אופטימיות זהירה: We4G תפסיק לשווק חבילות סלולר לכל החיים

החברה תמשיך למכור חבילות לכל החיים אך במחירים יותר גבוהים מ-29 שקל בחודש

חזי בצלאל בהשקת מותג הסלולר We4G / צילום: איל יצהר
חזי בצלאל בהשקת מותג הסלולר We4G / צילום: איל יצהר

018 אקספון, של חזי בצלאל, המפעילה של המותג הסלולרי We4G, מפסיקה למכור חבילות לכל החיים ותעלה מחירים בעוד שלושה שבועות. החברה יצאה בקמפיין חדש שבו היא מודיעה שבעוד שלושה שבועות היא תפסיק לשווק חבילות לכל החיים וקראה ללקוחות לנצל את פרק הזמן שנותר כדי להצטרף אליה כחברה היחידה בשוק שמציעה חבילה לכל החיים במחיר של 29 שקל עבור חבילה של 40 גיגה גלישה.

כבר בעת ההשקה שלה, באפריל 2018, אמרו ראשי החברה שהחבילה לכל החיים מוגבלת בזמן, אך לא ציינו עד מתי. כעת, חודשיים לפני מלאת שנה להשקה, הפסיקה החברה את המבצע. על פי הערכות בשוק היא תמשיך להציע חבילות לכל החיים אך במחירים גבוהים יותר. ייתכן שהחברה גם תציע חבילות במחיר קבוע מוזל אבל לתקופות של שנתיים או שלוש, בדומה לחבילה שהיא משווקת היום ב-19 שקל לשנתיים.

בזכות החבילה שהציעה, הצליחה We4G לשמור על ניודים גבוהים חודשיים מהרגע שהתחילה לפעול, למעט חודשים בודדים. עם תחילת פעילותה היא גייסה כ-20 אלף מתניידים בחודש, ולאט לאט המספר ירד. בחודש האחרון החברה גייסה 11 אלף ניודים חדשים ונראה שגם בפברואר היא תמשיך להוביל את השוק בניודים החדשים.

במידה רבה העובדה ש-We4G לא הורידה את הקמפיין הפרסומי שלה במשך תקופה ארוכה, יצרה לחץ כבד על המתחרות ומנעה מהן להעלות מחירים. אומנם היו סיבות נוספות לאי העלאת המחיר, למשל הסירוב להעלות מחירים של פלאפון, שגררה אחריה את סלקום, פרטנר, הוט מובייל וגולן טלקום, אך הקמפיין של We4G תרם לא מעט. יהיה מעניין לראות כיצד העלאת המחיר בחודש הבא תשפיע על המחירים בשוק, אך ספק אם יהיו שינויים גדולים כל עוד מחירי החבילות הסלולריות יהיה נמוך מההכנסה הממוצעת למנוי בחודש של החברות.

אחת התופעות ש-We4G הביאה לשוק הייתה גידול משמעותי בהיקפי חבילות הגלישה בתוך החבילה. החבילות עד כניסתה היו הרבה יותר מצומצמות, אך התחרות הביאה לחבילות של 40-30 ג’יגה וצפונה. מבצעים היום בשוק של הוט מובייל הם עם חבילות של 100 ג’יגה. ייתכן שגם הפעם התגובה של השוק תהיה העלאה של היקף הגלישה בחבילה.

ברקע הדברים נזכיר את המשבר בשוק הסלולרי שאנחנו חוזרים ומתריעים מפניו. החברות הסלולריות נמצאות במגמה מסוכנת של צמצום השקעות, חובות גדולים שהן יתקשו לשרת עקב השחיקה בתזרים המזומנים וברווחיות, ורגולציה קשה ומכבידה, שתחייב אותן להשקעות בדור חמישי שאין להן בשלב הזה יכולת לממן.