אפי נוה תובע 7 מיליון שקל מכתבת גלי צה"ל הדס שטייף

התביעה הוגשה בעקבות מה שנוה מגדיר כפריצה לטלפונים הניידים שלו, שהובילה בהמשך לפתיחה בחקירה נגדו בפרשת השוחד המיני לכאורה במערכת המשפט • "הנתבעים פשפשו בכל פינה ופינה בחייו של התובע: התכתבויותיו עם ילדיו הקטינים, חבריו ולקוחותיו, תוך הפרת חיסיון עו"ד-לקוח"

אפי נוה, הדס שטייף / צילום: איל יצהר, תמר מצפי
אפי נוה, הדס שטייף / צילום: איל יצהר, תמר מצפי

איים וקיים: עו"ד אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, החשוד המרכזי בפרשת השוחד המיני לכאורה במערכת המשפט, תובע 7 מיליון שקל מכתבת גלי צה"ל הדס שטייף ומהתחנה, בעקבות מה שהוא מגדיר כפריצה לטלפון הנייד שלו והוצאת החומרים שהיו בו. זאת, כשבוע לאחר ששיגר לשטייף ולגורמים נוספים בתחנה מכתב דרישה לפיצוי בסך 5 מיליון שקל והחזרת כל החומרים שהוצאו מהטלפונים הניידים שלו לידיו - אך לא זכה לטענתו למענה לפניותיו.

בתביעה שהוגשה הבוקר (ב') באמצעות סנגורו, עו"ד בעז בן-צור, כותב עו"ד נוה כי "באופן שקשה ליישבו עם אמת-מידה עיתונאית או חוקית כלשהי, בניגוד לדין ותוך ביצוע שורה של עבירות פליליות, כל שיחותיו הפרטיות של התובע, כל התכתובות שניהל - חייו האישיים, במלואם - נחשפו ונגלו בפני הנתבעים, וחלקן אף בפני מאזיני גלי צה"ל (וכלי תקשורת אחרים)".

התביעה הוגשה נגד שטייף; רזי ברקאי, מגיש את התוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל; נורית קנטי, עורכת התוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל; אילאיל שחר, המשמשת ראש מערכת החדשות בגלי צה"ל; ושמעון אלקבץ, מפקד גלי צה"ל. כולם לכאורה נחשפו לחומרים שהוציאה שטייף מהטלפון הנייד של נוה. 

נזכיר כי בעקבות מידע שהעבירה שטייף למשטרה נפתחה נגד נוה החקירה בפרשת השוחד המיני לכאורה. נוה חשוד בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בנוגע לבחירת שופטים, כשאחד מכיווני החקירה הוא שוחד מיני. לפי החשד, נוה ביצע עבירות הקשורות למינוי של שופטת שלום לפני מספר שנים וכן בקשר לניסיון, שלא צלח, להביא למינויו של שופט בית המשפט השלום כשופט מחוזי.

נוה מתאר בתביעה את האירועים שהובילו לתביעתו: "בתמצית יאמר כי בזדון, בכוונת מכוון ותוך שימוש ציני באצטלה עיתונאית, נטלה שטייף את מכשיר (או מכשירי) הטלפון הנייד של התובע - שלא כחוק - לידיה. מכשירים אלה, שאותם קיבלה שטייף לידיה, נלקחו מן התובע ללא רשותו וללא ידיעתו, והלכה למעשה - נגנבו ממנו. שטייף, שלא שוחחה עם התובע ולא ביקשה את הסכמתו לנטילת המכשירים, ידעה אפוא כי היא מחזיקה ברכוש פרטי ואינטימי של התובע שהינו, לכאורה, רכוש גנוב. או-אז הגדילה שטייף עשות והביאה לפריצתם של מכשירי הטלפון הניידים, בעצמה או תוך שימוש ב'מומחה אבטחה'. לאחר מכן עיינה שטייף במידע האישי והפרטי שנצבר במכשירי הטלפון הניידים, יחד עם הנתבעים הנוספים - ובמשך תקופה ממושכת".

לטענת נוה, במעשים אלה "פשפשו הנתבעים בכל פינה ופינה בחייו של התובע: התכתבויותיו עם ילדיו הקטינים, חבריו ולקוחותיו (תוך הפרת חיסיון עורך דין-לקוח) ולמעשה - שורה ארוכה של אנשים, לרבות שרים, חברי כנסת, שופטים, אנשי מערכת האכיפה ועוד; תמונותיו האישיות ותמונות ילדיו; קטעי קול השמורים במכשיר הטלפון הנייד; היסטוריית הגלישה של התובע; וכן הלאה וכן הלאה. אין היבט בחייו האישיים והפרטיים של התובע שלא נסרק על-ידי הנתבעים במסרקות ברזל. לא נותר לו ולוּ אבק של פרטיות".

עוד טוען נוה כי "את שלא נשא חן בעיניהם, החלו הנתבעים לחשוף באמצעי תקשורת שונים - ובכלל זאת בשידור בתחנת הרדיו גלי צה"ל וברשתות החברתיות. וכך, שיחות אישיות שניהל התובע מצאו עצמן גלויות בכלי תקשורת השונים. פרטיותו הפכה למרמס. צנעת חייו הופרה ברגל גסה".

לטענתו, גם היום, בעזות-מצח שאין שנייה לה, הנתבעים מוסיפים לפזר "איומים" מאיומים שונים שונים, כאילו בכוונתם "לחשוף" מידע נוסף, אשר כאמור הגיע אליהם תוך ביצוע עבירות פליליות של ממש ומוחזק על-ידם בניגוד לחוק.

מעשים אלה, נטען בתביעה, הסבו (ועודם מסבים) לנוה נזקים כבדים ביותר. 

מגלי צה"ל נמסר: "התביעה תילמד, והדברים ייבחנו". 

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשת השוחד המיני במינוי שופטים, ובהם אפי נוה, הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי. החשודים לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.