ישמחו השנאים: מניית פייטון השלימה קפיצה של 420% ב-5 שנים לשווי של 400 מיליון שקל

יצרנית השנאים, שבשליטת דוד יטיב, דיווחה על עדכון הזמנות מסגרת קיימות לאספקת רכיבים מגנטיים לתחום הרכבים ההיברידיים בכ-28 מיליון דולר על פני שש שנים, כשני שליש מהם בשלוש השנים הראשונות • המניה טיפסה היום בחדות ב-5%-8% במחזור גדול מהרגיל

בניין קבוצת פייטון בראשל"צ / צילום: תמר מצפי
בניין קבוצת פייטון בראשל"צ / צילום: תמר מצפי

עדכון שפרסמה חברת התעשייה פייטון  (Payton) בסוף השבוע האחרון, בנוגע להארכת הסכם מסגרת בתחום תעשיית הרכב, העלה את מנייתה "מעל לרדאר" והיא הציגה היום טיפוס חד של 5%-8% במחזור מסחר גדול מהרגיל.

העליות היום, המעניקות לפייטון שווי נוכחי של כ-400 מיליון שקל, המשיכו את הסנטימנט החיובי ממנו נהנית המניה כבר תקופה ממושכת: קפיצה שנתית של כ-75%, המצטברת לכ-260% בשלוש שנים ולכ-420% חמש שנים אחורה. עליות אלה הציבו את החברה מרחק נגיעה מרמת השיא אליה הגיעה המניה בחודש אוקטובר האחרון, אז היא שיקפה לפייטון שווי של כ-440 מיליון שקל.

פייטון דיווחה בסוף השבוע על עדכון והארכה של שתי הזמנות מסגרת קיימות לאספקת רכיבים מגנטיים לתחום הרכבים ההיברידיים (HEV) לקבלן מתעשיית הרכב, בהיקף כולל של כ-28 מיליון דולר על פני שש שנים (בין 2019-2024) - כשני שליש מהם בשלוש השנים הראשונות.

לפי פייטון, אחת ההזמנות היא בהיקף של כ-17 מיליון דולר, והיקף הרכישות ממנה בשלוש השנים הראשונות מוערך בכ-11 מיליון דולר. ההזמנה הנוספת היא בהיקף של כ-11 מיליון דולר, והיקף הרכישות ממנה בשלוש השנים הראשונות מוערך בכ-8 מיליון דולר.

בפייטון הדגישו כי "הסכומים והכמויות המצוינות בהסכמי המסגרת אינם בגדר הזמנות מחייבות והמזמין רשאי לבטל, לדוחות או לצמצם את הזמנותיו בפועל לעומת ההיקף שצוין בהסכמי המסגרת". מנגד, היקף המסגרת מחייב את פייטון "להיות מסוגלת לספק את הכמויות הנקובות בהסכמי המסגרת".

מניית פייטון השלימה קפיצה
 מניית פייטון השלימה קפיצה

החברה צופה "המשך גידול בביקושים"

נראה כי צמיחת פעילות הרכבים ההיברידיים מיטיבה עם פייטון - רק בסוף אוגוסט עדכנה החברה כי חתמה על הסכם מסגרת "לאספקת רכיבים מגנטיים פרי פיתוחה", לקבלן מתעשיית הרכב בהיקף כולל של כ-46 מיליון דולר על פני שבע שנים (2019-2025), כ-30% מהסכום (כ-14 מיליון דולר) בארבע השנים הקרובות.

פייטון, הנמצאת בשליטת היו"ר דוד יטיב, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של שנאים. את פעילותה מרכזת בעבורה החברה הבת (66%) פייטון פלאנר מגנטיקס , הנסחרת בבורסת יורונקסט שבבלגיה בשווי של כ-120 מיליון דולר, אחרי זינוק שנתי של כ-90%. גל העליות הנמשך בפייטון משקף להחזקותיו של יטיב בפייטון (51%) שווי שוק נוכחי מרשים של כ-200 מיליון שקל ("על הנייר").

מלבד יטיב, מי שעוד נהנה מעליית שווי המניה היא בעלת העניין אלפא ערך, קרן ההשקעות של גבי דישי ומיכאל וייס, עם החזקה של כ-9% מההון בשווי שוק נוכחי של כ-35 מיליון שקל וכן הפניקס (כ-9%) והראל (כ-8%), עם החזקות בשווי שוק נוכחי של כ-30-35 מיליון שקל.

במסגרת פעילותה מציעה פייטון שנאים מסוגים שונים והיא נהנית מצמיחת הענפים העיקריים בהם היא פועלת ובהם התקשורת, האלקטרוניקה, הרכב והטלקומוניקציה. בדוחותיה לסיכום שנת 2017 ציינה פייטון כי היא מזהה "מגמת גידול בביקושים אשר החברה צופה כי תימשך ותתחזק", ובהתאם להערכותיה היא פועלת להרחיב את הפעילות "באמצעות קבלני משנה והכנסת אוטומציה לתהליכי ייצור שונים".

את מוצריה מייצרת פייטון בהתאם לצורכי הלקוח (Custom made), ואת השנאים שהיא מפתחת (המאפשרים העברת אנרגיה ואותות חשמליים ללא מגע ישיר אלא באמצעות קרינה אלקטרו-מגנטית) היא מחלקת לשלוש קבוצות עיקריות: שנאי פלאנרי (שנאי זעיר), שנאי קונבנציונלי ושנאי היברידי, המשלב בין השניים. בסוף 2017 העסיקה החברה, המנוהלת על ידי מיכל ליכטנשטיין, כ-200 עובדים, עיקרם עובדי ייצור.

תוצאותיה הכספיות של פייטון תומכות במגמה החיובית במניה - את מחצית השנה הראשונה של 2018 סיכמה החברה עם זינוק של יותר מ-50% בהכנסותיה שהצטברו ל-20 מיליון דולר. הרווח הנקי שלה לתקופה זו קפץ ב-180% והגיע לכ-3.5 מיליון דולר - דומה לרווחיה ב-2017 כולה. זאת אחרי שגם את 2017 סיכמה פייטון עם שיפור בהכנסות וברווחים, בהמשך לכיוון דומה שהציגה בסיכומה של 2016. בדרך לשיפור בשורת הרווח בדוחותיה האחרונים הסבירה החברה כי היא נהנית משינוי בתמהיל המוצרים הנמכרים וכן מ"תהליכי ייעול שבוצעו כחלק מהיערכות הקבוצה לגידול בנפח פעילותה".