המשנים ליועמ"ש למל"ג: דונו מחדש בהקמת בי"ס לרפואה באריאל

במכתבם של עוה"ד רז נזרי ודינה זילבר נכתב כי לאחר שטענותיה של חברת המל"ג והות"ת ד"ר רבקה ודמני בנושא נבחנו ביסודיות, היועמ"ש הגיע למסקנה כי יש לראות את ודמני כמי שהייתה צריכה להימנע מלטפל בנושאים הנוגעים במישרין לאוניברסיטת אריאל • האוניברסיטה: "לימודי הרפואה ייפתחו כבר באוקטובר הקרוב"

המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי / צילום: איל יצהר
המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי / צילום: איל יצהר

המשנים ליועמ"ש, עורכי הדין רז נזרי ודינה זילבר, הודיעו היום (ב') למועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) כי על הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) לדון מחדש בהחלטה בעניין הקמת בית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל.

מכתבם של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ציבורי-מינהלי), עו"ד זילבר, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, (ציבורי-חוקתי), עו"ד נזרי, נשלח אל היועצת המשפטית של המל"ג, עו"ד יעל טור-כספא, וזאת בעניין חשש לניגוד עניינים מצד חברת המל"ג והות"ת, ד"ר רבקה ודמני, בהחלטות שהתקבלו בנוגע להקמת בית ספר לרפואה באוניברסיטת אריאל.

במכתבם של השניים נכתב כי לאחר שטענותיה של חברת המל"ג והות"ת ד"ר ודמני בנושא נבחנו ביסודיות, היועץ המשפטי לממשלה הגיע למסקנה כי יש לראות את ד"ר ודמני כמי שהייתה צריכה להימנע מלטפל בנושאים הנוגעים במישרין לאוניברסיטת אריאל, לכל הפחות מהמועד בו העבירה את טפסי הקליטה והמינוי לצורך מינויה כפרופסור באוניברסיטה בחודש ינואר 2018, ולא בחודש אוקטובר 2018 כפי שקרה בפועל

במשרד המשפטים נדרשו לסוגיה בעקבות פנייה של המל"ג ושל גורמים נוספים, לאחר שד"ר ודמני הודיעה כי היא נמנעת מטיפול בנושאים הקשורים לאוניברסיטת אריאל החל מסוף אוקטובר אשתקד, כתוצאה מהתקדמות בהליך למינויה לפרופסור באוניברסיטה.

נוכח ניגוד העניינים שלכאורה נפל בהחלטות המל"ג, המשנים ליועץ המשפטי לממשלה קבעו כאמור כי על הות"ת לדון מחדש בהחלטה בעניין בית הספר לרפואה, בהרכב שאינו כולל את ד"ר ודמני. המשנים הדגישו במכתבם כי "על החלטתו הסבירה של גוף מינהלי להביא בחשבון את כלל השיקולים הצריכים לעניין ולתת להם את משקלם הדרוש במכלול הנסיבות".

משכך, הם הוסיפו, כל החלטתה המחודשת של הות"ת צריכה להתייחס גם לאותם שיקולים שנטענו על-ידי אוניברסיטת אריאל, ביחס להסתמכותה על החלטת הות"ת ולנזק הצפוי להיגרם לכאורה לסטודנטים, למרצים ולמערכת הבריאות והציבור בכללותו.

המשנים קבעו כי בשים לב לכך שמועד הפסקת הפעילות של מל"ג יו"ש קבוע לתאריך 15.2.19, ועל-מנת שלא תאוין אפשרות מל"ג יו"ש לבחון את הנושא ככל שיידרש, יש צורך שהחלטת הות"ת תינתן במהלך השבוע הקרוב ולא יאוחר מיום 7.2.19 (יום חמישי הקרוב).

לאחר החלטות הות"ת, המשנים ליועמ"ש יבחנו את מכלול ההיבטים המשפטיים הנוגעים לעניין הדרושים להמשך הטיפול בסוגיה.

נזכיר כי במכתבם של המשנים ליועמ"ש מחודש דצמבר האחרון לרקטור אוניברסיטת אריאל (שנשלח במקביל גם למנכ"ל המל"ג), ביקשו השנים כי לעת הזו ועד להכרעה סופית בסוגיה יובהר לנרשמים לפקולטה לרפואה כי האישור שניתן להקמת הפקולטה מצוי בבחינה. 

מאוניברסיטת אריאל נמסר בתגובה: "לימודי הרפואה באוניברסיטת אריאל ייפתחו כבר באוקטובר הקרוב, זאת לאחר שהאוניברסיטה נערכה לפתיחתם במהלך 3 השנים האחרונות. לאור המחסור החמור ברופאים הלומדים בישראל ולאור המלצות הגורמים המקצועיים, כולל משרד הבריאות, על אוניברסיטת אריאל כמרכיב מרכזי לפתרון הבעיה, אנו משוכנעים שהגורמים המוסמכים יתנו את ידם להשלמה מהירה של ההכנות לפתיחת שנת הלימודים הקרובה".