018 עד סוף נובמבר מכר מניות סיליקוםבהיקף כולל של מעל 30 מיליון דולר, וירד מהחזקה של 20% ל-10.6%. סיליקום היא אחת החברות בקבוצת רד שהקים זיסאפל עם אחיו, יהודה זיסאפל.