הוניגמן "הוציאה לשוק" מלאי נכסים יוקרתיים: בעלי הרשת מימנו נכסים בעשרות מיליוני שקלים

בעלי הרשת, האחים יעקב ומיכה הוניגמן, מכרו בניין ושתי וילות ב-46 מיליון שקל • צפויים למכור גם דירה במגדל מאייר לאיש העסקים ניסים בר-אל

יעקב  ומיכה הוניגמן / צילום: שלומי יוסף
יעקב ומיכה הוניגמן / צילום: שלומי יוסף

בעלי השליטה ברשת האופנה הוניגמן, האחים יעקב ומיכה הוניגמן, מוכרים מכל הבא ליד. לפני כשנה חברת האופנה שבבעלותם נכנסה להליכי חדלות פירעון, כאשר לפי תביעות החוב שהוגשו עד כה חובם הנטען של האחים עומד על כ-320 מיליון שקל. בתקופה האחרונה מכרו האחים הוניגמן מספר נכסים בעשרות מיליוני שקלים, ביניהם הווילות של בעלי הרשת יעקב ומיכה הוניגמן בהרצליה פיתוח. מדובר בנכסים ברחוב המעפילים שבנויים על חלקה אחת. שתי הווילות נמכרו יחדיו תמורת 26 מיליון שקל. אחד מהבתים נרכש על ידי איש העסקים אריק מימון, כאשר הבית השני נרכש על ידי משפחה מרעננה.

נכסים אלה מצטרפים לעסקה נוספת שהתקיימה בנוסף בראשית הליך חדלות הפירעון, כאשר השופט חגי ברנר אישר את מכירתו של בניין בשכונת פלורנטין בת"א, שהיה בבעלותם של האחים תמורת 20.4 מיליון שקל. בימים אלה מנהלים בעלי הרשת מגעים מתקדמים למכירת דירה במגדל מאייר היוקרתי שבפינת הרחובות אלנבי ושדרות רוטשילד בת"א תמורת 12.1 מיליון שקל.

הוילה של משפחת הוניגמן רחוב המעפילים 16 הרצליה פיתוח / צילום: שלומי יוסף
 הוילה של משפחת הוניגמן רחוב המעפילים 16 הרצליה פיתוח / צילום: שלומי יוסף

לפי הפסיקתא (תמצית פסק הדין הכוללת הוראות אופרטיביות ללא נימוק) שנחתמה על ידי ביהמ"ש המחוזי, אושר לנאמן שמונה לנהל את נכסיהם של האחים, עו"ד נדב לב, למכור את הדירה שנמצאת בקומה ה-33 לאיש העסקים ניסים בר-אל. בר־אל הוא יו"ר ומייסד עמותת יוזמות עתיד, שמסייעת לנשים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית להקים עסקים זעירים. בר־אל (68) הוא איש עסקים שהקים את חברת אבטחת המידע קומסק (Comsec) לפני יותר מ-30 שנה ומכר אותה בשנת 2014 תמורת כ-75 מיליון שקל.

יעקב הוניגמן מחזיק כשליש מהדירה (וטוען לבעלות בחצי ממנה) ויש לו במגדל חלק בדירה נוספת שצפויה אף היא להימכר בעתיד. יתר בעלי הדירה הם יוסי להב ועליזה ואבירם כהן. מדובר בדירה בשטח 196 מ"ר, בת 4 חדרים וממ"ד, ומוצמדים אליה חנייה ומחסן.

הנאמן עו"ד נדב לב מסר בתגובה: "עמידתנו הבלתי מתפשרת על השאת התמורה הביאה לכך כי הדירה תימכר במחיר העולה על שוויה על פי חוות דעת השמאי. טובת נושיו של מר הוניגמן לנגד עינינו, ולאור עיקרון זה נמשיך לפעול".