גם עידו חג'ג' משקיע בקנאביס: רכש 11.6% ממניות יוניבו תמורת 6 מיליון שקל

מניות יו ניבו הוקצו בדיסקאונט של 20% על מניית החברה הבוקר - 2.4 שקל למניה • המניה זינקה היום ב-47%, וכעת מחירה עומד על 4.38 שקלים

עידו חג'ג' / צילום: עינת לברון
עידו חג'ג' / צילום: עינת לברון

חברת הקנאביס הרפואי יו ניבו (Univo), הודיעה הבוקר (ג') כי השלימה הנפקה פרטית לקבוצת משקיעים בהובלת עידו חג'ג', בעל השליטה בחברת הנדל"ן האחים חג'ג' ומנכ"ל החברה. ההשקעה היא בהיקף של 6 מיליון שקל אשר תמורתם יוקצו לקבוצת המשקיעים 11.6% מן החברה, שנסחרה הבוקר לפי שווי של 51 מיליון שקל. המשקיעים קיבלו גם אופציות למימוש תמורת עוד 5.3% מן החברה. מניות יו ניבו  הוקצו בדיסקאונט של 20% על מניית החברה הבוקר (2.4 שקל למניה), ודיסקאונט אפקטיבי עמוק יותר, אם מביאים בחשבון את האופציות. אלו הוקצו ביחס של חצי אופציה למניה, ובמחיר מימוש של 4 שקלים, למשך 18 חודשים. 

מניית החברה ננעלה היום בזינוק של 47%, למרות הדיסקאונט. מחיר המניה כעת הוא 4.4 שקל. 

חג'ג' היא קבוצת נדל"ן מובילה הנסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי של 392 מיליון שקל. עידו חג'ג' הוא מנכ"ל החברה וגם מחזיק בכ-31% מן החברה. חלק דומה הוא בבעלות אחיו צחי (יצחק).

בתגובה לשאלת "גלובס" אמר היום חג'ג' כי קיבל מספר פניות להשקעה מחברות קנאביס רפואי במהלך השנתיים האחרונות, אולם התרשם מיו ניבו משום שהיא בעלת ארבעה רישיונות, לכל ארבעה החלקים של שרשרת הערך של הקנאביס: גידול, עיבוד, מחקר והפצה. יצוין כי כל הרישיונות הללו הם רישיונות ראשוניים לחברה להתחיל לפעול בתחום. בכל אחד מן התחומים תצטרך יו ניבו לקבל רישיון נפרד - עבור חוות הגידול לאחר שתוקם, עבור מתקן היצור לאחר שיושלם וכן הלאה.

חג'ג' הוסיף כי החלטת הממשלה לאשר עקרונית את יצוא הקנאביס מישראל, אישור שאמור להוביל ליצוא בפועל לקראת סוף השנה, הובילה בסופו של דבר להחלטתו להשקיע בתחום.

יו ניבו הוקמה על ידי גולן ביטון, לשעבר ראש תחום במשרד ממשלתי. בימים אלה מקימה יו ניבו מפעל על שטח של 750 מ"ר באשקלון, ובו גם מעבדת מו"פ למוצרים מבוססי קנאביס. לדברי החברה השקת המפעל צפויה בעוד כמה חודשים ואילו לגבי תחילת פעילות גידול קנאביס, אין עדיין צפי.

ביטון אמר היום כי: "אנו שמחים שעידו חג'ג רואה את פוטנציאל שוק הקנאביס בישראל, ומוצא את יו ניבו כחברה מובילה בתחום ובעלת יתרונות עסקיים ארוכי טווח. אני סמוך ובטוח שהעסקה תיטיב עם שני הצדדים. השקעתו של עידו חג'ג', לבטח תקדם את המשך פעילות החברה".