"יש לי אוסף של 2,000 תקליטי ויניל ורמקולים בגובה מטר פלוס"

רועי ברלנד (42) הוא מנהל קבוצת המחקר ברדוור • טווח שכר: 30-35 אלף שקל

רועי ברלנד/ צילום: פזית רוכוורגר
רועי ברלנד/ צילום: פזית רוכוורגר

איפה אני תופסת אותך ומה התפקיד שלך?
"זה בוקר שישי רגוע אחרי יום ארוך של ישיבות שהיה אתמול. רדוור מתמקדת בשני תחומים: האחד מכונה 'אפליקיישן דליוורי' -  לגרום לכך שאפליקציות יפעלו ביעילות ומהירות; נושא שני הוא אבטחת סייבר, שם יש לנו פרוטפוליו שלם של פתרונות לכל מיני סוגי איומים. אני מנהל שני צוותים, הראשון עוסק באנליזת תבניות ודפוס של התקפות והשני עוסק במחקר חופשי יותר באמצעות מערכות שהן מעין 'מרגלים וירטואליים', שמספקים מידע ובודקים מרעין בישין של כל מיני מערכות בעולם, ואנחנו מנסים להסיק מזה תובנות".

כמה זמן אתה בחברה?
"בתפקיד הזה אני כשנה, אבל ברדוור אני מינואר 2006".

13 שנה באותה חברה זה המון זמן במונחים של שוק ההייטק, לא פיתו אותך בחוץ?
"נכון. ובאמת מדי שנתיים-שלוש אני עובר תפקיד. לפני כן ניהלתי צוות שהתעסק בפיתוח טכנולוגיות חדשניות, עשיתי פרויקטי מדען ראשי... אני נרקומן אינטלקטואלי, אז כל עוד הצד הזה שלי מסופק ואני יכול לעשות את הדברים המשוגעים שבא לי, זה בסדר".

איך הגעת להייטק?
"נכנסתי בגיל מאוחר מאוד לעולם הזה. הפעם הראשונה שהדלקתי מחשב הייתה בגיל 27 או 28: למדתי באוניברסיטה מתמטיקה תיאורטית, ואת כל התרגילים עשיתי באדיקות עם דף ועט. במהלך התואר חויבתי לקחת קורס תכנות, וזה פשוט מצא חן בעיני. שנתיים וחצי אחרי שהתחלתי לעבוד בתחום קניתי מחשב".

מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?
"מוזיקה. הכלי המרכזי שאני מנגן עליו הוא גיטרה בס ולפעמים אני מרעיש קצת בגיטרה רגילה. אני גם חבר בלהקה של רדוור כמעט מאז הקמתה, אנחנו מופיעים באירועי חברה".

יש קשר בין מוזיקה, מתמטיקה ותכנות?
"ברמות אבסטרקטיות רופפות - כולן נוגעות למבנים. אני מחובר למוזיקה שנים רבות, אני גם אספן תקליטים מגיל 13 ויש לי בחדר העבודה בבית אוסף של 2,000 תקליטי ויניל. יש שם פטיפון מפלצתי - מערכת בשווי 50 אלף שקל, ורמקולים בגובה מטר פלוס. זה תחביב שאני מתייחס אליו ברצינות".

מה סגנון המוזיקה?
"אני חולש על הרבה סגנונות ואוהב בעיקר דברים אקלקטיים - ג'אז ניסיוני וג'אז בכלל, רוק כבד, פאנק, מוזיקה תעשייתית - כמעט הכול לועזי. יש לי אולי רק 50 תקליטים ישראליים באוסף".

מה התקליט שהכי אהוב עליך?
"את יודעת, כולם היו בני, יש כאלה עם ערך סנטימנטלי. אבל אם יתנו לי שם של כותר, אוכל לשלוף אותו בתוך פחות מעשר שניות: הכל מסודר לפי סדר פנימי שלי, סגנונות-תקופות ואמנים".

מה אתה עושה כשאתה בעבודה בלי הפטיפון?
"מאזין דרך ספוטיפיי".

איפה תהיה בעוד 5 שנים מהיום?
"אני מקווה שבמקום הכי משוגע והכי חדשני שיש".